نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

آلیسیا ویکاندر در سریال Dial M for Murder ساخته ترنس وینتر بازی می‌کند

آلیسیا ویکاندر در یک سریال جدید که بر اساس فیلم معروف Dial M for Murder اثر آلفرد هیچکاک ساخته می‌شود، بازی خواهد کرد. این سریال را ترنس وینتر می‌سازد.

کمتر کسی وجود دارد که علاقه‌مند به سینما باشد و فیلم Dial M for Murder را نشناسد. این فیلم به‌وسیله آلفرد هیچکاک و بر اساس نمایشنامه‌ای از فردریک نات ساخته شده و در سال ۱۹۵۴ به اکران درآمد. نات، قبل از آنکه فیلم Dial M for Murder ساخته شود یعنی در سال ۱۹۵۲، یک نمایش بر اساس همین داستان را به‌روی صحنه برده بود که خیلی هم مورد توجه قرار گرفت. حالا قرار است شاهد نسخه دیگری از همین داستان باشیم که این بار در قالب یک سریال آنتولوژی (Anthology) ساخته می‌شود. منظور از آنتولوژی این است که هر فصل سریال دارای رویکرد و داستان متفاوتی خواهد بود و احتمالا بازیگران آن نیز تغییر می‌کنند.

ترنس وینتر، کسی که او را به‌خاطر تهیه‌کنندگی سریال The Sopranos و همچنین خلق سریال Boardwalk Empire می‌شناسیم، به همراه آلیسیا ویکاندر به همکاری با دو کمپانی MGM و UA Television می‌پردازند تا یک سریال درام بر اساس نمایشنامه نات را آماده کنند. ویکاندر نه‌تنها به بازی در این سریال می‌پردازد، بلکه به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز با پروژه همکاری می‌کند. هنوز اعلام نشده که سریال Dial M for Murder برای پخش از کدام شبکه ساخته می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، این سریال به صورت یک مجموعه آنتولوژی برنامه‌ریزی شده است و گفته می‌شود که در هر فصل، موضوع اصلی داستان تغییر خواهد کرد. همچنین طبق اعلام سازنده‌ها، در سریال Dial M for Murder شاهد نگاه تازه‌ای به نمایشنامه نات و همچنین فیلم هیچکاک هستیم. ظاهرا قرار است از دیدگاه زنانه به داستان پرداخته شود.

مایکل میتنیک، که قبلا در سریال Vinyl با ترنس وینتر همکاری کرده بود، نگارش داستان سریال Dial M for Murder را بر عهده دارد. وینتر در کنار ویکاندر، تهیه‌کننده اجرایی این سریال است. اندرو میتمن و لوید بران هم از دیگر تهیه‌کنندگان این سریال هستند.

Dial M for Murder به نوعی اولین سریال کاملا آمریکایی ویکاندر خواهد بود. او در سینما و به واسطه بازی در فیلم‌های Ex Machina و The Danish Girl و همچنین The Man From U.N.C.L.E و Tomb Raider شناخته شده‌تر است. وینتر هم اخیرا قراردادی را با شبکه اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) امضا کرد تا به عنوان نویسنده و تهیه‌‌کننده اجرایی، به ساخت یک سریال اسپین‌آف بر اساس فیلم The Batman، اثر مت ریوز (که در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد) بپردازد. او همچنین مشغول ساخت یک سریال جنایی برای شبکه شوتایم (Showtime) است.

البته این اولین بار نیست که برای ساخت نسخه تلویزیونی Dial M for Murder اقدام می‌شود. نمایشنامه اصلی که به‌صورت تئاتر اجرا شده بود، از شبکه BBC پخش شد. شبکه NBC هم یک فیلم تلویزیونی که بازیگران نمایش برادوی در آن حضور داشتند را در سال ۱۹۵۸ پخش کرد. در سال ۱۹۶۸ هم نسخه دو ساعته و رنگی این فیلم از شبکه ABC نمایش داده شد.

فیلم Dial M for Murder که در سال ۱۹۵۴ اکران شد، یکی از مشهورترین آثار آلفرد هیچکاک است. داستان فیلم ماجراهای مربوط به یک زن ثروتمند به اسم «مارگو مری وندایس» (با بازی گریس کلی) و همسرش «تونی وندایس» (با بازی ری میلند) که یک تنیس‌باز حرفه‌ای است را دنبال می‌کند. مارگو در زمان غیبت تونی، با یک نویسنده داستان‌های جنایی به اسم «مارک هالیدی» (با بازی رابرت کامینگز) وارد رابطه عاشقانه می‌شود. در ادامه داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که تونی تصمیم می‌گیرد همسرش را به قتل برساند و ثروت او را به ارث ببرد، اما ماجراها طبق نقشه او پیش نمی‌روند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده