نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

رکورد شکنی فیلم Black Panther در آغاز اکرانش

طبق اطلاعاتی که از فروش فیلم Black Panther در سه روز اول اکرانش منتشر شده، این فیلم کار خود را با رکوردشکنی در گیشه آغاز کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آمار فروش فیلم تحسین شده پلنگ سیاه (Black Panther) در سه روز نخست اکرانش در گیشه آمریکایی شمالی منتشر شده که حکایت از رکوردشکنی‌های این فیلم دارد. جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول موفق شده که در آغاز اکرانش در گیشه بیش از ۱۹۲ میلیون در سه روز آخر هفته فروش کند و پیش بینی می‌شود که مجموع فروش فیلم Black Panther در چهارمین روز اکرانش که مصادف با روز رئیس جمهوری است، به حدود ۲۱۸ تا ۲۲۲ میلیون دلار فروش افزایش یابد. بدین ترتیب این فیلم، رکورد فیلم Deadpool (ددپول) را که در هفته روز رئیس جمهوری سال ۲۰۱۶ منتشر شد و حدود ۱۵۲ میلیون دلار در چهار روز اول اکرانش فروخت، شکست و رکورد آغاز فروش در ماه فوریه و هفته روز رئیس جمهوری را به‌نام ثبت کرد.

فیلم Black Panther در سه روز نخست اکران خود توانسته بیشتر از فیلم‌های دیگری از جمله فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) و فیلم Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) با ۱۷۴ میلیون فروش، فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) با ۱۷۹ میلیون فروش و فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) با ۱۹۱ میلیون فروش، در گیشه فروش کند و بدین ترتیب این فیلم، موفق‌ترین فیلم مستقل یک شخصیت در دنیای سینمایی مارول تا به امروز بوده است. همچنین فیلم Black Panther با پشت سر گذاشتن فیلم Avengers: Age of Ultron، به پنجمین فیلم با بهترین شروع در گیشه تبدیل شد و تنها فیلم‌هایی چون فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد)، فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای)، فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) و فیلم Avengers (انتقام جویان)، بیش از این فیلم در سه روز نخست اکران خود فروخته‌اند.

Black Panther

همچنین رایان کوگلر، کارگردان فیلم Black Panther، توانست رکورد فروش یک فیلم به کارگردانی یک کارگردان سیاه‌پوست در سه روز نخست اکرانش را بشکند. این رکورد پیش از این متعلق به اف گری گری، کارگردان فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین)، بوده است که سال گذشته میلادی این فیلم توانسته بود ۹۸.۸ میلیون دلار در گیشه فروش کند. علاوه بر این، وب‌سایت CinemaScore اعلام کرد که فیلم Black Panther نمره A+ را از تماشاگران دریافت کرده که پس از فیلم Avengers محصول سال ۲۰۱۲، این برای اولین‌بار است که یک فیلم از دنیای سینمایی مارول موفق به دریافت چنین نمره‌ای از سوی تماشاگران شده است. همچنین فیلم Black Panther تاکنون بیش از ۱۶۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروخته تا مجموع فروش جهانی این بیش از ۳۶۱ میلیون دلار افزایش یابد. این فیلم هنوز در بازارهای بزرگ دیگری از جمله چین، ژاپن و روسیه اکران نشده است.

چادویک بوزمن در نقش تی‌چالا (پلنگ سیاه)، مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر، اندی سرکیس در نقش یولیسیس كلا (Ulysses Klaw)، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، مارتین فریمن در نقش اورت راس، استرلینگ کی براون در نقش ان‌جوبو، آنجلا باست در نقش راموندا، فارست ویتاکر در نقش زوری، دنیل کالویا در نقش وکابی، وینستون دوک ام‌باکو (من ایپ)، لتیشیا رایت در نقش شوری، جان کانی در نقش تی‌چاکا، سیدل نوئل در نقش زولیزوا و فلورنس کاسومبا در نقش ایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده