// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

هیدئو کوجیما: شخصیت هارت‌من در بازی Death Stranding روزانه ۶۰ بار می‌میرد

سازنده‌ی بازی Death Stranding در پنلی که به مجری‌گری جف کیلی در کامیک کان سن دیگو برگزار کرده بود، از جزئیات شخصیت اجراشده توسط نیکولاس ویندینگ رفن در این اثر گفت.

Death Strandingهمان‌گونه که احتمالا خودتان هم می‌دانید، با پخش جدیدترین تریلر ساخته‌ی تازه‌ی هیدئو کوجیما بالاخره مشخص شد که نیکولاس ویندینگ رفن، نویسنده و کارگردان تحسین‌شده‌ی فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون Drive با بازی رایان گاسلینگ، The Neon Demon با نقش‌آفرینی ال فانینگ، Valhalla Rising با اجرای مدس میکلسن و Too Old To Die Young از شبکه‌ی آمازون پرایم، در Death Stranding حضور خواهد داشت. او درکنار یک کارگردان شناخته‌شده‌ی دیگرِ دنیای هنر هفتم یعنی گیرمو دل تورو که شخصیت DeadMan (مرد مرده) براساس چهره و بدن وی طراحی شده است، تنها افراد حاضر در تیم ساخت بازی هستند که استودیوی کوجیما پروداکشنز برای آفرینش شخصیت‌هایی با ظاهر آن‌ها، تنها بدن و چهره و حالات صورت‌شان را اسکن کرد. در حقیقت برخلاف افرادی همچون میکلسن و نورمن ریداس که از ابتدا تا انتهای صداگذاری و نقش‌آفرینی کاراکترهای‌شان در بازی را شخصا به سرانجام رسانده‌اند، دل‌تورو و رفن تنها تصویری از خود را به بازی جدید خالق سری افسانه‌ای Metal Gear می‌آورند و بازیگرانی دیگر به‌جای‌شان مراحل موشن کپچر و صداگذاری شخصیت‌هایی با ظاهر آن‌ها را انجام می‌دهند. اما این مانع از آن نشده است که نیکولاس ویندینگ رفن در همراهی با کوجیما پنلی در کامیک کان برگزار نکند؛ پنلی که طی دقایقش، آن‌ها از همکاری جالبی که با یکدیگر داشتند به طرفداران گفتند و جزئیاتی جدید درباره‌ی هارت‌من (HeartMan)، یکی از عجیب‌ترین کاراکترهای Death Stranding را فاش کردند.

من یک فیلم‌ساز هستم و به ساخت آثار سینمایی می‌پردازم؛ شغلی شعله‌ور، خوش رنگ‌ولعاب و گرم. بعد یک روز قدم به استودیوی کوجیما پروداکشنز می‌گذارم و او به من می‌گوید (با خنده): «لباس‌های رویی‌ات را دربیاور. قرار است صورتت را با حسگرهای نقطه‌ای بپوشانیم و اسکن کنیم».

- نیکولاس ویندینگ رفن، در رابطه با همکاری‌اش با کوجیما در Death Stranding

Death Stranding

پس از پخش یک کات‌سین جدید از بازی به‌صورت اختصاصی برای طرفدارانی که در سالن برگزاری کنفرانس حضور پیدا کرده بوند، کوجیما اطلاعاتی جدید درباره‌ی هارت‌من ارائه کرد. او گفت که این شخصیت در یک لوپ عجیب‌وغریب ۲۱ دقیقه‌ای گیر افتاده است و همیشه روی سینه‌اش، یک دستگاه الکتروکاردیوگراف (وسیله‌ای برای ثبت نوار قلب) را قرار می‌دهد؛ دستگاهی که وقتی هرکدام از این دورهای بیست‌ویک دقیقه‌ای به پایان رسیدند، او را می‌کشد. همچنین در بخش‌هایی از بازی، هارت‌من شخصیت اصلی بازی یا همان سم را به خانه‌ی باشکوه خود خواهد برد؛ خانه‌ای پرشده از کلکسیون آهنگ‌ها و فیلم‌هایی که مدت‌زمانی کمتر از بیست دقیقه دارند! چرا؟ چون او هر ۲۱ دقیقه یک بار، جان می‌دهد. ویندینگ رفن در رابطه با همکاری‌اش با کوجیما در خلق این کاراکتر می‌گوید:

یکی از مواردی که من و هیدئو را به یکدیگر متصل کرد همین بود که ما بسیار شبیه به هم هستیم. هر دوی ما سکوت (احتمالا اشاره به داستان‌گویی با تصاویر و با استفاده از کم‌ترین دیالوگ‌های ممکن) را دوست داریم. رابطه‌ی زیبایی بین ما به وجود آمده است و من و او درکنار یکدیگر، دنیا را گشته‌ایم. (با خنده) مثل یک زوج عاشق! فکر می‌کنم هم من و هم کوجیما، توانایی خوبی در خراب کردن مزه‌های خوب داریم؛ طعم‌های نشسته به زبان مخاطبان که همگی تکراری شده‌اند.

Death Stranding

هیدئو کوجیما: من شخصیت هارت‌من را در ذهن خود به‌عنوان یک فیلم‌ساز پرورش دادم. قلب او هر بیست‌ویک دقیقه یک بار، از کار می‌افتد. پس از هر بار مردن نیز او به آن طرف (آن دنیا) می‌رود و به مدت سه دقیقه، فرصت گشتن به‌دنبال خانواده‌اش را دارد.

از آن‌جایی که لطفی در ساخت چیزهای تکراری نیست، من روی متفاوت بودن این بازی جدید با آثار قبلی‌ام و بازی‌های ویدیویی دیگر تاکید داشته‌ام. وگرنه برای من هم آسان‌ترین راه ممکن بعد از افتتاح استودیوی جدید، ساخت یک بازی بود که در آن مخاطبان درون یک جزیره به یکدیگر شلیک می‌کنند. ولی من می‌خواهم محصولات تازه‌ای خلق کنم که الهام‌بخشی‌های دیده‌نشده‌ای را به دنیا بیفزایند.

۱۲۰ سال قبل، فیلم‌ها متولد شدند. آن زمان شما مجبور بودید برای دیدن آن‌ها به سالن‌های سینما بروید. سپس نوبت به تولد تلویزیون رسید و بعد از آن، زمان از راه رسیدن سرویس‌های استریمی شد. بازی‌ها هم در آینده‌ی نه‌چندان دور، استریمی خواهند شد. من فکر می‌کنم بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها به‌زودی به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. ما در حال قدم گذاشتن به دورانی هستیم که در آن آفرینش مواردی کاملا دیده‌نشده، ممکن به نظر می‌رسد.

بازی Death Stranding در تاریخ هشتم نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ شمسی)، عرضه خواهد شد؛ تقریبا در سه ماه و پانزده روز دیگر!


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده