نویسنده: سارا مرتضوی
// جمعه, ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

پنج ویروس مخوف و معروف بازی‌های ویدیویی

در این قسمت از تاپ فایو، سری به دنیاهای آخرالزمانی می‌زیم و پنج ویروس کشنده و مرگباری را که دنیای این بازی‌ها را به خاک و خون کشانده‌اند باهم بررسی می‌کنیم.

بازی‌های ترسناک آخرالزمانی، معمولاً از همان ابتدا ما را وارد دنیایی تیره و تاریک، پر از موجودات ناشناخته‌ای می‌کنند که تا ساعت‌های اولیه بازی هیچ ایده‌ای نداریم که چه بر سرشان آمده و چه عاملی دنیای این بازی‌ها را به این حال و روز کشانده. با پیش‌روی در این بازی‌ها، کم‌کم پای عاملی ناشناخته و مرموز به داستان باز می‌شود و طولی نمی‌کشد که می‌فهمیم باز هم کار، کار یک ویروس کشنده و مرگبار بوده است. 

خوشبختانه در گذر زمان، سازندگان خلاقیت بسیاری در طراحی دنیاهای آخرالزمانی از خود نشان داده‌اند. از انواع و اقسام ویروس‌های آزمایشگاهی گرفته تا آن‌هایی که هنر دست موجودات فرازمینی بوده‌اند، از هر کدام که دوست داشته باشید می‌توانید نمونه‌ای در میان بازی‌هایی ویدیویی پیدا کنید. برای مثال مجموعه‌بازی‌های رزیدنت از همان اول کار را یک‌سره کرده و سراغ ویروس‌های آزمایشگاهی رفته‌اند.در بازی فال‌اوت دیدیم که چطور پای دولت‌ها به داستان باز می‌شود و در دد اسپیس هم پای عوامل بیگانه و موجودات فرازمینی به میان می‌آید. در این میان اما عده‌ای خلاقیت بیش‌تری هم به خرج داده‌اند؛ برای مثال ناتی داگ در بازی سوگولی خود یعنی لست آو آس سراغ ویروسی رفته که دست بر قضا در حال حاضر موجود و درحال فعالیت است! منتها خطر این ویروس تنها مورچه‌ها را تهدید می‌کند و تا اطلاع ثانوی گویا قرار نیست سراغ آدیمزاد بیاید. در بازی دیویژن هم دیدیم که حرص شدید آدمیزاد به پول، چطور بالاخره کار دستش می‌دهد..
در این قسمت از تاپ فایو که اولین‌بار در قسمت چهل و یکم از برنامه لودینگ پخش شد، سراغ بازی‌های آخرالزمانی رفتیم و پنج ویروسی که کشنده‌تر و خانه‌مان سوزتر از بقیه بودند را برای‌تان انتخاب کردیم. 

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده