نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

تاریخ تقریبی پخش دو انیمیشن پینوکیو و «وندل و وایلد» نتفلیکس اعلام شد

سرویس استریم نتفلیکس، تاریخ پخش تقریبی دو فیلم استاپ موشن Pinocchio (پینوکیو) و Wendell & Wild (وندل و وایلد) را اعلام کرد.

سرویس استریم نتفلیکس صبح امروز تاریخ تقریبی پخش دو انیمیشن استاپ موشن Pinocchio (پینوکیو) و Wendell & Wild (وندل و وایلد) را اعلام کرد. این دو پروژه را دو کارگردان تاپ سینمای هالیوود خواهند ساخت و هر دو پروژه تا مدت‌ها بر سر ساخت و نساختنشان بحث بود و سرانجام با انتخاب کارگردان، هر دو پروژه روی غلتک افتادند. یک سال قبل بود که بعد از انتشار اخباری در مورد ساخته شدن انیمیشن پینوکیو توسط گیرمو دل تورو، در نهایت این ماجرا به خاطر مشکلات مالی به بن‌بست رسید. اما ماه پیش بود که اعلام شد این کارگردان مکزیکی انیمیشن استاپ موشن Pinocchio را برای نتفلیکس خواهد ساخت. این فیلم، اولین اثر دل تورو بعد از The Shape of Water (شکل آب) خواهد بود که اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۷ و همچنین کارگردانی را برای گیرمو دل تورو به ارمغان آورد. در مورد انیمیشن استاپ موشن Wendell & Wild نیز باید بگوییم که کارگردانی این فیلم را هنری سیلیک بر عهده خواهد داشت. هنری سیلیک تجربهٔ بالایی در ساخت استاپ موشن دارد و از معروف‌ترین کارهای این کارگردان آمریکایی می‌توان به The Nightmare Before Christmas (کابوس پیش از کریسمس)، James and the Giant Peach (جیمز و هلوی غول‌پیکر) و Coraline (کورالین) اشاره کرد. از آخرین فیلمی که هنری سیلیک کارگردانی کرده است چیزی حدود دَه سال می‌گذرد؛ استاپ موشن Coraline که بر اساس رمانی از نیل گیمن بود، با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با هزینهٔ ساخت ۶۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۲۴ میلیون دلاری در گیشه داشت.

طبق اعلام رسمی امروز سرویس استریم نتفلیکس، دو انیمیشن استاپ موشن Pinocchio و Wendell & Wild برای پخش در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده‌اند.

طبق اعلام رسمی امروز سرویس استریم نتفلیکس، دو انیمیشن استاپ موشن Pinocchio و Wendell & Wild، برای پخش در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده‌اند

قرار است فیلم Pinocchio بر اساس تصاویر هنری گریس گریملی، مصورساز و داستان‌سرای کتاب‌های کودکان، ساخته شود. گریس گریملی معمولاً آثار عجیب و غریب و تاریکی را خلق کرده است و این مرتبه به سراغ رمان ایتالیایی «ماجراهای پینوکیو»، اثر معروف کارلو کلودی در قرن نوزدهم رفته است. ایده فیلم این است که این فیلم قرار است نسخه بسیار تاریک‌تر داستان کارلو کلودی را روایت کند و در واقع قرار نیست این فیلم اقتباسی مستقیم از رمان و همچنین انیمیشن رنگارنگ دیزنی در سال ۱۹۴۰ باشد. این اثر حال و هوای ایتالیای آشفته دهه ۱۹۳۰ را نمایش می‌دهد؛ فضایی سیاسی و پر از سرکوب که با گسترش فاشیسم همراه بود و همین موضوع می‌تواند تا حدودی یادآور فیلم تحسین‌شده دل تورو یعنی Pan's Labyrinth (هزارتوی پن) باشد که داستان آن در سال ۱۹۴۴ و اسپانیای دوران ژنرال فرانکو اتفاق می‌افتاد. دل تورو همچنین تهیه‌کننده Pinocchio هم خواهد بود و در این راه از کمپانی‌ها و استودیوهایی چون The Jim Henson Company و ShadowMachine کمک می‌گیرد که تجربه زیادی در ساخت انیمیشن و استاپ موشن دارند. تولید انیمیشن Pinocchio به‌زودی آغاز می‌شود و قرار است به شکل موزیکال ساخته شود.

فیلم Wendell & Wild هم که هنری سیلیک کارگردانی آن را بر عهده دارد، بر اساس فیلمنامه‌ای از جردن پیل (کارگردان فیلم Get Out) ساخته می‌شود و استودیو فیلمسازی جردن پیل، یعنی Monkeypaw Productions، وظیفهٔ تولید این فیلم را بر عهده دارد. داستان این فیلم در مورد دو برادر اهریمنی است که از دنیای زیرین فرار کرده‌اند و حال وارد شهری شده‌اند که در آنجا باید از دست شکارچی اهریمنی با نام کت که نوجوانی است، فرار کنند که قصد نابودی این دو شخصیت را دارد. کیگان مایکل و جردن پیل، صداپیشگان شخصیت‌های اصلی این فیلم هستند. جردن پیل همچنین تهیه‌کنندگی ساخت فیلم Wendell & Wild را بر عهده دارد. پابلو لوباتو، هنرمند آرژانتینی، طراحی شخصیت‌های این داستان را انجام داده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده