نویسنده: مرتضی بحرینی
// شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی بازی موبایل 2Volt؛ نجات باتری از کارخانه بازیافت

در بازی جدید 2Volt توسعه‌دهندگان سعی کرده‌اند مخاطبانشان با داستانی ماجراجویانه سرگرم شوند و مسئولیت به چالش کشیدن توانایی فکری بازیکنان، بر عهده صحنه‌های پازلی مختلف باشد.

بیشتر بازی‌های با محتوای ترسناک، را با تم مشکی یا بهتر است بگوییم، با محیط تاریک دیده‌‌ایم. محیط‌های تاریک برای افراد زیادی ترسناک است. توسعه‌دهندگان نیز برای ایجاد رعب و وحشت گاهی به سراغ محیط‌های تاریک می‌روند تا بازیکنان از آنچه در اطراف‌شان می‌گذرد، اطلاع نداشته باشند. البته درکنار اتمسفر تاریک دنیای بازی‌، صداگذاری منحصر‌به‌فرد نیز تاثیر زیادی روی بالا بردن آدرنالین در بازیکنان دارد. به غیر از ژانر ترسناک، در سبک‌های دیگر نیز بازی‌هایی منتشر شده که تم تاریک به خود دیده‌اند. بهترین آن‌ها که از داستانی منحصر‌به‌فرد بهره می برد، Limbo است.

در بازی اندروید 2Volt سفری آغاز می‌کنید که انتهای آن، منجر به آزادی خواهد شد. گیم‌پلی در مورد باتری دو ولتی است که به‌نظر می‌رسد به پایان راه رسیده و اکنون پایان زندگی خود را باید در شرکت بازیافت، در انتظار زمان تجزیه شدن بگذراند. اما او این سرنوشت ناپسندیده را برای خود نمی‌خواهد، بر همین اساس با آخرین توانی که باقیمانده دست به کار می‌شود تا بتواند راهی برای خروج از شرکت بازیافت پیدا کند.

دست به کار شوید و این باتری را که تصمیمی جدی برای ادامه زندگی دارد، برای خروج از مکانی که در آن گیر افتاده، همراهی کنید. آغاز کار، جایی خواهد بود که باتری به‌لطف جریان داخلی خود، از سقف آویزان شده است. در همین لحظه نوشته‌ای شما را به انجام یک دستور العمل آموزشی هدایت می‌کند. برای آنکه بتوانید در مرحله اول به کار خود ادامه دهید، نیاز است تا با انجام یک حرکت سوآیپ، خطی برنده کشیده و موجب این شوید که باتری از سقف جدا شده و درنهایت به ادامه راه بپردازید.

معرفی بازی موبایل 2Volt؛ نجات باتری از کارخانه بازیافت

معرفی بازی موبایل 2Volt؛ نجات باتری از کارخانه بازیافت

معرفی بازی موبایل 2Volt؛ نجات باتری از کارخانه بازیافت

پس از آنکه باتری با یک حرکت انگشت شما از سقف جدا شد، کمی جلوتر به در بسته‌ای می‌رسیم که بالای آن حباب نوری وجود دارد و به‌نظر برای ادامه مسیر باید به آن دست پیدا کنیم. تنها راه برای به‌دست آوردن حباب، یک پرش بلند است اما آیا باتری می‌تواند پرش کند؟ بله طراحان این ویژگی را به باتری اضافه کرده‌اند و تنها باید روی آن ضربه بزنید تا شاهد پرشی قدرتمند باشید. با دریافت حباب نورانی، در باز می‌شود و به همراه باتری می‌توانیم به مسیر رهایی ادامه دهیم.

از پرتوهای الکتریکی برای تعامل با محیط اطراف و کشف اسرار آن استفاده کنید.

با باز شدن در، باتری به پایین و مکانی دیگر منتقل خواهد شد، جایی که موارد جدیدی وجود دارد. در صحنه جدید، شاهد آیکن باتری هستیم که به موجب رنگ قرمز خود به ما می‌فهماند توانی برای انجام کار یا به حرکت درآوردن ابزار ندارد. این موضوع چندان نگران کننده نیست چرا که کاراکتر داستان توان کافی را برای انتقال به باتری ناتوان دارد و تنها کافی است روی آیکن قرمز رنگ ضربه وارد کنید تا یک پرتوی الکتریکی به سمت آن شلیک شود و جریان لازم، منتقل شود. پس از شارژ شدن، شاهد به حرکت درآمدن ابزار در بالای سرمان هستیم که به‌لطف آن‌ها می‌توانیم مسیری که در آن قرار داریم، ادامه دهیم.

معرفی بازی موبایل 2Volt؛ نجات باتری از کارخانه بازیافت

با شلیک یک پرتوی الکتریکی به یکی از ابزارهای درحال حرکت، می‌توانیم به آن متصل شده و حرکت رو به جلو داشته باشیم. در مکان جدید، با جعبه‌هایی روبه رو خواهیم شد که سد ادامه راهمان شده‌اند و باید برای ازبین‌بردن آن‌ها فکری کرد. به‌نظر می‌رسد جریان برق باتری، می‌تواند هر چیزی را از بین ببرد، از جمله جعبه‌های پیش رو. کافی است تا با استفاده از پرتوهای الکتریکی جعبه‌هایی که سد راه شده، را نابود کرده و به راه خود ادامه دهیم.

معرفی بازی موبایل 2Volt؛ نجات باتری از کارخانه بازیافت

تا به این لحظه متوجه ویژگی‌های شخصیت داستان شده‌ایم. از این به بعد شما باید به کمک یک یا ترکیبی از قابلیت‌های باتری، بتوانید چالش‌های قرار داده شده در هر مرحله را پشت سر بگذارید. برای عبور از بعضی صحنه‌ها، باید دقیق فکر کرد و همچنین به محیط اطراف دیدی متفاوت داشت. شاید محیط تاریک بازی برای هر کسی پسندیده نباشد، اما توسعه‌دهندگان با استفاده از رنگ‌های مناسب توانسته‌اند جلوه‌های جذاب و زیبایی به تم تاریک بدهند تا چشم نواز باشد. صداگذاری در دو آیتم مختلف موسیقی متن و جلوه‌های صوتی تقسیم می‌شود، موسیقی متن ممکن است باعث اذیت شدن برخی از افراد شود، اما جلوه‌های صوتی که در هنگام شلیک ولتاژ یا پرش شنیده می‌شوند، لذت بخش هستند.

دانلود بازی 2Volt


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده