// دوشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱

تقاضا برای سرویس‌های ابری مانند ایکس باکس لایو ۷۷۵ درصد افزایش یافته است

مایکروسافت اعلام کرد که تقاضا برای سرویس‌های ابری مثل ایکس‌ باکس لایو به‌دلیل افزایش زمانی‌که افراد در خانه می‌گذرانند تا ۷۷۵ درصد افزایش یافته است.

فراگیر شدن ویروس کرونا (کووید-19) در بین مردم جهان باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، نمایشگاه‌های بزرگی مثل E3 2020 و تأخیر خوردن تعدادی از بازی‌های مختلف شده است. همین موضوع باعث افزایش استفاده مردم از سرویس‌های ابری مایکروسافت از جمله ایکس باکس لایو شود که طبق گفته مایکروسافت، آن‌ها با افزایش ۷۷۵ درصدی میزان استفاده از سرویس‌های ابری مواجه شده‌اند. مایکروسافت در به‌روزرسانی وبلاگ رسمی خود گفت:

در مناطقی که طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا شده است و مردم مکلف هستند در خانه‌هایشان بمانند یا به عبارت دیگر شهرها و کشورهایی که به حالت تعطیل در آمده‌اند، با افزایش کار کردن و بازی افراد از خانه، شرکت ما شاهد افزایش استفاده در تمامی حیطه‌های سرویس‌های ابری بوده است. در پاسخ به تاکیدات مقامات بهداشتی بر اهمیت فاصله ‌گذاری اجتماعی، ما شاهد افزایش استفاده در سرویس‌هایی هستیم که از این سناریوها پشتیبانی می‌کنند مانند Microsoft Teams ،Windows Virtual Desktop و Power BI. ما شاهد افزایش ۷۷۵ درصدی درخواست برای خدمات ابری در مناطقی که فاصله‌گذاری اجتماعی در آنجا اجباری شده است بوده‌ایم.

در بخش پرسش و پاسخ وبلاگ به‌طور خاص این سؤال پرسیده شد که آیا فشار سرور‌های ایکس‌باکس لایو روی سایر سرورهای مایکروسافت تأثیری داشته است یا خبر. این وبلاگ پاسخ داد:

ما به‌طور جدی عملکرد و روند استفاده‌ی کاربران را برای اطمینان از بهینه‌سازی خدمات برای گیمرها در سراسر جهان با دقت تحت نظر داریم. ما همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اقداماتی پیشگیرانه برای دوره‌های پرمصرف هستیم که شامل تصمیم‌گیری‌هایی محتاطانه با شرکای ناشر ما برای تغییر زمان ارائه فعالیت‌هایی که نیاز به پهنای باند بالاتری دارند مانند به‌روزرسانی‌های بازی‌ها در ساعاتی خارج از ساعت اوج مصرف می‌شود.

مایکروسافت در پستی مرتبط در صفحه‌ی Xbox Support خود اعلام کرد:

گیمینگ معانی متفاوتی برای مردم سراسر جهان دارد. مثلا ممکن است فقط به معنای سرگرمی یا ارتباط با نزدیکان و آشنایان باشد و در روزهای سختی مثل این روزها بسیار مورد نیاز است. مانند بسیاری از شما، ما نیز در حال خوگیری با اثرات همه گیری Covid-19 هستیم. بهداشت و ایمنی کارکنان ما در این زمان اولویت اصلی ماست اما مطمئن باشید ما متعهد هستیم که به نیازهای شما در Xbox Support پاسخ دهیم. به‌دلیل حجم کاری زیاد در بخش پشتیبانی شرکت، زمان انتظار ممکن است کمی طولانی‌تر از معمول باشد.

چندی پیش در خبری مرتبط، سونی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا روی زمان عرضه پلی‌استیشن 5 تاثیری نخواهد داشت اما با اینکه مشکل خاصی اعلام نشده است، سونی اعلام کرد که اثرات همه گیری Covid-19 روی برنامه انتشار Final Fantasy 7 Remake و Resident Evil 3 remake تاثیر گذاشته است.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده