نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: فیلم خوک به نیمه بالای جدول رسید

در این مطلب به مرور و بررسی فروش فیلم‌ها در سینمای ایران در یکی از کم‌فروغ‌ترین هفته‌های گیشه خواهیم پرداخت.

این هفته به دلیل تعطیلات مداوم و پشت ‌سر هم به یکی از کم‌فروش‌ترین هفته‌های سال تبدیل شده است. همانطور که احتمالا می‌دانید سینماهای کشور به دلیل شب‌های قدر و ارتحال امام خمینی چهار شب تعطیل بودند؛ در نتیجه جای تعجبی ندارد که فیلم‌ها نسبت به هفته‌ی گذشته با افت فروش قابل توجه‌ای همراه باشند. رتبه اول این هفته مانند هفته قبل در اختیار تگزاس، ساخته مسعود اطیابی است. این فیلم با نمایش در صد و سی و یک سالن و در هفتمین هفته نمایش به درآمد ششصد و بیست و پنج میلیون تومانی دست پیدا کرد. این کمدی عامه پسند با توجه به اکران محدود در این هفته به درآمد نسبتا خوبی رسیده؛ درآمد کلی تگزاس حالا به هشت میلیارد و هفتصد میلیون تومان رسیده است. تگزاس می‌تواند در هفته آینده به فروش موفقیت‌آمیزش ادامه دهد و همچنان با فاصله نسبت به دیگر فیلم‌ها در صدر جدول تنها باشد.

خجالت نکش

این هفته به دلیل تعطیلات مداوم و پشت ‌سر هم به یکی از کم‌فروش‌ترین هفته‌های سال تبدیل شده است

رده دوم این هفته متعلق به خجالت نکش، ساخته‌ی رضا مقصودی است. این فیلم در پنجمین هفته اکران و نمایش در صد و سیزده سالن موفق به کسب سیصد و یازده میلیون تومان شده است. خجالت نکش به واسطه تیم بازیگری‌اش یکی از فیلم‌های عامه پسند محسوب می‌شود که می‌تواند در هفته‌های آینده مخاطب بیشتری جذب کند. خجالت نکش باید برای بالابردن درآمد دو میلیارد و صد میلیون تومانی‌اش افراد بیشتری را به سمت سالن‌ها بکشاند. خجالت نکش تاکنون با بازخوردهای ضد و نقیض از طرف مخاطبین مواجه شده است. رده سوم این هفته به چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی اختصاص دارد؛ فیلمی که به دلیل پرداختن به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، از جلوه‌های ویژه بهره زیادی برده است. چهارراه استانبول چه از مخاطبین و چه از منتقدان بازخوردهای نسبتا خوبی دریافت کرده است. این فیلم در اکران محدود این هفته با نمایش در هفتاد و دو سالن به درآمد دویست و سی و یک میلیون تومان رسید. چهارراه استانبول در پنجمین هفته اکران توانست به درآمد کلی دو میلیارد و صد میلیون تومانی برسد. چهارراه استانبول با توجه به بودجه سه میلیاردی‌اش فروش خوبی تجربه کرده است و انتظار می‌رود فیلم در هفته‌های آتی به سوددهی نیز برسد.

من عصبانی نیستم

رتبه چهارم این هفته متعلق به درام پر سر و صدای رضا درمیشیان است. عصبانی نیستم! که چه در زمان اولین اکران در پنج سال پیش و چه اکنون با استقبال بیشتر منتقدان و مخاطبان همراه شده است، در پنجمین هفته و با نمایش در هفتاد و یک سالن به درآمد صد و هفتاد و هشت میلیون تومانی دست پیدا کرده است. عصبانی نیستم حالا به درآمد کلی دو میلیارد و پانصد و چهل میلیون تومانی رسیده است؛ درآمدی که فیلم را به یک درام اجتماعی موفق تبدیل می‌کند. در رده پنجم اما فیلم خوک به کارگردانی مانی حقیقی حضور دارد. خوک یک درام بزرگسالانه است که عنوان یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را با خود به دوش می‌کشد. همین که مانی حقیقی توانسته حسن معجونی را از سالن‌های تئاتر بیرون بکشد و جلوی دوربین قرار دهد و از طرفی بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، لیلی رشیدی و علی مصفا را با گریم‌هایی غیرمتعارف جلوی دوربین قرار دهد، خوک را برای بسیاری از مخاطبان به یک فیلم هیجان‌انگیز برای سینما رفتن تبدیل کرده است. فیلم خوک در پنجمین هفته اکران و با نمایش در چهل و یک سالن به درآمد صد و شانزده میلیون تومان رسید. این فیلم تاکنون موفق به کسب هشتصد و هشتاد و پنج میلیون تومان شده است. یکی از نکات بسیار مهم این هفته اما تعدیل در تعداد سالن فیلم‌ها بود؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده هم ادامه پیدا کند تا شاید بالاخره فیلم‌های فاز دوم بهار هم به فروشی که انتظار می‌رود برسند.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۷۶۲۵,۲۵۳,۰۰۰
۲خجالت نکش
۵۳۱۱,۱۳۱,۰۰۰
۳چهارراه استانبول۵۲۳۱,۰۰۶,۰۰۰
۴عصبانی نیستم!۵۱۷۸,۳۰۴,۰۰۰
۵خوک۵۱۱۶,۰۰۸,۰۰۰
۶لاتاری۱۲۸۹,۲۷۸,۰۰۰
۷فیلشاه۱۲۸۰,۰۵۱,۰۰۰
۸مصادره۱۲۷۵,۲۲۶,۰۰۰
۹لونه زنبور۱۲۷۱,۸۸۲,۰۰۰
۱۰به وقت شام۱۲۴۹,۷۴۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده