صحبتهای ساتیا نادلا پیرامون انتظارات بالای کمپانی مایکروسافت از بخش ایکس باکس
ساتیا نادلا، رییس مایکروسافت، توضیح میدهد که چگونه این کمپانی از بخش گیمینگ و ایکسباکس خود انتظارات زیادی داشته و در حال بازنگری در نحوهی بررسی روند رشد آن است.
تبلیغات
در طی کنفرانس سه ماههی مالی کمپانی مایکروسافت که با حضور تحلیلگران و سرمایهگذاران پیرامون عملکرد این شرکت در بازهی زمانی میان اول ماه جولای تا سیام ماه سپتامبر برگزار شد، رییس این کمپانی یعنی «ساتیا نادلا» گزارشی را از وضعیت ایکسباکس و بخش بازیهای ویدیویی این شرکت ارائه داد و دربارهی چشمانداز آن سخن گفت.
ما برای دستیابی به فرصتهای بیشتر در صنعت چند میلیارد دلاری بازیهای ویدیویی، نیروهایمان را بسیج کردهایم تا دیدمان را نسبت به بازیها، شیوهی ساخت و انتشارشان و حتی آن گونه که در نظر بازیبازان جلوه میکنند، گسترش دهیم. ما همچنان به گسترش بازیهایمان بر روی ، و ادامه خواهیم داد و برای گسترش بیشتر شبکهی پنجاه و سه میلیون نفرهی ایکس باکس لایو و همکاری و تعامل بهتر و عمیقتر این کاربران با سرویسهایی همچون Game Pass و Mixer تلاش میکنیم. ما همچنین تا عرضهی کنسول یعنی قدرتمندترین و پیشرفتهترین کنسولی که تا به حال ساخته شده فاصلهی چندانی نداریم. علاوه بر آن ما انتظارات زیادی از بخش بازیهای ویدئویی داریم و قصد داریم دایرهی افرادی که به تجربهی محصولات مایکروسافت میپردازند را گستردهتر کنیم. این به معنای یک تجدید نظر بنیادی در روند سجنش میزان پیشرفت ما است. در حالی که تلاش میکنیم به نوآوریهای خود در زمینهی کامپیوترهای خانگی، کنسولها و سرویسهای آنلاین ادامه دهیم، به پتانسیلهای قابل توجه و استریمینگ نیز توجه خواهیم کرد. رشد بیست درصدی درآمد حاصل از محصولات نرمافزاری و سرویسهای ما، پتانسیلهای فراوان این زمینه را نشان میدهد.
نادلا سپس به برنامههایشان برای استفاده از سرورهای ابری برای ارتقای تجربهی بازیها اشاره کرد و به عنوان مثال، از همکاری با سازندگان بازی PlayerUnknown’s Battleground سخن گفت.
ما حتی میتوانیم امکان استفاده از زیرساختها و سرویسهای ابری را برای توسعه دهندگان بازیهای کنسولها، کامپیوترهای خانگی و موبایل فراهم آوریم تا تجربهی گیمپلی آثار خود را ارتقا داده و جامعهی کاربرانمان را گسترش دهند. بازیهای ویدئویی هر لحظه مرزهای زمینهی سختافزار و نرمافزار را جابهجا میکنند و توسعهی اپلیکیشنها و محتویاتی که روند کارشان بر قدرت GPU و CPU متمرکز است، بهانهی خوبی برای استفاده از سرورهای ابری است. به عنوان مثال PUBG Corp با بازی PlayerUnknown’s Battleground نه تنها به تولید محتوا برای ایکسباکس کمک میکند بلکه برای این بازی از سرویس Azure نیز بهره میگیرد.
داغترین مطالب روز