// یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲

کمپانی PNY اطلاعات کارت گرافیک RTX 2080 و RTX 2080 Ti را فاش کرد

کمپانی PNY، یکی از تولیدکنندگان کارت گرافیک سفارشی در اروپا، به تازگی اطلاعاتی از کارت‌های RTX 2080 و RTX 2080 Ti را منتشر کرده است.

با اینکه انویدیا سعی دارد تا نسل بعدی کارت های گرافیک سری ۲۰ خود را طی روز‌های آینده معرفی کند، اما در خبرگزاری‌های مختلف هر روز اطلاعاتی از این محصولات معرفی نشده به بیرون درز می‌کند. در اکثر مواقع این اطلاعات به صورت تصادفی از سوی شرکت‌های مختلف منتشر می‌شوند و گاهی اوقات نیز در محصولات نهایی دچار تغییراتی خواهد شد.

کمپانی PNY به عنوان یکی از شرکای کمپانی Nvidia که مقر اصلی آن در ایالات متحده واقع شده، به تازگی کارت‌های گرافیک RTX 2080 Ti Overclocked XLR8 Edition را در سایت‌ خود برای فروش لیست کرده است؛ در صورتی که این محصول هنوز به صورت رسمی از سوی شرکت انویدیا معرفی نشده است.

در این سایت علاوه بر نمایش ظاهر کارت‌های سفارشی مدل RTX 2080 Ti، مشخصات جزئی‌تری کارت گرافیک همچون قیمت، سرعت کلاک و دیگر موارد نیز منتشر شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی PNY، کارت‌های قدرتمند RTX 2080 Ti به ۴۳۵۲ هسته‌ی پردازشی CUDA مجهز خواهند بود. در ادامه می‌توان دید که این محصول ۱۱ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با باس ۳۵۲ بیت خواهد داشت. سرعت هسته‌ی اصلی نیز برای کارت‌های مرجع ۱۳۵۰ مگاهرتز معرفی شده است که در تولیدات شرکت PNY با نام XLR8 Gaming Edition به ۱۵۴۵ مگاهرتز خواهد رسید. باید یادآور شویم که اندازه‌ی این کارت‌های قدرتمند ۱.۷۳ در ۱۲.۳۶ در ۵.۰۴ اینچ است و برای نصب روی مادربورد به دو اسلات فضای خالی نیاز دارد.

PNY

از آنجایی که کارت گرافیک XLR8 Gaming Edition یک محصول سفارشی اورکلاک شده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که میزان مصرف یا TDP آن نیز از ۲۸۵ وات اعلامی بیشتر باشد. طبق عکس منتشر شده کمپانی PNY برای خنک‌سازی این محصول از ۳ عدد فن قدرتمند استفاده کرده است.

از لحاظ قیمت‌گذاری، این محصول به‌صورت پیش‌فرض اورکلاک شده با برچسب قیمتی هزار دلار لیست شده است و در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی کارت‌های قدرتمند GTX 1080 Ti که نسخه‌ی مرجع آن قیمتی معادل ۶۹۹ دلار و نسخه‌ی سفارشی آن قیمتی معادل ۷۹۹ دلار داشت، می‌توان گفت که این تولیدات جدید از نظر قیمت فروش کارت گرافیک نیز یک جهش قابل توجه داشته‌اند.

PNY

باید یادآور شویم که کارت‌های دیگری نیز در وب‌سایت کمپانی PNY  به ثبت رسیده‌اند. علاوه بر مدل Ti در وب‌سایت رسمی PNY، کارت‌گرافیک RTX 2080 8GB XLR8 Gaming OC نیز ثبت شده که ۲۰۰ دلار از مدل Ti خود ارزان‌تر است. این محصول نیز همانند مدل قوی‌تری خود به صورت سفارشی و از پیش اورکلاک‌شده معرفی شده و نسبت به مدل مرجع گران‌تر خواهد بود. کارت‌های RTX 2080 8GB XLR8 نیز همانند مدل Ti از سه فن قدرتمند برای خنک‌سازی خود استفاده خواهند کرد؛ گرچه نوع طراحی این دو مدل با یکدیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

کارت‌های سفارشی RTX 2080 8GB XLR8 دارایی ۱۵۱۵ مگاهرتز سرعت کلاک هسته خواهند بود و در حالت Boost تا ۱۷۱۰ مگاهرتز نیز اورکلاک خواهند شد. نکته‌ی جالب توجه در این محصول این است که همانند مدل Ti خود TDP آن‌ها نیز ۲۸۵ وات ذکر شده است.

PNY


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده