نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰

احتمال بازگشت بازی 1vs100 به ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس وجود دارد

فیل اسپنسر از احتمال احیای بازی محبوب 1vs100 یا اثری مشابه آن صحبت کرده است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس به‌تازگی در جریان Xbox FanFest و در آستانه‌ی عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، به صحبت پیرامون برنامه‌های آینده‌ی مایکروسافت برای هواداران پرداخت و دراین‌میان بخشی از صحبت‌های او هم به بازی 1vs100 اختصاص داشت؛ اثری محبوب که عمر بسیار کوتاهی داشت، ولی همچنان خیلی‌ها منتظر بازگشت آن هستند.

اسپنسر در صحبت‌های خود به احتمال احیای این بازی «پرسش و پاسخ محور» اشاره کرده و از علاقه‌ی خود به چنین سبکی گفت: «شاید بد نباشد ما بازی مخصوص خود را در این سبک تولید کنیم و همان‌طور که پیش از این به مخاطبان اجازه‌ی رقابت در چنین فضایی را داده بودیم، یک‌بار دیگر به سراغ آن برویم. احتمال چنین چیزی وجود دارد.»

بازی 1vs100 در سال ۲۰۰۹ برای ایکس باکس 360 عرضه شد و اثر آنلاین جذابی بود که برپایه‌ی یک مسابقه‌ی تلویزیونی معروف با همین نام طراحی شده بود. بازی درنهایت عمر خیلی کوتاهی داشت و حدود یک سال بعد از انتشار به پایان راه رسید، ولی در همان مدت زمان اندک هم بیش از ۲.۵ میلیون مخاطب پیدا کرد.

برگزاری مسابقه در نسخه ایکس باکس 360 بازی 1vs100

این بازی مثل مسابقه‌ی تلویزیونی الهام‌گرفته از آن (که مشابه آن را در تلویزیون ایران هم دیده‌ایم) شامل ۱۰۱ شرکت‌کننده می‌شد که یک نفر به‌عنوان The One در مقابل ۱۰۰ نفر با نام The Mob قرار می‌گرفت و همه‌ی افراد باید به سؤالات مطرح‌شده پاسخ می‌دادند. مسابقه قوانین زیادی داشت، ولی به‌طور مختصر می‌توان گفت اگر The One سؤال را اشتباه جواب می‌داد، جایزه بین نفرات باقی‌مانده از The Mob پخش می‌شد و اگر هم درست پاسخ می‌داد، مسابقه ادامه پیدا می‌کرد و تا جایی پیش می‌رفت که به آخرین سؤال برسد و جایزه بین The One و نفرات باقی‌مانده از The Mob پخش شود.

1vs100 به مدت دو فصل ادامه پیدا کرد و نمونه‌های مخصوص آن برای کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه و آلمان در دسترس بود، ولی درنهایت مشکلات مختلف دست به‌دست یکدیگر دادند تا به پایان راه برسد. هرچند از آن زمان تا امروز هواداران بارها درخواست احیای این بازی را به مایکروسافت داده‌اند و فیل اسپنسر هم سال گذشته یک‌بار دیگر از علاقه‌ی خود به انجام چنین کاری صحبت کرده بود: «من و مت بوتی (رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس) بحث‌های زیادی راجع‌به این ایده داشته‌ایم، هم در مورد احیای 1vs100 و هم تولید بازی دیگری با همان حال و هوا، و واقعاً هم دوست داریم به سراغ این کار برویم.»

باید صبر کرد و دید 1vs100 یا بازی مشابه آن را در نسل آینده شاهد خواهیم بود یا خیر؛ مسابقه‌ای که روی ایکس باکس 360 با جوایز جذابی از جمله ۱۰ هزار مایکروسافت پوینت برای نفر اول همراه بود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده