نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

قیمت ایکس باکس سری ایکس احتمالا ۴۰۰ و پلی استیشن 5 ۵۰۰ دلار خواهد بود

مایکل پچر، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی عقیده دارد مایکروسافت برای رقابت با پلی استیشن 5، قیمت ایکس باکس سری ایکس را پایین‌تر از رقیب در نظر خواهد گرفت.

با این که می‌توان براساس قطعات سخت افزاری به کار رفته در کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت تاحدودی قیمت احتمالی این کنسول‌ها را از همین الان هم پیش بینی کرد، خود این شرکت‌ها هنوز هیچگونه اظهار نظر رسمی در این خصوص نداشته‌اند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که امیدوارند کنسول‌های نسل جدید با قیمت‌های کمتری به بازار عرضه شوند، صحبت‌های مایکل پچر، آنالیزور صنعت بازی‌های ویدیوی می‌تواند امیدهای شما را همچنان زنده نگه دارد. البته این موضوع درباره Xbox Series X بیشتر صدق می‌کند.

پچر، در مصاحبه جدید خود در وبسایت Periscope، در گفتگو با جف کیلی در خصوص قیمت احتمالی کنسول‌های جدید صحبت‌هایی را مطرح کرده است. بر این اساس، پیش بینی می‌شود تا پلی استیشن 5 با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. ضمن این که احتمال داده می‌شود تا مایکروسافت در رقابت با رقیب مستقیم خود، کنسول نسل نهمی خود را با قیمت‌های کمتری به بازار ارائه کند. این میزان، برای ایکس باکس سری ایکس ۴۰۰ دلار پیش بینی شده است.

پچر در خلال صحبت‌های خود می‌گوید:

براساس چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم، سونی قصد دارد کنسول جدید خود را با قیمت ۵۰۰ دلار روانه بازار کند. ضمن این که مایکروسافت منابع مالی بیشتری را برای کمک به عرضه موفقیت آمیز کنسول‌های خود در نظر گرفته و از این رو، اگر قرار به تصمیم برای کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت وجود داشته باشد، این تصمیم عملی خواهد شد.

Michael Pachter

همانطور که گفته گفته شد، سونی و مایکروسافت تاکنون هردو نسبت به اعلام قیمت کنسول‌های خود سکوت کرده‌اند. سونی اظهار داشته که پلی استیشن 5 هنوز قیمت گذاری نشده و مایکروسافت اعلام کرده باوجود این که طراحی ایکس باکس سری ایکس با در نظر داشتن مقادیر مشخصی برای ارزش‌گذاری آن، صورت گرفته است، موضع شرکت برای تعیین قیمت آن انعطاف پذیر خواهد بود. اخیراً یکی دیگر از تحلیلگران صنعت بازی ادعا کرده بود که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هردو در یک رنج قیمتی و در حدود ۴۵۰ الی ۵۰۰ دلار عرضه خواهند شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده