// شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

فروش کنسول اصلی ایکس باکس وان در آمریکا متوقف شد

مایکروسافت فروش کنسول اصلی ایکس‌باکس وان را در آمریکا متوقف کرد.

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، مایکروسافت تولید کنسول اصلی ایکس‌باکس وان را در آمریکا متوقف کرد. در حال حاضر تنها مدل ریفربیشد این کنسول با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد. نکته‌ی جالب قضیه اینجا است که با رخ دادن این اتفاق، فروشگاه بریتانیا مایکروسافت وضعیت موجودی ایکس‌باکس وان را به حالت ناموجود تغییر داد.

با این اتفاق علاقه‌مندان به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت دو انتخاب بیشتر ندارند یا باید ایکس‌ باکس وان اس را خریداری کنند یا اینکه به سراغ ایکس‌ باکس وان ایکس بروند. کنسول اصلی ایکس‌باکس وان چهار سال پیش با قیمتی بیشتر از رقیب خود پا به نسل هشتم گذاشت و همین تفاوت قیمت زیاد، باعث شد نتواند در ابتدا عملکرد خوبی داشته باشد و عقب ماند.

مدتی بعد مایکروسافت با تدابیر مختلف نظیر برداشتن کینکت از روی باندل کنسول این اختلاف قیمت را از بین برد ولی نتوانست کمک حال خوبی باشد. سال پیش بود که ایکس‌باکس وان اس، مدل کوچک شده ایکس‌باکس وان، با شکل و شمایلی متفاوت و خوشگل‌تر پا به بازار گذاشت و در همان ماه‌های اولیه توانست عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان بدهد. کنسولی که از قابلیت‌های مختلفی نظیر HDR و پشتیبانی از دیسک‌های بلوری با رزولوشن 4K برخوردار بود

با تمام این تفاسیر کاربران معمولی ایکس‌باکس به سراغ ایکس‌باکس وان اس خواهند رفت و آن‌هایی که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت‌تر و واقع‌گرایانه‌تری داشته باشند به سراغ ایکس‌باکس وان ایکس می‌روند. ظاهرا ایکس‌باکس وان ایکس تا به اینجای کار فروش خیره‌ کننده‌ای داشته و طبق گفته‌ی مسئولین، بیشترین پیش‌خرید در تاریخ کنسول‌های ایکس‌باکس در کمترین زمان ممکن را به خود اختصاص داده است.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده