// دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی The Gardens Between؛ گمشده در زمان

در بازی The Gardens Between شما وظیفه کنترل زمان در یک دنیای دیگر را دارید و باید به دو شخصیت اصلی بازی کمک کنید تا دلیل وارد شدن به این دنیای عجیب را متوجه شوند. 

برخی ایده‌های خاص و ریسکی برای ساخت یک بازی وجود دارد که استودیوهای بزرگ کم‌تر به سراغ این دسته از بازی‌ها می‌روند که دلیل آن نیز کاملا مشخص است. این موضوع فرصت مناسبی را برای استودیوهای مستقل به‌وجود آورده است که با قبول این ریسک بازی‌هایی با مکانیزم‌های خاص را بسازند تا شاید بتوانند جایگاه خوبی در بین مخاطب‌ها برای خود ایجاد کنند. درنهایت خیلی این بازی‌ها نیز موفق ظاهر می‌شوند و جوایزی نیز کسب می‌کنند. در این معرفی به سراغ بازی The Gardens Between می‌رویم که با گیم‌پلی جالب خود سعی در سرگرم کردن مخاطب دارد. با معرفی این بازی همراه ما در زومجی باشید.

 نمای ابتدایی بازی The Gardens Between

جزیره‌هایی که در آن قرار دارید هر کدام ویژگی و دنیای خاص خود را دارند و همین مورد باعث تنوع و جذابیت کلی بازی برای مخاطب می‌شود

بازی اندروید و آیفون The Gardens Between شما و همراهتان را پس از یک اتفاق عجیب که در کلبه درختی رخ می‌دهد وارد یک دنیای دیگر می‌کند. جایی که شما در آن قرار گرفته‌اید شامل چند جزیره است که با حل معمای هرکدام، وارد جزیره بعدی می‌شود. داستان بازی به همین سادگی است و پیچدگی خاصی را ایجاد نمی‌کند ولی با این وجود حس و حال خوبی را به مخاطب می‌دهد. جزیره‌های بازی هر کدام ویژگی و دنیای خاص خود را دارند و همین مورد باعث تنوع و جذابیت کلی بازی برای مخاطب می‌شود. به‌طورکلی بازی از حیث محتوا و داستانی خوب عمل کرده و گیمر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

گیم‌پلی بازی شاید در ابتدا کمی نامفهوم باشد، ولی یکی از نقاط قوت بازی است. شما درواقع هیچ کنترل مستقیمی بر کاراکترهای بازی ندارید و فقط با دکمه‌‌ای که در بالا صفحه قرار دارد باید زمان را کنترل کنید. این دکمه زمان را به عقب و جلو می‌برد و هر چندبار که نیاز باشد می‌توانید اینکار را انجام بدهید که یکی از اصلی‌ترین المان‌ها برای حل معماهای درون بازی است.

به‌عنوان مثال در جایی از بازی باید زمان را به جلو ببرید و کاری را انجام بدهید بعد زمان را به عقب برگردانده و کار دیگری بکنید که باعث باز شدن مسیر شما می‌شود. به جز این المان باید روی برخی آیتم‌ها برای تغییر کلیک کنید که چالش خاصی را ایجاد نمی‌کند. در جریان باشید که معماهای بازی در کل آنقدر چالش برانگیز نیستند و پس از چند بار آزمون و خطا می‌توانید آن را به‌ راحتی حل کنید.

شما درواقع هیچ کنترل مستقیمی بر کاراکترهای بازی ندارید و فقط با دکمه‌‌ای که در بالا صفحه قرار دارد باید زمان را کنترل کنید

گیم پلی بازی The Gardens Between

اعضای استودیوی The Voxel Agents

The Gardens Between از نظر بصری چشم‌نواز است و با محیط‌‌های متنوع خود مخاطب را جذب می‌کند. همینطور افکت‌های گرافیکی بازی همگی زیبا و دقیق هستند و جلوه‌های صوتی آن هم دست‌کمی از جنبه‌های گرافیکی ندارند.

استودیوی بازی‌سازی The Voxel Agents که این بازی اولین ساخته‌ی حرفه‌ای آن‌ها است، توانسته با ترکیب خوبی از داستان و گیم‌پلی جالب تجربه جالبی در اختیار مخاطب بگذارد.

بازی The Gardens Between که در ابتدا برای پی‌سی منتشر شده بود هم‌اکنون برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه یک اثر مستقل لذت ببرید.

دانلود بازی The Gardens Between
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده