// پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۷

پس از انتشار آخرین آپدیت Enter the Gungeon، پشتیبانی از این بازی متوقف خواهد شد

استودیو داج رول، سازنده بازی Enter the Gungeon، اعلام کرد که پس از انتشار یک آپدیت، پشتیبانی از این بازی را متوقف خواهند کرد که روی پروژه جدید کار کنند.

بازی Enter the Gungeon که در سبک شوتر روگ لایک طراحی شده است، در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست نظرات بسیاری از منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند. پس از دو سال، تابستان گذشته این بازی با آپدیت Advanced Gungeons and Draguns موفق شد که بازیکنان را با محتوای جدید سرگرم نگه دارد. حال در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که این آخرین بسته الحاقی این بازی است و سازندگان در استودیو داج رول (Dodge Roll) اعلام کردند که پس از ۵ سال کار کردن روی این بازی حال آماده هستند که روی پروژه بعدی تمرکز کنند.

سازندگان در بیانیه‌ای نوشتند:

توسعه بازی Gungeon در چند سال اخیر ساختش، مالیات‌های زیادی برای ما به همراه داشت. راستش را بخواهید ما نسبت به ۵ سال پیش، احساس می‌کنیم در ساخت بازی‌های ویدیویی مهارت بیشتری کسب کرده‌ایم؛ این موضوع خوبی است ولی رفته رفته ساختار اصلی بازی Enter the Gungeon در حال شکستن است. هر آیتم، اسلحه یا موارد دیگری که در آپدیت‌های اخیر منتشر شده است می‌تواند به کد‌های پایه بازی آسیب برساند و سازگاری آیتم‌های بازی را به هم بزند. این موضوع نیز حال برای ما چالش برانگیز شده است و هراس داریم که محتویات بیشتر این اثر را نابود کند.

پیچیدگی روند این کار برای تیم کوچک ما باعث شد که آخرین محتوای این بازی یعنی Advanced Gungeons and Draguns برای ما قابل قبول نباشد و این حس به ما دست داد که این پیچیدگی در حال رشد است. این موضوع حتی در حال توسعه نیز مورد بررسی قرار گرفت و تیم سازندگان قصد داشتند در حین توسعه این آپدیت آن را لغو کنند یا اینکه با تاخیر آن را دیرتر عرضه کنند. این در واقع یکی از دلایلی بود که ساخت این محتوا را طولانی کرد.

Enter the Gungeon

هم این موضوع و هم علاقه شدید سازندگان برای ساخت بازی جدید باعث شد که آنها تصمیم بگیرند که دیگر زمان خود را صرف ساخت محتوای جدید برای بازی پیشین خود نکنند. سازندگان در این راستا اعلام کردند که قصد دارند یک آپدیت کوچک و رایگان به عنوان آخرین محتوای این بازی منتشر کنند. این آپدیت در حالی که برخی از ایرادات بازی را برطرف می‌کند در آن سو ۲۰ سلاح جدید در کنار آیتم‌ها و کاراکتر جدیدی با تجهیزات اولیه به بازی اضافه می‌کند. همچنین سازندگان به برخی ویژگی‌های جدید در این آپدیت نیز اشاره کرده‌اند که احتمال می‌رود با نزدیک شدن به تاریخ عرضه بازی اطلاعات بیشتری از آنها منتشر شود.

البته باز با این اوصاف این آپدیت شاید آخرین به‌روزرسانی این بازی به شمار نرود چرا که سازندگان اعلام کردند باز احتمال دارد اخبار جدیدی در آینده از این بازی منتشر کنیم. اما در حال حاضر امکان اشتراک گذاری اطلاعات آن مقدور نیست. به گفته سازندگان آنها در حال آزمایش برخی «تجربه‌ها» هستند که می‌تواند بازیکنان را سرگرم کند.

سازندگان در مورد پروژه بعدی گفتند که شاهد یک بازی «بزرگ‌تر» از Enter the Gungeon خواهیم بود ولی این پروژه در حال حاضر مراحل اولیه توسعه خود را پشت سرمی‌گذارد. سازندگان البته اطلاعات زیادی در این باره با طرفداران در میان نگذاشته‌اند اما در صحبت‌های آنها به اینکه ساختار پروژه جدید نسبت به Enter the Gungeon «عملکرد قوی‌تری» خواهد داشت اشاره شد. به گفته آنها پروژه جدید المان‌ها و ایده‌هایی در خود جای داده است که با بازی Enter the Gungeon سازگار نبوده است.

سازندگان در مورد پروژه جدید افزودند:

ما تمام سعی خود را می‌کنیم که المان‌هایی همچون طنز، چالش، مبارزات هیجانی، جزئیات بالا و کیفیت واقعی را که کاربران از استودیو داج رول انتظار دارند (امیدواریم) به دست آنها برسانیم. این در واقع تنها اطلاعاتی است که می‌توانیم از این پروژه با طرفداران در میان بگذاریم. ولی تمایل داریم که طرفداران بدانند که ما بسیار هیجان زده هستیم و امیدوار هستیم که طرفداران این ذوق و شوق را نیز داشته باشند.

بازی Enter the Gungeon هم‌اکنون برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی، مک، لینوکس و نینتندو سوییچ در دسترس است.

نظرات خود را در مورد بازی جدید سازندگان Enter the Gungeon با زومجی در میان بگذارید و برای اطلاع از خبرها و تریلر‌های پیشین، می‌توانید به صفحه اختصاصی آن در زومجی مراجعه کنید.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده