نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

مصطفی و محسن کیایی از سریال همگناه می گویند

مصطفی و محسن کیایی اخیرا درباره سریال شبکه نمایش خانگی همگناه و وضعیت آن سریال صحبت‌هایی کرده‌اند.

سریال شبکه نمایش خانگی «همگناه» ساخته جدید مصطفی کیایی در مقام کارگردان است. این سریال اکنون در قسمت‌های انتهایی فصل اول است. بنابر جدیدترین اخبار، مصطفی کیایی در مقام کارگردان و محسن کیایی به عنوان بازیگر و نویسنده سریال «همگناه» درباره این سریال صحبت‌هایی کرده‌اند. آن‌ها در مجموع از این گفته‌اند که سریال در ادامه نظرات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. مصطفی کیایی در ابتدا درباره تفاوت ساخته‌های خود با یکدیگر به قرار زیر صحبت‌هایی کرد.

من ماجراجويی را دوست دارم. برای همين هفت فيلم ساخته‌ام كه هيچ كدام شبيه هم نيست. یک سری از اين فيلم‌ها موفقيت زيادی داشته‌اند ولی من بعد از آن مسير عوض كردم. بازيگوشی و ماجراجويی در فيلمسازی را دوست دارم. به اين هم فكر نمی‌كنم منتقدان از نتيجه كار راضی هستند يا خير. هميشه حرفم اين است: مهم ترين فاكتور در يک كار قصه است.

سریال هم گناه

مصطفی کیایی در ادامه گفت:

مخاطب بايد صبور باشد. نمی‌شود در هر قسمت قصه همه كاراكترها را روايت كرد. من كلی پيام از طرف مددكاران داشتم كه شما چرا هيچ تحقيق نكرديد؟ كدام مددكار خواستگاری كسی می‌رود كه به او كمک كرده است؟ من گفتم لطفا صبور باشيد و قصه ما را ببينيد.... چون كاراكترها زياد است در برخی قسمت ها بعضي از آن ها را رها می‌كنيم. مثل اتفاقی كه در دو قسمت قبلی براي شخصيت پرويز پرستويی افتاد. ولی از اين قسمت قصه پرستويی دوباره پررنگ می‌شود.

محسن کیایی، نویسنده و بازیگر سریال «همگناه» به شرح زیر صحبت‌هایی کرد:

 ما متريالی كه ابتدا در نظر داشتيم برای ۵۰ قسمت بود. قراری كه با مصطفی و علی كوچكی داشتيم اين بود كه يک قصه ايرانی خانوادگی تعريف كنیم. براي ما مخاطب در اولويت اول است. يک بار چهار ماه ۱۰ قسمت سريال را نوشتيم اما در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه خوب نيست. مصطفی گفت اين را كار نمی‌كنم و از اول دوباره شروع به نوشتن كرديم.

سریال هم گناه

محسن کیایی می‌گوید آن‌ها به سراغ کلیشه‌های سریال سازی نرفته‌اند:

ما در«همگناه» سراغ لاكچری بازی نرفتيم. يک خانواده سنتي پول دار نشان می‌دهيم و اصلا چيزي را به رخ نكشيديم. نمی‌توان طبقه پول دار جامعه را نديد، ولی بايد رفتار و كنش شان در درام درست و قابل باور باشد. يعنی تو يک سری آدم را نشان ندهی كه نه به درام ربط دارند و نه فضای اجتماعی خودشان. ما در فصل يک، مخصوصا در پنج قسمت اول كه كاراكتر زياد داشتيم و قرار بود آدم ها را معرفی كنيم و قلاب بيندازيم تا مخاطب گير بيفتد، شايد قصه يک مقدار كند بوده ولي از قسمت پنج، روند داستان سرعت گرفته است. در فصل دو داستان بيش از پيش باز مي شود و مخاطب با ۱۲ قسمت مهيج مواجه خواهد بود.

شما کاربران زومجی چه نظری درباره سریال «همگناه» و صحبت‌های مصطفی و محسن کیایی دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده