نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸

واکنش منتقدان به فیلم The Kitchen - کیچن

فیلم آشپزخانه یا همان کیچن (The Kitchen) با بازی ملیسا مک‌کارتی به روی پرده سینماها رفت و به طرز بسیار بدی مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و امتیاز پایینی دریافت کرد.

فیلم The Kitchen یا «کیچن» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، کمدی و جنایی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست آندره‌آ برلوف، نویسنده فیلم Sleepless (بی‌خواب)، فیلم Blood Father (پدر هم‌خون)، فیلم Straight Outta Compton (مستقیم از کامپتن) و فیلم World Trade Center (مرکز تجارت جهانی)، ساخته شده است. در فیلم کیچن، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ملیسا مک‌کارتی در نقش کتی برنان، تیفانی هدیش در نقش رابی او کارول، الیزابت ماس در نقش کلیر والش، دامنل گلیسون در نقش گابریل او مالی، بیل کمپ در نقش آلفونسو کورتی، مارگو مارتیندیل در نقش هلن او کارول، کامن در نقش گری سیلورز، برایان دارسی جیمز در نقش جیمی برنان، جیمز بج دیل در نقش کوین او کارول، جرمی باب در نقش راب والش، آنابلا شورا در نقش ماریا کورتی، ای. جی. بونیلا در نقش گونزالو مارتینز، جیمز سیکونه در نقش جو گون، جان شاریان در نقش دافی و استیفن سینگر در نقش هرب کانفر و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم کیچن امروز ۹ آگوست ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۱۳۹۸) در سینماهای ایالات متحده، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۳۷ را از بین ۳۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. داستان این فیلم براساس کتاب‌های کمیک کمپانی ورتیگو (زیرمجموعه کمپانی دی سی کامیکس) که به قلم اولی مسترز و مینگ دویل نوشته شده، ساخته شده است. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر اکثرا نمرات منفی را از منتقدان دریافت کرده است. آندره‌آ برلوف علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه این اثر را هم برعهده داشته است. از طرف دیگر هم مایکل ده لوکا و مارکس ویسیدی تهیه کنندگی فیلم کیچن را برعهده داشتند.

از آنجا که مدتی است که از اکران عمومی فیلم The Kitchen می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Kitchen از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

این فیلم درام داستان همسران گروهی از تبهکاران و مافیای ایرلندی را حکایت می‌کند که در دهه ۱۹۷۰ و در محله هلز کیچن شهر منهتن زندگی می‌کنند. در طی این داستان، همسران این زنان توسط ماموران سازمان FBI دستگیر می‌شوند و به زندان می‌افتند. بعد از این اتفاق، آنها یک تصمیم نسبتا کوچک اما بسیار مهم می‌گیرند؛ این زنان تصمیم می‌گیرند که کنترل کسب و کار مافیای ایرلندی را در دست خودشان بگیرند. آنها بعد از گذشت مدتی ثابت می‌کنند که در انجام هر کاری، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین وظیفه، به طرز غیرمنتظره‌ای ماهر و حرفه‌ای هستند.

The Kitchen

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Kitchen بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

در نقد فیلم The Kitchen و همچنین صحبت در رابطه با گانگسترهای زن، اصلا نباید از مارگو مارتیندیل چشم‌پوشی کنیم. او به عنوان یک خلافکار که به نوعی رهبری گروه را برعهده دارد، در صحنه‌ای که حضور داشت، تمام توجهات را به خود جلب می‌کرد؛ یک هیولای بزرگ با صدایی پر جذبه که یک تصویر بزرگ هم از جان اف. کندی روی دیوار خود دارد. مارتیندیل در این فیلم تبدیل به یک فرد شرور می‌شود و بدون اینکه لحظه‌ای لبخند به روی لبش بیاید، تا جایی که می‌تواند روی پرده نقره‌ای لذت می‌برد.

جیم وجوودا | آی جی ان

۵۵ از ۱۰۰

فیلم کیچن یک تیم بازیگری بسیار خوب و ایده اصلی قدرتمندی دارد. اما هیچوقت نتوانست جای پای خود را پیدا کند و مستقیم به درون همان کلیشه‌های گانگستری افتاد.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۵۰ از ۱۰۰

نتیجه نهایی به گونه‌ای است که مخاطب مدام احساس می‌کند این فیلم خیلی بهتر از این چیزی که هست، باید ساخته می‌شد. 

اوون گلیبرمن | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

ما درون عملکرد جذاب و شدید ملیسا مک‌کارتی که لحظه به لحظه هم در حال افزایش بود، نشانه‌هایی از آنچه که این فیلم می‌توانست باشد، می‌بینیم: داستانی از یک نوع جذبه و شهرت زنانه؛ یک خشم بسیار زیاد که کم کم یک مادر را به سمت و سوی گانگستر شدن می‌کشاند. اما این فیلم یک فیلمنامه بهتر نیاز داشت.

لیاه گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی

۴۲ از ۱۰۰

استعداد و پتانسیل بسیار زیادی در فیلم کیچن وجود داشت که بخش بسیار زیادی از آن هم هدر رفت. دقیقا همین فکر و نظر را هم می‌توانید در رابطه با اولین حضور مستقل نویسنده-کارگردان فیلم یعنی آندره‌آ برلوف داشته باشید.

The Kitchen

کیمبر مایرز | پلی لیست

۴۲ از ۱۰۰

از آنجایی که ما در بدترین خط زمانی زندگی می‌کنیم، این بازیگران و ایده اصلی در فیلمی که فاقد جرقه، طعم، چاشنی و به طور کلی هر چیزی که می‌تواند در آن گرما ایجاد کند، است، تلف شده‌اند.

پیتر تراورس | رولینگ استون

۲۰ از ۱۰۰

فیلم کیچن به طرز مرگباری جدی است... و حتی بدتر، به طرز مرگباری خسته کننده است. حتی زمانی هم که سعی می‌کند تا با تکیه روی صحنه‌های خشونت‌بار و تا حدودی هیجان‌انگیز، خود را سرسخت نشان دهد، خسته کننده است.

مانولا دارگیس | نیویورک تایمز

۲۰ از ۱۰۰

یک اثر توهین‌آمیز نسبت به زنان که فیلمنامه و داستان آن اصلا منطقی نداشت و فوق‌العاده آزاردهنده بود. فیلم کیچن یک آشفتگی وحشتناک و احمقانه است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۰ از ۱۰۰

این اثر افتضاح که به طرز مسخره و خنده‌داری خشن بود، حتی یک لحظه هم صحنه‌ی رضایت‌بخش و خوبی نداشت. البته شاید بعد از ۵۰ بمبی که در آن منفجر شدند، مخاطبان بتوانند در حد یک ثانیه از منفجر شدن آنها لذت ببرند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Kitchen نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای ضعیف و نسبتا ناامیدکننده بدانیم. اما به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

The Kitchen


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده