نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

هواوی میت 30 پرو و میت 30 رونمایی شدند؛ دوربین چهارگانه و تراشه کرین 990

هواوی امروز پرچمداران جدید خود را با نام‌های میت 30 و میت 30 پرو معرفی کرد که دوربین بسیار قدرتمندی دارند و البته روی آن‌ها، برنامه‌های متعلق به گوگل نصب نخواهد بود.

هواوی به‌طور معمول در هر سال، دو سری گوشی پرچم‌دار معرفی و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت چینی سال را با معرفی مدل جدید گوشی‌های خانواده‌ی پی آغاز می‌کند و چند ماه پس‌از‌آن، با رونمایی مدل جدید خانواده‌ی میت، باردیگر پرچم‌داری تازه‌نفس به بازار می‌فرستد تا با رقبای قدرتمندش رقابت کند. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو نشانگر جدیدترین جاه‌طلبی هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هستند؛ محصولات نوآورانه‌ای که به‌لطف بهره‌مندی از طراحی مدرن و سخت‌افزار قدرتمند درکنار تمرکز ویژه روی دوربین، آمده‌اند برای رقبایشان قد علم کنند.

هواوی سال گذشته، دو گوشی جدید را از خانواده‌ی میت ۲۰ رونمایی کرد و امسال نیز تصمیم گرفت همین رویه را ادامه دهد. بر‌این‌اساس، چینی‌ها همان‌طورکه پیش‌تر وعده داده بودند، سرانجام با برگزاری رویدادی ویژه، گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ را به‌صورت رسمی معرفی کردند. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو پرچم‌دارانی هستند که جدیدترین نوآوری‌های بازار را دارند و با بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۹۰ درکنار دوربین چهارگانه، یکی از بهترین گوشی‌های حال‌حاضر دنیا به‌شمار می‌آیند.

هواوی میت 30 پرو / میت 30

هواوی طراحی میت ۳۰ را با الهام از میت ۲۰، به بلوغ رسانده و مؤلفه‌های جدیدی به آن اضافه کرده است. چینی‌ها گوشی‌شان را به نمایشگری ۶.۶۲ اینچ با پنل OLED و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تجهیز کرده‌اند. این نمایشگر نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را ارائه می‌دهد و در قسمت بالایی‌اش بریدگی نسبتا کوچکی دارد و از استاندارد HDR10 درکنار DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

درمقابل، میت ۳۰ پرو از نمایشگری با پنل فلکس OLED استفاده می‌کند. هواوی نمایشگر آبشاری ۶.۵۳ اینچ میت ۳۰ پرو را «هورایزن دیسپلی» نامیده است؛ نمایشگری که ظاهرا در کنار‌ه‌ها انحنایی ۸۸ درصدی دارد. در طرفین نمایشگر میت ۳۰ پرو، هیچ‌ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود و این موضوع جذابیت خاصی به این گوشی داده است. نمایشگر میت ۳۰ پرو محتوای بصری را با نسبت تصویر غیرمعمول ۱۸.۴:۹ ارائه می‌دهد. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای دارند. بریدگی بالای نمایشگر میت ۳۰ پرو میزبان دوربین سلفی، دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی، حسگر شناسایی حرکت و حسگر شناسایی محیط است. 

هواوی میت ۳۰ پرو دکمه‌ی فیزیکی و اسپیکر ندارد

هواوی میت ۳۰ پرو دکمه‌ی فیزیکی در کنار‌ه‌ها ندارد و شرکت سازنده به‌جای آن، برخی ژست‌های لمسی ویژه را برایش تدارک دیده است. برای مثال، کاربر می‌تواند با دوبار فشاردادن کناره‌های میت ۳۰ پرو، صدا را کم و زیاد کند و امکان بهره‌گیری از این ژست‌ها برای عکس‌برداری هم وجود دارد. نکته‌ی جالبی که هواوی به آن اشاره کرد، این است که در میت ۳۰ پرو می‌توان جای دکمه‌ی شاتر گوشی را عوض کرد. پیش‌تر، فناوری لمس بخش‌های کناری را در گوشی ویوو نکس ۳ دیده بودیم.

هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به‌ترتیب به استانداردهای IP53 و IP68 مجهز شده‌اند و هر دو آن‌ها مقاومت بسیار خوبی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود نشان می‌دهند. مدل معمولی خانواده‌ی میت ۳۰ از باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل پرو از باتری حجیم‌تر ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. این دو گوشی‌ از فناوری شارژ سریع سیمی ۴۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کنند.

هواوی میت 30 پرو / میت 30

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو برای پردازش وظایف مختلفی که به آن‌ها محول می‌شود، از تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۹۰ استفاده می‌کنند و این، یعنی به فناوری 5G مجهز شده‌اند. نکته‌ی جالب‌ این است که هواوی هنگام برگزاری کنفرانسش، میت ۳۰ پرو را درکنار گلگسی نوت ۱۰ پلاس 5G قرار داد و به‌وضوح نشان داد سرعت اینترنت گوشی‌اش ۵۰ درصد بیشتر از سرعت اینترنت پرچم‌دار سامسونگ است. مودم 5G میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به ۱۴ آنتن 5G و درمجموع ۲۱ آنتن مجهز شده است؛ درحالی‌که مودم گوشی‌های رقیب، تنها ۶ آنتن 5G دارد.

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو گوشی‌هایی دو‌سیم‌کارته هستند و هر دو سیم‌کارت‌ از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند که در نوع خود جالب است. درضمن، کاربر می‌تواند حافظه‌ی داخلی دستگاه را ازطریق اسلات سیم‌کارت‌ دوم با کارت حافظه افزایش دهد. میت ۳۰ پرو سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ای دارد و درکنار این موارد، از فناوری شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. هواوی مدعی است میت ۳۰ پرو سه‌برابر سریع‌تر از نسل قبل ازطریق فناوری شارژ معکوس، دستگاه‌های دیگر را به شارژ می‌کند.

مودم 5G هواوی میت ۳۰ پرو به ۱۴ آنتن مجهز شده است

دوربین میت ۳۰ پرو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی است که هم فوکوس لیزری دارد و هم امکان عکاسی از اشیاء را از فاصله‌ی ۲.۵ سانتی‌متری فراهم می‌کند. میت ۳۰ به دوربین چهارگانه (با احتساب حسگر مربوط به فوکوس لیزری) مجهز شده است. در پنل پشتی میت ۳۰ و ۳۰ پرو، برآمدگی دوربین فرمی دایره‌ای به‌خود گرفته است که هواوی از آن با نام طراحی Halo Ring یاد می‌کند.

هواوی میت 30 پرو / میت 30

دوربین اصلی میت ۳۰، حسگری ۴۰ مگاپیکسلی با لنز عریض و فاصله‌ی کانونی ۲۷ میلی‌متر درکنار دیافراگمی با قطر f/1.8 دارد. دوربین دوم به لنز فوق‌عریض درکنار حسگر ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و از فاصله‌ی کانونی ۱۷ میلی‌متر درکنار دیافراگمی با قطر f/2.2 بهره می‌گیرد. درنهایت، دوربین سوم از حسگری ۸ مگاپیکسلی درکنار لنز تله‌فوتو و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال و دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد و زوم اپتیکال سه‌برابری را درکنار زوم دیجیتال پنج‌برابری ارائه می‌دهد. ناگفته نماند این دوربین فاصله‌ی کانونی ۸۰ میلی‌متری دارد.

هواوی میت 30 پرو / میت 30

میت ۳۰ پرو نیز دوربینی با مشخصات مشابه میت ۳۰ دارد، با این تفاوت که دوربین فوق‌عریض آن از حسگری ۴۰ مگاپیکسلی درکنار دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند و به‌جای حسگر فوکوس لیزری، به حسگر سه‌بعدی تشخیص عمق مجهز شده است. پرچم‌داران جدید هواوی از دوربین سلفی با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار هستند که به‌همراه حسگر سه‌بعدی، در بریدگی بالای نمایشگر جای گرفته است.

هواوی ادعا می‌کند دوربین گوشی‌‌های جدیدش هنگام عکس‌برداری شبانه، به‌میزان درخورتوجهی بهتر از گلکسی اس ۱۰ سامسونگ هستند و از ایزوی معادل ۵۲ هزار بهره می‌برند. درضمن، دوربین خانواده‌ی میت ۳۰ می‌تواند پرتره‌هایی با جلوه‌ی بوکه‌ی حرفه‌ای ثبت و ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. 

نکته‌ی بسیار جالب درباره‌ی دوربین میت ۳۰ پرو، به پشتیبانی آن از ضبط ویدئوهای حرکت‌آهسته‌ی 720p با نرخ ۷۸۶۰ فریم‌بر‌ثانیه مربوط می‌شود. البته ذکر این نکته اهمیت دارد که برای دستیابی به چنین نرخ فریمی، حسگر دوربین باید DRAM مجزا داشته باشد. غالب شرکت‌ها ویدئوهای حرکت‌آهسته را با تکنیکی به‌نام درون‌یابی تولید می‌کنند. در روش درون‌یابی،‌ فریم‌های تکراری به درون ویدئویی وارد می‌شود که نرخ فریم کمتری دارد. ویدئوهای حاصل از درون‌یابی در مقایسه با ویدئوهای واقعی ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ای که دوربین‌های حرفه‌ای ثبت می‌کنند، به‌طور معمول وضوح کمتری دارند.

هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو مدلی ویژه با پوششی از جنس چرم گیاهی دارند

افزون‌بر موارد یادشده، گوشی هواوی میت ۳۰ پرو به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهزند. همچنین، امکان تهیه‌ی میت ۳۰ با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم نیز وجود دارد؛ اما مدل پایه‌ی این دستگاه با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. 

هواوی میت 30 پرو / میت 30

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو قرار است در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبزآبی عرضه شوند. رنگ سبزآبی دستگاه طراحی ویژه‌ای دارد که قسمت پایینی آن مات است و قسمت بالایی جلوه‌ای برق دارد. مات‌بودن قسمت پایینی باعث می‌شود میت ۳۰ پرو راحت در دست جای گیرد و اثرانگشت به آن جذب نشود. افزون‌بر‌این‌، هواوی مدل‌هایی از گوشی‌اش را با بدنه‌ی پوشانده‌شده با چرم گیاهی در رنگ‌های سبز و نارنجی عرضه می‌کند. 

مدل پایه‌ی میت ۳۰ با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۸۰۰ یورو و مدل 4G هواوی میت ۳۰ پرو با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۱٬۱۰۰ یورو و مدل 5G این دستگاه با مشخصات سخت‌افزاری مشابه، با قیمت ۱٬۲۰۰ یورو فروخته خواهند شد.

هواوی میت 30 پرو / میت 30

گوشی‌های جدید هواوی در حالی معرفی شده‌اند که این شرکت با مشکلاتی مهم به‌دلیل تحریم‌های اخیر آمریکا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. ماه گذشته در اطلاعیه‌ای رسمی، اعلام شد گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ هنگام عرضه از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بهره‌مند نخواهند بود و همین موضوع می‌تواند برای هواوی مشکل‌ساز باشد؛ به‌ویژه از این نظر که میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو حتی اپلیکیشن گوگل‌پلی را نیز نخواهند داشت. غالب کاربران اندرویدی هواوی در خارج از چین برای دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی استفاده می‌کنند و این اتفاق نکته‌ای منفی به‌شمار می‌آید. 

با‌این‌حال، ظاهرا هواوی چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده است. چینی‌ها سرویسی ویژه با نام Huawei Mobile Services معرفی کرده‌اند که ظاهرا وظیفه‌اش انجام کارهای اساسی و مهمی است که پیش‌تر Google Play Services انجام می‌داد. هواوی برای توسعه‌ی این پروژه‌ی مهم، یک‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. کاربران خواهند توانست اپلیکیشن‌های موردنیازشان را ازطریق فروشگاه AppGallery خودِ هواوی دانلود کنند. این فروشگاه در‌حال‌حاضر ۳۹۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد و تاکنون ۱۸۰ میلیارد بار اپلیکیشن‌های مختلف از آن دانلود شده‌اند.

هواوی میت 30 پرو / میت 30

البته فراموش نکنید AppGallery چیزی بیشتر از یک فروشگاه آنلاین به‌شمار می‌آید. در تمام اکوسیستم جدید تعریف‌شده برای فروشگاه هواوی، از Huawei ID به‌عنوان حساب کاربری اصلی استفاده خواهید کرد. همچنین، سرویس Huawei Mobile Cloud برای رقابت با گوگل‌فوتوز و گوگل‌درایو معرفی شده است و به شما امکان می‌دهد تصاویر مختلف را به‌راحتی در بین دستگاه‌هایتان سینک کنید و از داده‌ها و تنظیمات گوشی‌تان نسخه‌ی پشتیبان بگیرید. ناگفته نماند سرویس Huawei Video نیز وجود دارد که سرویس استریم ویدئو به‌شمار می‌آید و در آن می‌توانید فیلم و سریال تلویزیونی و مستند تماشا کنید. این سرویس در‌حال‌حاضر فقط در کشورهای ایتالیا و اسپانیا دردسترس است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پرچم‌داران جدید هواوی چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده