نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹

حضور تیلدا سوئینتن در فیلم جدید وس اندرسون؛ ناتالی پورتمن و برد پیت در صف انتظار

تیلدا سوئینتن در فیلم فرانسوی و موزیکال وس اندرسون حضور خواهد داشت و احتمال پیوستن ناتالی پورتمن و برد پیت نیز به این پروژه وجود دارد.

آخرین همکاری مشترک تیلدا سوئینتن و وس اندرسون، کارگردان، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ سینمای هالیوود، به انیمیشن استاپ‌موشن Isle of Dogs (جزیره سگ‌ها) برمی‌گردد که تِمی کمدی داشت و سوئینتن در این انیمیشن صداپیشگی شخصیت اوراکل را بر عهده داشت. اما در فیلم جدید وس اندرسون بار دیگر تیلدا سوئینتن محبوب را در جلوی دوربین خواهیم دید و به نظر این مرتبه با شخصیتی رمانتیک و در فیلمی موزیکال روبه‌رو خواهیم شد. طبق برخی اخبار موثق، تیلدا سوئینتن بریتانیایی که سابقهٔ دریافت جوایز اسکار و بفتا را در کارنامه دارد، در فیلم جدید وس اندرسون که هنوز عنوانی برای آن مشخص نشده است، حضور خواهد داشت؛ این فیلم موزیکال در بازه زمانی پس از جنگ جهانی دوم روایت خواهد شد.

شارانته لیبر، خبرنگار سایت The Playlist، پیش از این اطلاعاتی اندک از پروژهٔ مخفی وس اندرسون را در اختیار سایت کلایدر گذاشته بود و حال نیز در گزارشی جدید چنین گفته است که حضور تیلدا سوئینتن در فیلم جدید وس اندرسون قطعی و وی حتی قراردادی رسمی را امضاء کرده است. از آنجایی که هنوز سازندگان به‌صورت رسمی این موضوع را اعلام نکرده‌اند، نمی‌توان با قطعیت از آن سخن گفت، اما به نظر کار تمام شده است و به‌زودی به‌صورت رسمی این موضوع اعلام و تأیید خواهد شد. انتظار می‌رود مراحل تولید و ساخت فیلم جدید اندرسون به‌زودی در کشور فرانسه آغاز شود و طبق آخرین گفته‌ها، ماه فوریه (بهمن یا اسفند ماه)، از سوی سازندگان برای شروع ساخت پروژه انتخاب شده و همچنین این فیلم برای اکران در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. طبیعتاً تا زمان شروع مراحل فیلمبرداری پروژهٔ جدید وس اندرسون، مشخص می‌شود که تیلدا سوئینتن باز هم با این کارگردان همکاری خواهد داشت یا خیر. گفتنی است طبق برخی شایعات، احتمال حضور بازیگرانی معروفی چون ناتالی پورتمن، برد پیت و لئا سیدو نیز در این فیلم وجود دارد و باید دربارهٰ صحت و سقم این گفته‌ها، منتظر اخبار آتی بمانیم.

Wes Anderson

تیلدا سوئینتن سابقهٔ همکاری با وس اندرسون را در فیلم‌های The Grand Budapest (هتل بزرگ بوداپست) و Moonrise Kingdom (قلمرو طلوع ماه) را دارد. ناتالی پورتمن نیز در فیلم The Darjeeling Limited (دارجلینگ محدود)، با وس اندرسون همکاری داشته است. لئا سیدو هم در فیلم The Grand Budapest Hotel حضور داشت و اگر به پروژهٔ جدید وس اندرسون اضافه شود، دومین همکاری وی با این کارگردان خوش‌نام و خلاق آمریکایی خواهد بود. جالب است بدانید که برد پیت نیز در یک تبلیغ تلویزیونی که کارگردانی آن را وس اندرسون بر عهده داشت، با این کارگردان همکاری کوتاهی داشته است.

پروژهٔ جدید وس اندرسون بر اساس داستان کمدی Monsieur Hulot’s Holiday جکز تاتی، نوشته شده در سال ۱۹۵۳، ساخته خواهد شد و باید دید این فیلم نیز همچون اکثر فیلم‌های این کارگردان خوش‌فکر خوب از آب درخواهد آمد یا خیر. داستانی که جکز تاتی نوشته است، داستانی کوتاه است و اینکه در قالب فیلمی بلند سینمایی به تصویر کشیده شود، چالشی برای وس اندرسون خواهد بود.

آخرین نقش‌آفرینی تیلدا سوئینتن روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم ابرقهرمانی Doctor Strange (دکتر استرنج) اسکات دریکسون می‌شود که وی در این فیلم با بازیگرانی چون بندیکت کامبربچ، ریچل مک‌آدامز، چویتل اجیوفور، مایکل استلبرگ، بندیکت وانگ، اسکات ادکینز و مدس میکلسن همبازی بود. این فیلم با استقبال نسبی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۱۶۵ میلیون دلاری، فروشی ۶۸۰ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده