نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

مایکروسافت قصد دارد هر سه ماه یک‌بار، یک بازی First Party منتشر کند [E3 2019]

افزایش تعداد استودیوهای مایکروسافت باعث می‌شود تعداد و تنوع بازی‌های آن‌ها به مراتب بیشتر از قبل شود.

در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 شاهد معرفی استودیوی دیگری بودیم که به جمع زیرمجموعه‌های این شرکت پیوسته است؛ استودیو دابل فاین (Double Fine Productions) سازنده‌ی بازی‌هایی چون Psychonauts و Broken Age که از این پس با غول ردموندی همکاری خواهد کرد. اکنون در جدیدترین اخبار بازی شاهد توضیحات مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی ایکس‌باکس در مورد آینده بازی‌های فرست‌پارتی این شرکت هستیم.

بوتی در گفت‌وگو با IGN از اهمیت بالای ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) صحبت می‌کند و آن را اصلی‌ترین عامل برای امکان ارائه‌ی منظم بازی‌های فرست‌پارتی برای ایکس‌باکس و کامپیوتر می‌داند و بازه‌ی زمانی سه‌ماهه برای عرضه‌ی این آثار را مناسب ارزیابی می‌کند:

من به این قضیه فکر می‌کنم که تجربه‌ی هر بازی تا چه مدت زمانی مخاطب را درگیر خود می‌کند. اگر فرض کنیم که هر سه ماه یک بار به‌سراغ بازی جدیدی می‌رویم و تولید هرکدام از این بازی‌ها هم بین دو تا چهار سال طول بکشد، می‌توان محاسباتی در این زمینه انجام داد. البته با نگاهی به تولیدات اخیر صنعت بازی متوجه می‌شویم آثاری چون Red Dead Redemption 2 و God of War به زمان بیشتری برای تولید نیاز دارند و ممکن است تا پنج یا حتی شش سال وقت صرف تولید آن‌ها شود. ولی از طرف دیگر استودیوهایی مانند نینجا تئوری (Ninja Theory) و دابل فاین هم هستند که می‌توانند محصولات خود را در فواصل زمانی دو تا سه ساله آماده کنند.

حال اگر حساب کنیم که در هر فصل یک بازی فرست‌پارتی داشته باشیم و هر بازی هم به‌صورت میانگین به دو تا سه سال زمان برای تولید نیاز داشته باشد، می‌شود گفت بین ‍۱۰ تا ۱۲ استودیو نیاز خواهیم داشت. ولی از طرف دیگر باید در نظر گرفت که ساخت بازی‌های ویدیویی چیزی نیست که با فرمول‌های دقیق در ارتباط باشد و خیلی راحت و بدون مشکل پیش برود و خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتد که در اواسط ساخت بازی مشکلاتی ایجاد می‌شود، یا حتی ایده‌هایی در سر سازندگان بازی شکل می‌گیرند که جالب به نظر می‌رسند ولی بعد از مدتی مشخص می‌شود قابلیت تبدیل شدن به یک اثر مناسب را ندارند. همین مسائل باعث می‌شود به استودیوهای بیشتری نیاز داشته باشیم تا در فواصل زمانی‌ای که با چنین مشکلاتی درگیر می‌شویم، از بازی‌های آن‌ها استفاده کنیم.

در مجموع هدف ما این است که بازی‌هایی باکیفیت تولید کنیم و در فواصل زمانی سه‌ماهه، آن‌ها را ازطریق گیم پس در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم.

مایکروسافت در حال حاضر ۱۵ استودیوی فرست‌پارتی در اختیار دارد که که جدیدترین آن‌ها درکنار دابل فاین، استودیوی مخصوصی برای کار روی مجموعه Age of Empires است. تا امروز با تعدادی از پروژه‌های این استودیوهای فرست‌پارتی آشنا شده‌ایم؛ از Psychonauts 2 که توسط دابل فاین تولید می‌شود و Halo Infinite محصول 343Industries که قرار است در تعطیلات ۲۰۲۰ درکنار ایکس‌باکس وان برای کنسول نسل بعد این شرکت یعنی اسکارلت هم عرضه شود، تا آثار دیگری چون Gears 5 اثر The Coalition که سه ماه دیگر منتشر خواهد شد و Bleeding Edge از نینجا تئوری که نسخه‌ی آلفای آن تا دو هفته‌ی دیگر در اختیار بعضی کاربران قرار می‌گیرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده