// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

جمع‌ بندی مسابقات CEO 2019 بازی Street Fighter V

مسابقات CEO 2019 از روز جمعه آغاز شد و در جریان سه روز رقابت هیجان‌انگیز، قهرمان سابق استریت فایتر توانست طلسم ناکامی‌های خود را بشکند و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

eSports و مشاهده‌ی مسابقات جزو لذت بخش‌ترین کارهایی است که هواداران هر بازی برای بازی رقابتی مورد علاقه‌شان انجام می‌دهند. دراین‌میان رویدادهای eSports مخصوصی هم برای بازی‌های مبارزه‌ای در نظر گرفته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به CEO اشاره کرد. ازطرفی CEO جزو رویدادهای اصلی و پر مخاطب بازی Street Fighter V و کپکام پرو تور (Capcom Pro Tour) هم به‌حساب می‌آید.

مسابقات CEO 2019 استریت فایتر 5

مسابقات CEO 2019 از جمعه شب، هفت تیر ماه آغاز شد و تقریبا ۴۵۰ بازیکن در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند. از میان بازیکنان صاحب‌نام استریت فایتر 5 که در CEO 2019 شرکت کرده بودند، می‌توان‌به دایگو، بونچان، فودو، هایتانی، ساکو، ناکلدو، پانک، جاستین وانگ و توکیدو اشاره کرد. تمامی بازیکن‌های حرفه‌ای سرشناس برای کسب امتیاز و بهبود بخشیدن به جایگاه‌شان در لیست رتبه‌بندی کپکام پرو تور، در CEO 2019 شرکت کرده بودند؛ زیرا CEO جزو آن دسته از رویدادهای اصلی است که اهمیت زیادی دارد و امتیاز بالایی به آن اختصاص داده شده است. در روز اول مسابقات، بازیکنان در گروه‌های مختلفی قرار گرفتند تا برای وارد شدن به لیست ۹۶ بازیکن برتر، با یکدیگر رقابت کنند. معمولا روز اول مسابقات، نبردهای آن‌چنان نفس‌گیر و هیجان‌انگیزی ندارد، اما اتفاقات جالبی هم رخ داد. برای مثال دوگورا، یکی از بازیکنان حرفه‌ای که با کاراکتر یورین و اخیرا بایسن بازی می‌کند، در گروه خود حذف شد!

دوگورا، بازیکن سرشناس استریت فایتر، در دور اول بازی‌ها و مسابقات گروهی از CEO 2019 حذف شد

جدا از این مورد، سایر بازیکن‌های صاحب‌نام به‌راحتی توانستند وارد لیست تاپ ۹۶ شوند و بعضی از آن‌ها نظیر دایگو و انگری برد یا بونچان و CJ Truth باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند. در روز دوم مسابقات CEO 2019، رشته استریت فایتر V، مسابقات گروهی تکمیل شد تا در ادامه مسابقات تاپ ۹۶ برگزار شود. در جریان مسابقات تاپ ۹۶، بازیکن‌ها برای رسیدن به لیست هشت بازیکن انتهایی با یکدیگر وارد رقابت شدند. تمامی مسابقات تاپ ۹۶ هیجان‌ مخصوص‌به خودشان را داشتند و بازیکن‌های حرفه‌ای نظیر توکیدو، ایتاباشی زانگیف، هایتانی و ناکلدو برای رسیدن به تاپ ۸ باید با یکدیگر یا حریف‌های صاحب‌نامی رقابت می‌کردند. بااین‌حال در میان بازیکنان، دوال کوین چهره‌ی جدیدی بود که توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد. دوال کوین با کاراکتر رشید برای رسیدن به براکت بازنده‌های تاپ ۸، اسماگ، استرایدر و موموچی را شکست داده بود. در انتها، لیست هشت بازیکن نهایی مشخص شد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

مسابقات CEO 2019 استریت فایتر 5

براکت برنده

نام بازیکنکشورکاراکتر
بونچانژاپنکارین/سگات
دایگوژاپنگایل
فودو ژاپنبردی
ماچابوژاپننکالی

براکت بازنده

نام بازیکنکشورکاراکتر
ریوسیژاپنکارین/سگات
دوال کوین
آمریکاگایل
فوجیموراژاپنبردی
توکیدوژاپننکالی

در اولین مسابقه از براکت برنده تاپ ۸، دایگو اومهارا باید با بونچان مبارزه می‌کرد. بونچان که از روز اول مسابقات توانسته بود حریف‌های خود را با کاراکتر سگات از میان بردارد، در این مسابقه به‌سراغ کاراکتر کارین رفت. در یک مسابقه لذت بخش، بونچان توانست دایگو را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و به براکت بازنده‌ها بفرستد. در دیگر مسابقه این براکت، فودو و ماچابو با یکدیگر مسابقه داشتند. ماچابو را می‌توان پدیده تازه استریت فایتر 5 دانست که در اصل، او یک بازیکن حرفه‌ای Guilty Gear است. در این مسابقه‌ی نفس‌گیر و شدیدا هیجان‌انگیز، هر دو بازیکن عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما در انتها این ماچابو بود که از فرصت‌های خود بهترین استفاده را کرد و توانست فودو با کاراکتر بردی را ۳-۲ شکست دهد. در ادامه، بازیکنان براکت بازنده CEO 2019 هم باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند تا تکلیف نفرات هفتم و حریف‌های فودو و دایگو در تاپ ۶ مشخص شود.

مسابقات CEO 2019 استریت فایتر 5

مسابقات CEO 2019 هرقدر که به انتها نزدیک‌تر می‌شد، هیجان بیشتری داشت

در اولین مسابقه از براکت بازنده، ریوسی به‌مصاف دوال کوین رفت. ریوسی که در CEO 2019 با کاراکتر یورین بسیار قدرتمند ظاهر شده بود، نتوانست جلوی عملکرد فوق‌العاده دوال کوین را بگیرد و در نهایت با نتیجه ۳-۲ شکست خورد و رتبه هفتم را از آن خود کرد. در ادامه و دومین مسابقه هم فوجیمورا و توکیدو به‌مصاف یکدیگر رفتند. به‌نظر می‌رسید توکیدو در این مسابقه با روزهای اوج خود فاصله‌ی بسیاری دارد و بازی همیشگی خودش را به‌نمایش نگذاشت. از آن سوی میدان فوجیمورا، قهرمان CEO 2018، سطح جدیدی از بازی کردن با کاراکتر ایبوکی را به‌تصویر کشید و توانست با نتیجه ۳-۰ توکیدو را شکست دهد. ازاین‌رو در تاپ ۶ فوجیمورا باید با دایگو و فودو با دوال کوین روبه‌رو می‌شد. فودو در براکت بازنده توانست همچنان به بقا ادامه دهد و با نتیجه ۳-۰ دوال کوین را از دور مسابقات حذف کرد. این در حالی بود که دایگو هم با نتیجه ۳-۱ از فوجیمورا شکست خورد.

مسابقات CEO 2019 هرقدر که به انتها نزدیک‌تر می‌شد، هیجان بیشتری داشت. حال ماچابو و بونچان که در رویدادهای پیشین هم با یکدیگر بازی کرده بودند، باید برای رسیدن به فینال بزرگ، با یکدیگر مسابقه می‌دادند. بونچان در بازی‌های پیشین نتوانسته بود ماچابو را شکست دهد، اما این بار و در جریان فینال براکت برنده، توانست ماچابو را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. ازاین‌رو قهرمان سابق استریت فایتر توانست راهی فینال بزرگ شود. در مسابقه نیمه‌نهایی براکت بازنده هم فوجیمورا و بردی با یکدیگر مسابقه دادند که شاهد یکی از بهترین مسابقات CEO 2019 بودیم. در این مسابقه هر دو حریف راندبه‌راند پیش رفتند، اما در نهایت فوجیمورا با کاراکتر ایبوکی توانست فودو با کاراکتر بردی را از پیش روی بردارد. در ادامه و فینال براکت برنده هم ماچابو و فوجیمورا مقابل یکدیگر قرار گرفتند. فوجیمورا که دراین‌دوره از مسابقات بسیار عملکرد خوبی را از خود نشان داده بود، توانست ماچابو را هم با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و حریف بونچان در فینال بزرگ شود.

مسابقات CEO 2019 استریت فایتر 5

خیلی از هواداران و بیننده‌ها منتظر بودند که فوجیمورا همانند سال ۲۰۱۸ قهرمان CEO شود. وی این بار در براکت بازنده قرار داشت و ابتدا باید یک دور برنده می‌شد تا بونچان را وارد براکت بازنده کند و در شرایط یکسانی مسابقه بدهد. حال هر بازیکنی که زودتر به سه برد می‌رسید، قهرمان می‌شد. در دور اول فوجیمورا به‌ لطف استفاده بهتر از موقعیت‌ها توانست بونچان را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و براکت را ریست کند. بااین‌حال بونچان توانست در بازی دوم عملکرد بسیار بهتری را از خود به‌نمایش بگذارد و فوجیمورا را با نتیجه ۳-۱ شکست داد و در کل، شاهد نفس‌گیرترین مسابقه CEO 2019 بودیم. ازاین‌رو بونچان توانست به‌عنوان قهرمان مسابقات CEO 2019 شناخته شود و به ناکامی‌های خود در بازی Street Fighter 5 پایان بخشید.

مسابقات CEO 2019 استریت فایتر 5

جایگاه بازیکنان

رتبهاسم بازیکنکشورکاراکتر
۱بونچانژاپنسگات/کارین
۲فوجیموراژاپنایبوکی
۳ماچابوژاپننکالی
۴فودوژاپنبردی/میکا
۵دایگوژاپنگایل
۵دوال کوین
آمریکارشید
۷ریوسیژاپنیورین
۷توکیدوژاپنآکوما

همچنین در ادامه می‌توانید جایگاه فعلی ۱۰ بازیکن برتر کپکام پرو تور ۲۰۱۹ را پس از مسابقات CEO 2019 مشاهده کنید.

مسابقات CEO 2019 استریت فایتر 5


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده