نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵

جزییات کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا فاش شد

مشخصات فاش‌شده از کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا خبر از یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند می‌دهند. 

کمپانی انویدیا قرار است دوشنبه هفته جاری در جریان رویدادی اطلاعاتی از محصولات آینده خودش را به اشتراک بگذارید و از کارت‌های گرافیکی جدیدش رونمایی کند. انویدیا معمولا ابتدا از نسخه معمولی کارت‌هایش رونمایی می‌کند و سپس پس از گذشت مدتی نسخه Ti کارت‌ها هم معرفی می‌شوند. با این حال به گزارش سایت ویدیوکادرز، این شرکت امسال قصد دارد رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد و همزمان از دو کارت گرافیکی RTX 2080 Ti و RTX 2080 در رویداد روز دو‌شنبه رونمایی کند. 

این سایت همچنین از مشخصات فنی کارت RTX 2080 Ti هم اطلاعاتی فاش کرده است که البته، هنوز نمی‌توان با قاطعیت آن‌ها را درست دانست. با این حال در صورتی که چنین مشخصاتی واقعی باشند، می‌توان گفت که RTX 2080 Ti یک محصول بسیار قدرتمند است. طبق اطلاعات فاش‌شده توسط این سایت، RTX 2080 Ti قرار است ۱۱ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR 6 داشته باشد و از ۴۳۵۲ هسته CUDA بهره ببرد. این تعداد هسته CUDA به میزان ۲۰ درصد بیش‌تر از هسته‌های GTX 1080 Ti و ۷۰ درصد بیش‌تر از هسته‌های GTX 1080 است. هنوز اطلاعات بیش‌تری در مورد این کارت فاش نشده است و برای موارد تکمیلی، باید منتظر رویداد انویدیا و رونمایی رسمی از این کارت‌ها باشیم. 

ویدیوکاردز همچنین اطلاعاتی هم از کارت RTX 2080 ارائه کرده است که بر اساس آن، این کارت ۲۹۴۴ هسته CUDA خواهد داشت که ۱۵ درصد بیش‌تر از هسته‌های CUDA کارت GTX 1080 است. هر دو این کارت‌ها قرار است با معماری جدید Nvidia که با نام Turing شناخته می‌شود ساخته شوند. ویدیوکادرز همچنین تصویری از یک کارت گرافیک با سه فن منتشر کرده است که به ادعای این سایت، مربوط به مدل گیگابایت یکی از کارت‌ های جدید انویدیا می‌شود:

گیگابایت RTX 2080


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده