نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

آموزش دانلود نسخه موبایل بازی PlayerUnknown's Battlegrounds

اخیرا بازی موبایل PlayerUnknown's Battlegrounds منتشر شده که در این مطلب، آموزش دانلود و بازی کردن آن‌ها را ارائه خواهیم کرد. 

نسخه موبایل بازی PlayerUnknown's Battlegrounds که چند وقت پیش در چین برای اندروید و آیفون منتشر شده بود، چند روز پیش با زبان انگلیسی هم برای اندروید در دسترس قرار گرفت. پیش از این در زومجی این بازی را معرفی کرده‌ایم، اما در این مطلب، سراغ آموزش دانلود نسخه موبایل PUBG خواهیم رفت؛ کاری که به روش‌های مختلفی می‌توانید آن را انجام دهید. 

از آنجایی که دانلود بازی برای آیفون سخت‌تر از اندروید است، اول سراغ این پلتفرم می‌رویم. در نظر داشته باشید که تنها راه تجربه نسخه آیفون PUBG، دانلود همان نسخه چینی است چرا که بازی، فعلا در کشور‌های غربی برای این پلتفرم منتشر نشده است. اولین کاری که برای این منظور باید انجام دهید، ساخت یک حساب کاربری آیتونز کشور چین است. البته که شما می‌توانید حساب کاربری فعلی‌تان را به چین تغییر دهید، ولی این روش اصلا پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که ممکن است خرید‌هایی که انجام داده‌اید دچار مشکل شوند و به دردسر بیفتید و نتوانید به محتویاتی که روی اکانت‌تان دارید دسترسی پیدا کنید. 

برای داشتن یک حساب کاربری چین، پیشنهاد می‌شود که ابتدا یک حساب کاربری مربوط به کشوری دیگر ساخته و سپس آن را به چین تغییر دهید. این روش به مراتب امن‌تر و بهتر از مستقیما ساختن یک حساب کاربری چین است. در اولین قدم وارد قسمت تنظیمات شده و از اکانت iCloud خودتان خارج شوید. همچنین بد نیست از مواردی مثل مخاطبین یا عکس‌هایتان پیش از قدم‌های بعدی بک‌آپ بگیرید. پس از این کار دوباره گزینه Sign In را انتخاب کرده و بعد هم «Don't have an Apple ID or forgot it» را انتخاب کنید. در این قسمت با استفاده از یکی از ایمیل‌های اضافی‌تان یا با ساخت یک ایمیل iCloud جدید یک حساب کاربری جدید بسازید. احتمالا نیاز به تایید این حساب از طریق شماره تلفن خواهید داشت که می‌توانید این کار را با هر شماره‌ای انجام دهید. 

ساخت حساب آیتونز

پس از آن وارد اپ استور شوید و باقی تنظیمات، از جمله کشور را انتخاب کنید. در این قسمت بهتر است ابتدا به جای چین، کشور دیگری مثل کانادا را انتخاب کنید و سپس آن را دوباره به چین تغییر دهید. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، ساخت یک حساب چین از همان ابتدا می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. در قسمت آدرس و نام، می‌توانید از سایت های ساخت آدرس جعلی استفاده کنید. در سایت لینک‌شده می‌توانید آدرس جعلی برای هر کشوری داشته باشید که در این مرحله ابتدا یک آدرس کانادا از این طریق بسازید و کار ساختن حساب کاربری‌تان را به پایان برسانید. 

ساخت حساب آیتونز

حال در صورت وارد شدن به فروشگاه گوشی، باید بتوانید بازی‌ها و برنامه‌هایی را که برای کانادا در دسترس هستند دانلود کنید. اگر قصد دانلود هریک از این بازی‌ها را دارید، این کار را انجام دهید و پس از تمام شدن این کار، برای تغییر کشور به چین اقدام کنید. برای اعمال این تغییر، به قسمت تنظیمات گوشی و سپس iTunes and App Store بروید. سپس روی Apple ID خودتان بزنید و View Apple ID را انتخاب کنید. پس از آن هم به ترتیب Sign In و Change your Country/Region را انتخاب کنید. 

ساخت حساب آیتونز

حال کشور را به چین تغییر دهید و این بار از طریق همان سایت بالا یا دیگر سایت‌های سازنده آدرس جعلی، یک آدرس چینی را وارد کنید. دقت داشته باشید که باید آدرس وارد‌شده به زبان چینی باشد و سایت بالا هم آدرس را با حروف چینی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید آن را روی یک فایل متنی ذخیره کرده و سپس فایل را به گوشی منتقل کرده و در نهایت آدرس را در قسمت آدرس تغییر کشور کپی کنید. پس از تغییر موفق کشور به چین، کافی است بازی‌ها را دانلود کنید. ساده‌ترین راه استفاده از لینک‌های مستقیم دانلود زیر است:

اما در صورتی که گوشی اندرویدی دارید، کارتان برای دانلود بازی به مراتب راحت‌تر است؛ چرا که نیازی به تغییر کشور یا مسائل اینچنینی نخواهید داشت و فقط کافی است فایل APK بازی را از فروشگاه‌های رسمی یا غیررسمی دانلود کرده و روی گوشی‌تان نصب کنید. یکی از روش‌های تجربه این بازی، دانلود نسخه چینی آن است. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید تجربه‌ای نزدیک به نسخه کامپیوتر بازی پابجی داشته باشید، باید نسخه PUBG: Exhilarating Battlefield را دانلود کنید. فروشگاه‌های مختلفی فایل دانلودی نسخه چینی بازی را برای دانلود قرار داده‌اند که دو لینک زیر یکی از نمونه‌ها هستند، اما می‌توانید با جستجوی نام بازی در گوگل لینک‌های دیگری را هم به دست بیاورید:

اما اگر کاربر اندروید باشید، قادر هستید نسخه انگلیسی بازی را هم دانلود کنید که برای این منظور هم روش‌های مختلفی وجود دارند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این منظور، استفاده از نرم‌افزار APK Pure است. با مراجعه به سایت این نرم افزار و فروشگاه، می‌توانید آن را دانلود کنید و سپس از طریق خود نرم‌افزار، به راحتی به دانلود بازی PUBG دسترسی داشته باشید و به سادگی هم آن را نصب و اجرا کنید. 

بازی پابجی موبایل / PUBG Mobile

با این حال اگر می‌خواهید بازی را مستقیما از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید، باید کمی زحمت بیش‌تری بکشید! ابتدا امکان دسترسی خودکار گوشی به موقعیت (Location) خود را غیرفعال کنید. سپس وارد اکانت Google Payments خود شوید و هر اطلاعاتی را که قبلا در اینجا وارد کرده‌اید، پاک کنید و در ادامه وارد قسمت Settings شوید. سپس به قسمت ویرایش Home Address بروید. در این قسمت باید آدرس کشوری را وارد کنیم که قصد استفاده از فروشگاه آن را داریم. در مورد بازی PUBG، هدف ما استفاده از فروشگاه کانادا است؛ پس باید این کشور را انتخاب کنیم. پس از این کار وارد فروشگاه گوگل پلی شوید و یک بازی رایگان را دانلود کنید. منتظر بمانید تا صفحه Accept and Buy ظاهر شود و پس از آن، فروشگاه را کامل ببندید. سپس به قسمت تنظیمات و پس از آن Apps در گوشی بروید و Google Play Store را انتخاب کنید. در این قسمت ابتدا گزینه Force Stop و پس از آن هم Clear Data را انتخاب کنید. محض اطمینان می‌توانید این کار‌ها را برای مرورگر گوشی هم انجام دهید. 

در صورتی که این کار‌ها را درست انجام داده باشید، پس از ورود به فروشگاه پلی استور باید فروشگاه کانادا را مشاهده کنید. حال می‌توانید با جستجوی نام بازی یا از طریق این لینک، اقدام به نصب و سپس تجربه بازی کنید. 


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده