نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Red Dead Redemption 2 برای سومین هفته متوالی

در هفته‌ای که شاهد تغییرات چندانی در جدول فروش هفتگی انگلستان نیستیم، Red Dead Redemption 2 سومین صدرنشینی متوالی خود را تجربه کرد. 

این روز‌ها به‌سبب منتشر نشدن بازی جدید بزرگی، جدول فروش هفتگی انگلستان هم روز‌های نسبتا آرام و کم‌تغییری را تجربه می‌کند؛ به طوریکه طبق گزارش سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش فیزیکی بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته هم مثل هفته گذشته، بازی Red Dead Redemption 2، جدید‌ترین ساخته کمپانی راک‌استار گیمز، توانست در صدر جدول قرار بگیرد و بدین ترتیب سومین صدرنشینی متوالی خودش را در این جدول تجربه کند. Red Dead Redemption 2 تا به اینجا از نظر فروش عملکرد بسیار خوبی داشته و رکورد‌های جالبی را پشت سر گذاشته است و باید منتظر ماند و دید که آیا در هفته‌های آینده انتشار بازی‌هایی چون Fallout 76 یا Battlefield V می‌تواند تاثیری روی فروش و صدرنشینی این بازی داشته باشد یا خیر. 

اما جدا از ثابت ماندن رتبه نخست جدول در مقایسه با هفته پیش، در چهار رتبه بعدی هم شاهد تغییری نسبت به هفته قبل نیستیم و در مجموع هفته آرامی را پشت سر گذاشته‌ایم. در نتیجه بازی Call of Duty: Black Ops 4 درست مثل هفته پیش در رتبه دوم، فیفا 19 در رتبه سوم، Forza Horizon 4 در رتبه چهارم و Spider-Man هم در رتبه پنجم قرار گرفته است. اولین تغییر جدول این هفته در مقایسه با هفته پیش را در رتبه شِشُم شاهد هستیم؛ جایی که بازی Mario Kart 8 Deluxe با صعودی چهار پله‌ای از جایگاه دهم به رتبه شِشُم رسیده است. با این حال در رتبه هفتم باز هم درست مثل هفته پیش شاهد بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy هستیم و این اثر هم موفق شده جایگاه هفته گذشته خودش را مجددا تکرار کند. 

صعود ماریو کارت 8 دیلاکس به رتبه ششم، باعث شده تا Assassin's Creed Odyssey که هفته پیش در رتبه ششم قرار داشت، این هفته دو پله سقوط را تجربه کند و در جایگاه هشتم قرار بگیرد. رتبه نهم جدول این هفته هم در اختیار بازی Lego Harry Potter Collection است که این اثر هم یک پله سقوط را تجربه کرده و در نهایت در رتبه دهم هم شاهد بازی Lego DC Super-Villains هستیم که با دو پله صعود، مجددا وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته شده است. 

در واقع اگر به لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که بازی‌ها یا رتبه هفته قبل خود را تکرار کرده‌اند یا اینکه جای یکی دو مورد از آن‌ها با یکدیگر عوض شده است و تنها تغییر اساسی، ورود Lego DC Super-Villains به جمع ۱۰ بازی پرفروش و در نتیجه آن خروج Football Manager 2019 از این جمع است؛ جدید‌ترین شبیه‌ساز مربیگری فوتبال سگا این هفته با چهار پله سقوط در رتبه سیزدهم دیده می‌شود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Red Dead Redemption 2

حفظ رتبه هفته پیش و سومین صدرنشینی متوالی
۲۲

Call of Duty: Black Ops 4

حفظ رتبه هفته پیش
۳۳

FIFA 19

حفظ رتبه هفته پیش
۴۴

Forza Horizon 4

حفظ رتبه هفته پیش
۵۵

Spider-Man

-
۶۱۰

Mario Kart 8 Deluxe

-
۷۷

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

حفظ رتبه هفته پیش
۸۶

Assassin's Creed Odyssey

۹۸

Lego Harry Potter Collection

۱۰۱۲

Lego DC Super-Villains

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده