کارگردان بازی God of War از دلایل ریبوت نبودن آن میگوید
تفاوتهای چشمگیر و فراوان God of War با بقیهی بازیهای این سری، موجب شد خیلی از طرفداران فکر کنند که قرار است با ریبوت کامل سری مواجه شوند؛ نهفقط یک بازی که در برخی مسائل با بازیهای پیشین سری تفاوت دارد.
در مصاحبهای با PlayStation LifeStyle، کوری بارلوگ، کارگردان خلاق God of War، توضیح داد که چرا این مسئله به نظرش منطقی نمیآید و او برای حفظ اصالت این بازی مجبور به نگه داشتن چه عناصری از بازیهای قبلی سری شده است.
او گفت:
بازیهای قبلی پایه و اساس داستان این بازی هستند؛ نه؟ مردم میگویند: «اوه. چرا همه چیز را دوباره از اول شروع نکردید و شخصیت جدیدی را به میدان نیاوردید؟» و من در پاسخ آنها میگویم که ما بیش از یک دهه شخصیت پردازی کردیم؛ چرا باید همهی زحماتمان را دور بریزیم؟ چرا نمیخواهید ببینید که حاصل این سیر تکاملی به کجا رسیده است؟
این مسئله خیلی جالب به نظر میرسد؛ چون احتمال حضور دوبارهی شخصیتهایی از گذشتهی خونین کریتوس را قوت میبخشد و این نوید را میدهد که او در موقعیتهای مشابه و خاطرهانگیز قرار بگیرد. با این حال، هنوز اطلاعات زیادی دربارهی شخصیتی که میتواند بزرگترین پل بین دنیای قدیم و جدید سری God of War باشد، یعنی مادر آترئوس، در دسترس نیست.
در ادامه، بارلوگ دربارهی نحوه طراحی سیستم جدید مبارزات و تفاوتهایش با سیستم مبارزهی آشفتهی بازیهای پیشین سری، توضیحاتی را ارائه کرد:
بلاشک ضربآهنگ مبارزات این بازی نسبت به بازیهای قبلی کندتر است، اما چیزی که God of War را به جایگاهش رساند، آن تجربهی فوقالعادهی مبارزات بود که سعی کردیم حسش را در این سیستم جدید هم پیاده کنیم. به نظرم این کار بسیار سختی است و امیدوارم که از پسش برآمده باشیم.
مسائل ذکر شده توسط بارلوگ به وضوح در آخرین تریلرهای منتشر شده از گیم پلی مشاهده شدند و به نظر میآید که صاحبنظران و طرفداران مشکلی با این تغییر سیستم ندارند.
بازی God of War در بیستم آوریل (سی و یکم فروردین) منتشر خواهد شد و بر اساس گزارشها، تمام کردنش ۳۰ الی ۳۵ ساعت زمان خواهد برد.