صحبت های خالق Gran Turismo در رابطه با تکنولوژی واقعیت مجازی
پالی فانی دیجیتال، استودیویی که وظیفه ساخت بازیهای سری Gran Turismo را بر عهده دارد، در حال کار روی پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR برای بازی Gran Turismo Sport است. با این حال، با استناد به صحبتهای کازونوری یامائوچی، خالق این سری، رسیدن به سطح قابل قبول وفاداری بصری، زمان بیشتری نیاز دارد؛ زیرا هدستهای واقعیت مجازی امروزی، به اندازه کافی قدرتمند نیستند. در مصاحبهای که گیمزبیت با یامائوچی انجام داده، وی از وضعیت کنونی سختافزارهای واقعیت مجازی ابراز ناامیدی کرده است و گفته که انتظار داشته این تکنولوژی به پیشرفت بسیار بیشتری دست پیدا کند:
اولین نمایشگری که میتوانست جلوی چشم قرار بگیرد، در سال ۱۹۶۲ و پیش از اینکه من به دنیا بیایم، ساخته شد. من بیشتر از ۵۰ سال است که برای به کمال رسیدن این تکنولوژی صبر کردهام و امید داشتم که این تکنولوژی و سختافزارهای آن پیشرفت بسیار بیشتری از آنچه که اکنون با آنها سر و کار داریم، داشته باشند.
در ادامه این مصاحبه، وی افزود که استودیو پالیفانی به سختی روی نسخه واقعیت مجازی بازی Gran Turismo Sport کار کرده است و او فکر میکند آنها محصول قابل قبولی را توسعه دادهاند. در نهایت تیم آنها امید دارد که بخش واقعیت مجازی بازی بتواند به همان کیفیت نزدیک به واقعیت نسخه معمولی بازی دست یابد؛ اما این اتفاق تا زمان قدرتمندتر شدن سختافزارهای واقعیت مجازی میسر نخواهد شد:
ما تمام تلاش خود را با تکنولوژیای که امروز در دسترس است، انجام دادهایم.
یامائوچی اعتقاد دارد که قدرت بسیار بیشتری نسبت به سختافزار فعلی نیاز است تا نسخههای واقعیت مجازی بازیها به همان کیفیت بصری نسخههای دوبعدیشان برسند:
زمانی که ما به تکنولوژی دو نمایشگر 8K دست پیدا کنیم، آن موقع میتوان به چنین کیفیت بصریای دست یافت. دو نمایشگر 8K و نرخ تازهسازی در حدود ۲۰۰ هرتز. شاید در ۵۰ سال آینده بتوانیم به آن برسیم.
در حال حاضر، نمایشگرهای پلیاستیشن VR برای هر چشم رزولوشنی معادل با ۹۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند و نرخ تازهسازی آن نیز ۱۲۰ هرتز است.
بازی Gran Turismo Sport پاییز امسال برای کنسول پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد و بازی از رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسول پلیاستیشن 4 پرو پشتیبانی میکند.