نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

دنی بویل فیلم Methuselah را با بازی مایکل بی جردن کارگردانی می‌کند

متوشالح روایت متفاوتی از داستان پدربزرگ حضرت نوح را روی پرده‌ی سینماها می‌آورد.

به‌گزارش ورایتی، دنی بویل کارگردان مطرح انگلیسی به‌زودی ساخت فیلم متوشالح (Methuselah) را با بازی مایکل بی جردن آغاز خواهد کرد؛ فیلمی که سایمن بوفوی از نویسندگان فیلمنامه‌های میلیونر زاغه‌نشین (Slumdog Millionaire) و ۱۲۷ ساعت (127Hours) قرار است روی بازنویسی فیلمنامه‌ی آن کار کند.

متوشالح از جمله شخصیت‌هایی است که در ادیان مختلف به او اشاراتی شده و پدربزرگ حضرت نوح محسوب می‌شود؛ کسی که در روایت‌های دینی ۹۶۹ سال عمر کرد و در سال ۲۰۱۴ هم آنتونی هاپکینز نقش او را در فیلم نوح (Noah) اثر دارن آرونوفسکی ایفا کرده بود. چند سال قبل قرار بود شرکت برادران وارنر فیلمی براساس این شخصیت با فیلمنامه‌ی تونی گیلروی تولید کند که درنهایت پروژه‌ی موردنظر به‌جایی نرسید. همچنین در مقطع دیگری هم صحبت از حضور تام کروز در پروژه‌ی متوشالح مطرح شده بود که این قضیه هم ناتمام ماند.

سال قبل یک‌بار دیگر صحبت‌هایی در مورد تولید فیلم متوشالح شنیده شد و این‌بار اخبار حکایت از کارگردانی فیلم توسط جان واتس، سازنده‌ی دو فیلم اخیر مرد عنکبوتی (Spider-Man) داشتند، ولی این دفعه هم برنامه‌ریزی‌های برادران وارنر به بن‌بست خورد و سرانجام به‌نظر می‌رسد می‌توانیم منتظر تولید رسمی پروژه تحت هدایت دنی بویل باشیم؛ فیلمی که البته طبق شنیده‌ها قرار است تفاوت‌هایی با ایده‌های اولیه داشته باشد و رویکرد متفاوتی را نسبت به این شخصیت پیش ببرد.

methuselah

آنتونی هاپکینز در نقش متوشالح در فیلم نوح

منابع آگاه علت اصلی انتخاب مایکل بی جردن برای حضور در فیلم متوشالح را حضور موفق او در فیلم‌های کرید (Creed) می‌دانند؛ مجموعه فیلم‌هایی از برادران وارنر که موفقیت خوبی در این سال‌ها به‌دست آورده و همین قضیه هم باعث شده مدیران شرکت به فکر سرمایه‌گذاری بیشتری روی این بازیگر باشند. همچنین جردن علاوه‌بر بازی در متوشالح، درکنار آلانا مایو از شرکت Outlier Society در تهیه‌ی آن هم نقش خواهد داشت و از سایر تهیه‌کنندگان این اثر هم می‌توان به خود دنی بویل، دیوید هیمن و جفری کلیفورد اشاره کرد.

متوشالح را می‌توان بازگشت دوباره‌ی بویل به تولید فیلم‌های عظیم با پتانسیل تولید دنباله‌هایی برای آن دانست. او که در ابتدا قرار بود روی جدیدترین نسخه از مجموعه فیلم‌های جیمز باند کار کند (پروژه‌ای که درنهایت توسط کری فوکوناگا با نام No Time to Die کارگردانی شد)، به‌دلیل اختلاف عقیده با تولیدکنندگان فیلم از آن جدا شد و سال گذشته هم فیلم دیروز (Yesterday) را از او شاهد بودیم که توانست با بودجه‌ای ۲۶ میلیون دلاری، ۱۵۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مایکل بی جردن هم که در فیلم بلک پنتر (Black Panther) حضور موفقی داشته، امسال فیلم Without Remorse را با بازی و تهیه‌کنندگی خود روی پرده‌ی سینماها خواهد داشت. او قرار است به‌زودی در فیلم جدید دنزل واشینگتن با نام Journal for Jordan ایفای نقش کند و همچنین درکنار کریستین بیل و مارگو رابی، یکی از بازیگران جدیدترین اثر دیوید او راسل هم خواهد بود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده