// جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱

دیزنی استودیو FoxNext Games را رسما به‌فروش رساند

شرکت دیزنی، استودیوی سازنده‌ی بازی Marvel Strike Force را به شرکت Scopely که یک ناشر بازی‌های موبایل است، فروخت.

پس از شایعه‌هایی که به‌گوش می‌رسید، حالا و طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت Disney استودیو FoxNext Games را به شرکت Scopely که یک توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های موبایل است، فروخت. شرکت Scopely از این‌پس صاحب شعبه لس آنجلس استودیو FoxNext Games است که حدود ۲۰۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند. البته هنوز اطلاعاتی از هزینه این معامله منتشر نشده است.

استودیو FoxNext Games را همگی برای ساخت بازی‌ Marvel Strike Force که یک اثر نقش آفرینی است، می‌شناسند که موفق شد در یک سال نزدیک‌به ۱۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. این استودیو همچنین در حال توسعه بازی Avatar: Pandora Rising است که در سبک استراتژی چندنفره است و براساس مجموعه آواتار در حال ساخت است. شرکت Scopely نیز انتشار بازی‌هایی مانند Star Trek: Fleet Command و The Walking Dead: Road to Survivial را در کارنامه‌ی خود دارد.

بازی Star Trek: Fleet Command

همچنین این شرکت قصد دارد استودیو Cold Iron را بفروشد؛ استودیویی که کار اصلی آن توسعه بازی‌های پی سی و کنسولی است. دلیل این امر نیز تمرکز شرکت Scopely بر ساخت و انتشار بازی‌های موبایل است. در زیر می‌توانید بخش‌هایی از صحبت‌های یکی از مسئولین این شرکت را در راستای خرید FoxNext Games مطالعه کنید:

ما از این‌که استودیو FoxNext Games توانسته است بازی‌های بسیار خوب و قابل تحسینی برای موبایل بسازد، بسیار خوشحالیم و خوشحال‌تر خواهیم شد اگر بتوانیم بازی‌های بهتری را با کمک یکدیگر برای این پلتفرم محبوب تولید کنیم. به‌نظر ما خرید این استودیو یک معامله‌ی بسیار خوب است که در راستای استراتژی‌های ما نیز قرار دارد.

پس از انجام این معامله، آرون لوئب، رئیس پیشین استودیو FoxNext Games قرار است در یک سمت اجرایی در شرکت Scopely ظاهر شود و همچنین امیر رحیمی، که پیش‌تر نایب رئیس FoxNext Games بود، به‌عنوان رئیس شعبه لس‌آنجلس منصوب خواهد شد. در زیر می‌توانید بخش‌هایی از صحبت‌های آرون لوئب را مطالعه کنید:

من از این‌که افراد مستعد و پرتلاش حاضر در استودیو FoxNext Games توانسته‌اند در طول تنها چند سال به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند، بسیار خوشحال هستم و به آن‌ها می‌بالم. حالا نیز بسیار مشتاق هستم تا شاهد ترکیب این افراد با تیم پرتلاش و بسیار خوب شرکت Scopely باشم که دارای کارنامه‌ی بسیار خوبی در زمینه‌ی ساخت و انتشار بازی‌های موبایل است.

بازی Marvel Strike Force

پس از آن‌که در سال گذشته دیزنی رسما بخش سینما و تلویزیون فاکس قرن بیستم را به‌دست آورد، یکی از استودیوهایی که صاحب شد، FoxNext بود. دلیل فروش این استودیو توسط شرکت دیزنی را می‌توان در عدم علاقه‌ی این شرکت به حضور در دنیای بازی‌های ویدیویی دانست. در پایان نیز می‌توانید بخش‌هایی از صحبت‌های امیر رحیمی را مطالعه کنید:

دو شرکت FoxNext Games و Scopely متعهد شده‌اند که با همکاری خوب و گسترده، تجارب بازی‌سازی خود را با یکدیگر تلفیق کنند و تولیدات خوبی را بسازند. من معتقد هستم این همکاری با توجه‌ به توانایی‌های خاص ما در تجارت و تجربه‌های بسیار خوب شرکت Scopely در ژانرهای مختلف بازی‌های ویدیویی، باعث خلق محتواهای بسیار خوب و همچنین یک تجربه‌ی بهتر در این زمینه‌ها خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده