نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

کارمندان پلی استیشن تا یک ماه با حقوق کامل در خانه کار می‌کنند

شرکت سونی در روزهای شیوع ویروس کرونا، کارمندانش را به دورکاری با حقوق و مزایای کامل تشویق می‌کند.

در شرایطی که ویروس کرونا به‌شدت روی همه‌ی زمینه‌های زندگی انسان‌ها اثر گذاشته و شرکت‌های مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با خسارت‌های آن هستند، بخش پلی استیشن شرکت سونی با کارمندان خود به‌خوبی برخورد می‌کند؛ چه کارمندان اروپایی و چه آن‌هایی که در آمریکای شمالی برای این برند کار می‌کنند. بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از خبرنگاران Waypoint یعنی پاتریک کلِپِک منتشر شده، غول کنسول‌سازی ژاپنی اصرار دارد همه‌ی کارمندانش تا تاریخ ۳۰ آوریل یعنی حدودا یک ماه دیگر (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) در خانه‌هایشان بمانند و کارشان را از راه دور ادامه دهند. آن‌ها همچنین قرار است به‌صورت کامل از حقوق و مزایای خود بهره‌مند شوند؛ «بدون توجه به اینکه با موقعیت شغلی‌شان امکان انجام وظایف‌شان با دورکاری برایشان فراهم است یا نه».

به‌منظور راحت کردن این کار برای کارمندان، مبلغ هزار دلار هم قرار است به هر‌یک از آن‌ها پرداخت شود تا تجهیزات و وسایل لازم برای کارشان را تهیه کنند. این مبلغ می‌تواند صرف هر چیزی که برای کار در خانه لازم است بشود؛ از کارت‌های ضبط ویدئو گرفته تا لایسنس نرم‌افزارهای ویرایش عکس و غیره. بر اساس گفته‌های کلپک این بسته‌ی حمایتی قرار است در اختیار همه‌ی کارمندان استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن در سرتاسر جهان هم قرار گیرد. البته کارمندان خارجی قرار نیست با این بسته حمایت شوند اما همچنان به‌صورت کامل حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند تا در این شرایط سخت مشکلی برایشان پیش نیاید.

شرکت سونی در هفته‌ی اخیر اعلام کرده بود که به‌دقت میزان ریسک تاخیر در عرضه‌ی محصولاتش را بررسی می‌کند؛ هم درباره‌ی محصولاتی که توسط استودیوهای خود سونی تولید می‌شوند و هم استودیوهایی که با سونی همکاری می‌کنند. برنامه‌ی زمانی انتشار بازی‌ها درحال حاضر دست‌نخورده باقی مانده‌اند اما ممکن است در آینده شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که استودیوها ناچار شوند تا حدی برنامه‌هایشان را جابه‌جا کنند. در هر صورت بدون شک امنیت کارکنان شرکت‌ها در بالاترین درجه از اهمیت است و به‌نظر می‌رسد سونی در این شرایط هوای کارمندانش را دارد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی طرح‌های حمایتی سونی چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده