// شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Doors & Rooms؛ معمای خروج

Doors & Rooms یکی از آثار موفق سبک فرار از اتاق است که باید با حل معماهای خواسته‌شده موفق به پیدا کردن راه خروج شوید. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Doors & Rooms را می‌توانید در سبک ماجرایی تجربه کنید و چالشی که استودیو Gameday Inc. برای‌ شما آماده کرده است را امتحان کنید. علاقه‌مندان به آثار فرار از اتاق می‌توانند یکی از بهترین‌ها را تجربه کنند و ذهن خودشان را آماده حل معماها و پازل‌های سخت‌ کنند. این بازی اندروید چیزی کم و کسر ندارد و حداقل برای چند روز می‌تواند شما را در اتاق‌های بسته‌ خودش سرگرم کند.

بازی آیفون Doors & Rooms از همان ابتدا سعی در تعریف نام خودش دارد و در را به‌عنوان یک نماد خروج در نظر می‌گیرد. سازندگان به این موضوع اشاره می‌کنند که یک در تنها نمی‌تواند به‌معنای خروج باشد و کلیشه‌ها می‌توانند مرگبار ظاهر شوند. بدین ترتیب شما نباید از هر دری راه خروج را امتحان کنید و حل معماها به‌شما نشان می‌دهد که در مناسب برای این‌کار کدام است. بدین ترتیب بازی پیش‌زمینه داستانی خوبی برای بازیکنانش ایجاد می‌کند و شما با انگیزه می‌توانید ذهن خود را آماده چالش‌های سخت بازی کنید. با یکی از بهترین بازی های اندروید رو‌به‌رو هستین و گیم‌پلی خوب و طراحی عالی محیط‌ها به‌خوبی این حقیقت را اثبات می‌کند. مراحل گویا با شما صحبت می‌کنند و اگر موفق به انجام خواسته‌اش نشوید، برای همیشه در این اتاق‌ها محبوس می‌شوید. الزاما چیزی که مدنظر شما است نمی‌تواند راه‌حل باشد و باید ذهن خود را باز نگه دارید و چیزی که مرحله می‌خواهد را به‌خوبی انجام دهید. محیط‌های اسرارآمیز بازی گویا نحوه حل همه چیز را به‌شما می‌گویند و سعی کنید ارتباط مناسبی با عناصر هر اتاق برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند به برداشتن اشیا و پیداکردن سرنخ‌هایی مربوط شود که ارتباط مستقیمی با کلید دری باشد که شما باید از آن خارج شوید. این بازی ماجرایی در برخی از لحظات از مکانیسم مکانیکی برای حل پازل‌ها استفاده می‌کند و باید اهرم‌ها یا دیگر اشیا را به‌درستی حرکت دهید تا بتوانید وارد اتاق‌‌ها شوید. این بخش را می‌توان شبیه به بازکردن در یک گاوصندوق دانست که با جزئیات کمی در این اثر پیاده‌سازی شده است.

Doors and Rooms
Doors and Rooms
Doors and Rooms

گیم‌پلی بازی Doors & Rooms شما را بیشتر با خودش درگیر می‌کند و مدام باید کلید‌های مختلف را امتحان کنید. اشیای مختلفی را از روی زمین پیدا کنید و با ترکیب آن‌ها به راه‌حل برسید. تفکر در بازی الزام چندانی ندارد و تنها با حل چند معادله ساده ریاضی می‌توانید به جواب برسید. این روند کاملا دوبعدی است و نیازی به دید بصری نسبت به مسايل نخواهید داشت. بازی شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای است و با چند گزینه ساده می‌توانید این پرداخت‌های غیرضروری را از بازی حذف کنید. هرچه قدر که در کار خود سرعت و دقت داشته باشید، ستاره‌های بیش‌تری را کسب می‌کنید و می‌توانید اچیومنت‌ها را زودتر باز کنید.

Doors & Rooms را می‌توانید با چندیم معادله ساده ریاضی تجربه کنید و آماده آزمون‌هایی شوید که تمرکز و دقت زیادی از شما می‌خواهد

بازی Doors and Rooms شدیدا سرگرم‌کننده است و بعضی اوقات نیاز دارید که قلم و کاغذ بیاورید و تفکرات خود را منظم کنید. این روند در مراحل پایانی بازی بیشتر به چشم می‌خورد و نباید تمرکز خود را وارد مسايل پیچیده کنید. طراحی گرافیکی بازی حالت پیکسلی دارد و تعامل در آن به‌شکل خوبی ممکن شده است. عناصر بازی طراحی خوبی دارند و ریتم حل مسائل را لو نمی‌دهند. این گرافیک پیکسلی با گیم‌پلی بازی به‌خوبی ترکیب می‌شود و روند حل پازل‌ها را لذت‌بخش می‌کند. قطعا نمی‌توان گفت که با بهترین بازی سبک فرار از اتاق رو‌به‌رو هستیم، اما بازی موبایل Doors and Rooms به‌اندازه کافی می‌تواند شما را برای چند روز سرگرم نگه دارد.

Doors and Rooms
Doors and Rooms
Doors and Rooms
بازی از نظر زیبایی شناسی نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است و حس ماجراجویانه به‌خوبی در مراحل پایانی بازی دیده می‌شود

اگر یکی از نسخه‌های قبلی بازی Doors & Rooms را تجربه کرده باشید، متوجه احساسی که در این نسخه جریان دارد خواهید شد. این احساس به بخش ماجراجویانه بازی کمک شایانی می‌کند و می‌توانید نسبت به تمام اتاق‌های بازی حس داشته باشید. بازی از نظر زیبایی شناسی عملکرد خوبی دارد و گرافیک پیسکلی در برخی از بخش‌ها کمک خوبی به آن کرده است. این روند در فصل سوم به‌وضوح مشخص است و اگر از بازیکنانی باشید که اهمیت زیادی به جزئیات می‌دهید، کاملا آن را درک خواهید کرد. برخی از معماها صراحت کافی ندارند و این روند در حل آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند. تجربه بازی بی‌ارتباط با خرید‌های درون برنامه‌ای نیست و اگر مشتاق به تجربه‌ مراحل بیش‌تری باشید باید دست به جیب ببرید. این روند همیشه در پلتفرم موبایل اذیت‌کننده است و سازندگان از همان ابتدا آزادی و اختیار کامل در تجربه مراحل را به‌شما نمی‌دهند.

بازی Doors & Rooms اثر ساده‌ای است که تعریفی خوب از درهای بسته به شما می‌دهد و در ایجاد انگیزه برای حل معماهایش موفق ظاهر می‌شود. طراحی درست مراحل تنها منوط به روند گیم‌پلی آن نیست و این بازی حتی در بخش گرافیک بصری هم تفاوت‌های آشکاری بین مراحل برای شما ایجاد می‌کند. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و و اپ‌استور برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی Doors and Rooms: Escape games


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده