بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بهترین بازی های پلی استیشن 4 که حتما باید تجربه کنید

بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

مقالات بازی

تخصصی‌ترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.

اولین نگاه به بازی No Man's Sky

بزرگی و عظمت آسمان No Man’s Sky را فقط می‌توان در جمله بالا خلاصه کرد؛ آسمانی که مال هیچکس نیست و این شاید همان عنوانی است که در تب و تاب بازی‌های تکراری و به ارث برده شده از نسل یا نسل‌های قبل، می‌تواند نمود عینی ورود به نسل هشتم باشد. با زومجی همراه باشید تا برای اولین بار به این بازی و دنیای ژرف و شگرف آن نگاهی بیندازیم.

بررسی عملکرد Wii U‌ بعد از دو سال زندگی

دو سال از عرضه‌ی کنسول نسل Wii U می‌گذرد، کنسول بازی که تا اینجای کار نتوانست به اندازه‌ی نسل‌های قبلی خود محبوب شود و فروش داشته باشد. در این مقاله به بررسی عملکرد Wii U طی دو سال اخیر می‌پردازیم و پستی و بلندی‌های آن را یادآوری می‌کنیم

هفته‌نامه - قسمت اول | از تولد زومجی تا مرگ پدر بازی‌های ویدیویی رالف بائر

سلام به همراهان زومجی. همراهانی که امیدواریم همیشه این افتخار را به ما بدهند و همراه زومجی بمانند! قصد داریم جمعه شب‌ها به بررسی تمامی اتفاقات مهم هفته بپردازیم. با قسمت اول "هفته‌نامه" همراه ما باشید.

نگاهی به اهمیت رویداد PlayStation Experience برای سونی

در مقاله‌ی بررسی عملکرد پلی‌استیشن4 در یک سال گذشته، به این موضوع اشاره کردم که کنسول نسل هشتم سونی، شروعی عالی و فراتر از انتظارات داشت. اما سونی این اواخر درایو کنسول‌های خیلی از طرفداران‌اش را خالی گذاشت. خرابی عنوان رانندگی DriveClub هم مزید بر علت شد، تا بسیاری از کاربران پلی‌استیشن 4 به آن سوی جبهه نگاهی کرده و کاربران ایکس‌باکس‌وان‌ را نظاره کنند که در حال لذت بردن از دیوانه‌بازی در آخرالزمان (ُSunsetOverdrive) و تکرار ادیسه‌ی مسترچیف (Master Chief Collection) هستند، و دهان‌شان آب بیافتد که چرا پیروز حال حاضر نسل، فکر این برحه از سال را نکرده بود. اما مثل اینکه بازهم ما قدرت پلی‌استیشن را دست‌کم گرفته بودیم. چرا که شاید سونی عنوانی انحصاری برای انتشار در این چند ماه گذشته و آینده ندارد، اما او دوباره با یک برنامه‌ریزی اساسی و حرکتی نابودکننده، همایش «پلی‌استیشن اکسپرینس» (PlayStation Experience) را همچون شعبده‌بازها از کلاه‌اش درآورد و از طریق راهی دیگر و به کمک حقه‌ای دیگر، تمام نظرها را به سوی کنسول‌اش جمع کرد. سونی تقریبا قلب متلاطم پلی‌استیشن‌داران را آرام کرد و به بقیه هم اطمینان‌ِ‌خاطر داد که خرید پلی‌استیشن 4 در این زمان، آینده‌ی هیجان‌انگیز، درخشان و محشری برای دارندگانش در بر خواهد داشت

پاریس در Assassin's Creed: Unity چگونه ساخته شده است؟

ساخت کلیسای نوتردام فرانسه ۱۸۲ سال طول کشید. اولین آجر این کلیسای معروف در سال ۱۱۶۳ میلادی گذاشته شد و پس از گذشت ۱۸۲ سال کار و تلاش، این کلیسا ساخته شد. برای کرولاین میوسه (Caroline Miousse)، طراح بازی Assassin's Creed Unity، مدل سازی و طراحی شهر پاریس دو سال زمان برد. وی که یکی از مسئولین مدل سازی و ساخت منطقه‌های معروف پاریس  در بازی AC: Unity بود، اظهار داشت که در این دو سال ۸۰ درصد زمانش را صرف طراحی کلیسای نوتردام کرده است. در ادامه‌ی مطلب به جزئیات مراحل ساخت و توسعه‌ی شهر پاریس در بازی Assassin's Creed: Unity خواهیم پرداخت.

بررسی عملکرد ایکس‌باکس‌وان در یک سال گذشته

ایکس‌باکس‌وان یک سال پیش در همین روزها عرضه شد. اما این فقط یک «عرضه» ساده نبود.عرضه‌ای که باعث شود به قول معروف همه خوشحال و راضی به خانه‌هایشان بروند. موضوعِ  مایکروسافت و کنسول‌ جدیدش کاملا فرق داشت. از همان لحظه‌‌ای که کنسول‌ها روی قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفتند، ماجرای عرضه‌ی بد و بی‌برنامه‌ و  فاجعه‌بارِ مایکروسافت هم کلید خورد. داستانی دردناک که تقریبا تا همین ۴ ماه پیش هم ادامه داشت و اعصاب خیلی از طرفداران قدیمی پلتفرم ایکس‌باکس را به هم ریخته و صدای منتقدان را درآورده بود. منتقدانی که سعی می‌کردند به مایکروسافت بفهمانند برای بازگشت و موفقیت باید بی‌خیال سیاست‌های کهنه و غیرمشتری‌ پسندانه‌اش شود. از سیاستِ  «تلویزیون تلویزیون تلویزیون» گرفته تا مسئله‌ی مالکیت بازی‌ها، اتصال به اینترنت و کینکت اجباری و قیمت بالا و از این دست چیزها که تن هر گیمری را می‌لرزاند!

۴ دلیل برای محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End

با عرضه Uncharted 4: A Thief's End قرار است برای بار دیگر به همراه «نیتن دریک» (Nathan Drake) ماجراجویی خود را آغاز کنیم. اما برای آخرین بار هم که شده، می‌توانیم از تجربه ماجراجویی‌ها و داستان‌های دریک، لذت ببریم؟ با زومجی همراه باشید تا به بررسی ۴ دلیل محبوبیت این بازی بپردازیم.

پیش نمایش بازی Dying Light

زمانی که استودیوی لهستانی Techland، عنوان Dead Island را روانه‌ی بازار کرد، با استقبال خوبی از سوی طرفداران دنیای بازی‌های ویدیویی و همچنین منتقدان این صنعت روبه‌رو شد

بررسی عملکرد پلی‌استیشن4 در یک سال گذشته

بیش از یک سال پیش در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ سونی، پلی‌استیشن 4 را در سرتاسر ایالات متحده عرضه کرد. احتمالا شما هم موافق‌ هستید که کنسول سونی در اولین سال‌اش، عملکرد شگفت‌انگیزی داشت. همین‌قدر بدانید که سونی در شب هالووین اعلام کرد آمار فروش کنسول‌اش تا آن لحظه به رقم خیره‌کننده‌ی ۱۳.۵ میلیون دستگاه رسیده است. حالا که دیگر وارد فصل تعطیلات شده‌ایم، بگذارید بدون مقدمه‌ای بیشتر نگاهی به مسیری که پلی‌استیشن 4 را به چنین نقطه‌ی قابل‌ستایشی رسانده، انداخته و در این میان، علاوه‌بر یادآوری روزهای نه‌چندان قدیمی، ببینیم آیا بوگاتیِ غیرقابل‌توقف سونی به همین شکل می‌تواند جاده را در سال بعد هم به آتش بکشد یا حالا دیگر او در مسابقه تنها نیست؟!

به مناسبت درگذشت پدر بازی‌های ویدیویی؛ «رالف بائر»

زمانی که پدرم در پنج یا شش سالگی‌ام، من را برای خرید یک دستگاه مگادرایو (یا به قول خودمان سگا) به فروشگاه برد. یکی از جریان‌سازترین، تمام‌نشدنی‌ترین و خارق‌العاده‌ترین خاطره‌های زندگی‌ام در چند دقیقه به وقوع پیوست. از آن ذوقِ غیرقابل‌وصف گرفته تا بی‌تابی برای رسیدن هرچه سریع‌تر به خانه و البته آن مسئله‌ی ناخوشایند که در آن گرما و آلودگی مرکز تهران ممکن است برای هر بچه‌ای در آن سن و سال اتفاق بیافتد! به هرحال، در آن لحظه پدر من در نگاهم تبدیل شده بود به جرقه‌زننده‌ی یک دنیا ماجراجویی‌های مجازی. اما بعدها، یا دقیق‌تر همین چند روز پیش متوجه شدم که جرقه‌ی اصلی آتش عظیم صنعت بازی  را افراد دیگر زده‌اند، و پدر من تنها آن را با پول‌اش خریده بود. اگر امروز بازی‌های ویدیویی به دیوانه‌کننده‌ترین و عاشقانه‌ترین سرگرمی‌تان تبدیل شده و از دیدن ژانگولرهای «نیتن دریک» ذوق‌می‌کنید، باید بدانید که همه‌چیز-همه‌ی این رویاها- توسط مردی به نام «رالف بائر»  (Ralph Baer) کلید خورده است. کسی که همین سه‌شنبه در سن ۹۲ سالگی از میان ما رفت. اما بدون‌شک هروقت در حال بازی‌کردن لذت می‌بریم، یادمان هست که این رالف بود که اولین خشت را نهاد. با درگذشتِ رالف بائر هنر و علم بازی‌های ویدیویی، پدرش را از دست داد. کسی که تلاش‌هایش برای به پرواز درآوردن این سرگرمی و تکنولوژی تازه، غیرقابل‌قیاس و غیرقابل‌‌قیمت‌گذاری است

بررسی مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی 2014 (The Game Awards)

وضعیت ما گیمرهایی که عاشق پایکوبی در کنار همنوعان‌مان در جشنی تمام‌عیار هستیم، برای خود  حکایتی شده بسی پُرالتهاب و پُرخاطره. از آنجایی که صنعت بازی سن بالایی ندارد، تاکنون نتوانسته‌ایم مثل دیگر سرگرمی‌ها، وقتی به پایانِ سال می‌رسیم، بدون دغدغه منتظر گردهمایی‌هایی شیک باشیم. همین شده که به شخصه در طول چندسالِ اخیر چندی از بهترین و بدترین خاطرات خود را از مراسم «جوایز بازی‌های ویدیویی» شبکه‌ی «اسپایک» دارم. مراسمی که معلوم نیست کی می‌خواهداز عصبانی کردن ما دست بردارد. این نگاهی‌ است کوتاه به مراسمی که پشت دستم را داغ کرده بودم تا دیگر سراغ‌ تماشای آن نروم، اما...

چگونه زومجی یک بازی را بررسی می‌کند؟

برای زومجی آگا‌ه‌سازی مخاطب اهمیت ویژه‌ای دارد. ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا به بهترین شکل در این راه قدم برداریم. یکی از بخش‌های مهم زومجی، بررسی محصولات و بازی‌های ویدیویی است. در این مقاله برای هر چه پربارتر کردن این بخش، توضیحاتی راجب امتیازات، قوانین و اصول پایه که تیم تحریریه‌ی زومجی برای بررسی از آن‌ها پیروی می‌کنند را ارائه می‌کنیم.

پیش نمایش بازی The Division تام کلنسی

آخرالزمان؛ در دل این کلمه فلسفه، تئوری، اعتقادات و نظرات متفاوتی گنجانده شده است. سرانجام بشریت چیست؟ هر کس در مورد این پایان برداشت خاصی دارد. عده‌ای درگیری بین کشورها و جنگ‌های اتمی را باعث و بانی آن می‌دانند، عده‌ای اختلالات نجومی و ستاره‌شناسی و گروهی دیگر شیوع بیماری‌های اپیدمی را نقطه‌ی ‌پایانی برای دنیا می‌پندارند.

چگونه جید ریموند به یوبی‌سافت رسید و صنعت بازی‌سازی را تکان داد؟

هشت ماه از زمان بارداری‌اش گذشته بود که یوبی‌سافت (Ubisoft) برای تشکیل جلسه‌ی کاری با او تماس گرفت

Dino Crisis الماس گم شده‌ی شینجی میکامی

پس از فرود آمدن یک گروه چهار نفره در جزیره‌ای متروکه، یکی از آنها دوربین خود را روشن کرد، ماسک خود را در آورد و پس از آن وارد کابوسی وحشتناک شد.

صفحه ۱۴۷ از ۱۴۷