نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

پردازنده 12 ترافلاپس ایکس باکس سری ایکس مهم‌ترین ارتقاء کنسول‌های نسل جدید خواهد بود

اروان لکان، رئیس استودیوی Ape Tribe Games عقیده دارد که GPU به کار رفته در سیستم کنسول‌ جدید مایکروسافت بزرگترین تغییری است که نسل جدید کنسول‌های بازی با خود به همراه خواهند آورد.

تاکنون تقریباً تمامی اطلاعاتی که توسط مایکروسافت از کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس منتشر شده، تا حد زیادی مورد تحسین کلیه‌ی جوامع صنعت گیم قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که این کنسول بعد از رونمایی در اواخر سال جاری میلادی، به لطف پردازنده‌ی گرافیکی توانمند خود، به یکی از قدرتمندترین سخت افزارهای گیمینگ حال حاضر جهان تبدیل خواهد شد.

توسعه‌دهندگان متعددی درباره پتانسیل سخت افزار سیستم مایکروسافت اظهار نظر کردند که جدیدترین مورد آن، به مصاحبه اروان لکان، بنیانگذار و مدیر استودیوی Ape Tribe Games با وبسایت Gamingbolt مربوط می‌شود. استودیوی Ape Tribe هم‌اکنون در حال ساخت بازی اکشن – RPG و سایبرپانک Disjunction است و لکان به عنوان رئیس یکی از تیم‌های فعال در زمینه توسعه‌ی بازی‌های نسل جدید، صحبت‌های زیادی درباره ویژگی‌های منتشر شده از کنسول Xbox Series X داشته است.

لکان به طور ویژه و در پاسخ به سؤالی که نظر او را درباره پردازنده ۱۲ ترافلاپس این کنسول پرسیده بود، با اشاره به اهمیت بالای این نکته برای نسل جدید سخت افزارهای گیمینگ می‌گوید:

این ویژگی، مهم‌ترین ارتقاء کنسول‌های نسل جدید نسبت به پلتفرم‌های فعلی خواهد بود. اساساً پردازنده‌ی گرافیکی بیشترین تأثیر را در کیفیت اجرای بازی‌ها می‌گذارد و همانطور که می‌دانیم، پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید کنسول‌های بازی بسیار قوی‌تر از مواردی هستند که در سیستم‌های فعلی شاهد آن هستیم. گرافیک بازی‌های AAA در نسل جدید پیشرفت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

ایکس باکس سری ایکس

بااین حال، لکان عقیده دارد که افزایش حجم حافظه‌ی کنسول‌های جدید، به مراتب هیجان کمتری را برای او ایجاد می‌کنند. وی در خلال توضیحات خود در رابطه با حافظه GDDR6 کنسول ایکس باکس سری ایکس می‌گوید که با وجود این که دسترسی به این امکان یک اتفاق مثبت است، به طور کلی نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی روی عملکرد بازی‌ها بگذارد:

حافظه، حافظه است؛ هرچه بیشتر، بهتر؛ اما درباره اکثر بازی‌های موجود، این موضوع تأثیر چندانی بر عملکرد آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. اصلاً حجم حافظه رم، هیچوقت یک نقطه ضعف برای کنسول‌های نسل فعلی نبوده و تأثیر به خصوصی در عملکرد بازی‌ها نگذاشته است. با این حال، خوب است که حافظه بیشتری در کنسول‌مان داشته باشیم.

بازی Disjunction برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و همچنین پی سی منتشر خواهد شد. البته هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی آن مشخص نشده اما در هر صورت، در سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده