// پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Jump Arena؛ پرش از روی سکوها

بازی موبایل Jump Arena، یک بازی کاملا آنلاین و رقابتی است که بازیکنان از طریق پریدن از روی سکوها، باید رکورد بهتری را نسبت به رقیب‌شان به ثبت برسانند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

عده‌ای از سازنده‌های بازی‌های موبایل فکر می‌کنند که در بازی‌های رقابتی نمی‌توان نو‌‌آوری داشته باشند و باید کورکورانه از بازی‌های معروف این سبک تقلید کنند. در این قسمت از معرفی بازی موبایل، به سراغ یک بازی آنلاین رقابتی رفته‌ایم که به واسطه‌ی نو‌آوری و سادگیش، می‌تواند بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم کند. بازی اندروید و آیفون Jump Arena، ساخته استودیو Neowiz، یک بازی آرکید رقابتی است که سبک جدیدی از رقابت‌های PvP را به تصویر می‌کشد. بازی موبایل Jump Arena فاقد بخش داستانی است و از همان ابتدا وارد بخش گیم‌پلی می‌شوید. در جریان گیم‌پلی بازی موبایل Jump Arena، سازنده از یک بخش تمرینی استفاده کرده است تا بازیکنان نحوه انجام بازی را یاد بگیرند.

برای حضور در مسابقات رنک‌بندی، تنها به سراغ یکی از شخصیت‌های بازی بروید و او را مدام ارتقا دهید

در بخش تمرینی، تیم سازنده از طریق یک دور بازی کردن، مکانیزم‌های Jump Arena را به بازیکنان توضیح می‌دهد. بازی اندروید و آیفون Jump Arena، یک بازی آرکید آنلاین است که در جریان آن بازیکنان به صورت یک به یک با هم رقابت می‌کنند. سوال اینجا است که نحوه‌ی رقابت کردن به چه شکل است؟ Jump Arena چه مواردی را در خود جای داده است که توانسته به عنوان یک بازی خلاقانه شناخته شود؟ مکانیزم بازی بدین شکل است که دو بازیکن رقیب در یک محیط بسته با ارتفاعی بلند قرار دارند. حال از نقطه‌ی شروع که زمین است تا آخرین قسمت محیط، سکوهای متفاوتی تعبیه شده است. با شروع بازی، باید سریعا از روی سکوها بپرید و در جریان مدت زمانی که برای‌تان در نظر گرفته شده است، خود را به بالای محیطی که در آن هستید، برسانید. در واقع تیم سازنده با الهام‌ گرفتن از بازی‌های سکوبازی، سعی کرده است یک بازی جذاب رقابتی را به وجود آورد. در این میان اشاره کنم که در پایان زمان مورد نظر، شاید به انتهای مسیر نرسیده باشید؛ اما بازنده نخواهید بود. در واقع رسیدن یا نرسیدن بازیکنان به انتهای مسیر اهمیت ندارد، بلکه مقدار ارتفاع‌شان از زمین مورد حائز اهمیت بازی است. از این رو هر شخصی که بیشترین ارتفاع را تا زمین داشته باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود. در این میان دو المان دیگر در بازی و گیم‌پلی Jump Arena تعبیه شده است که بازیکنان را به چالش می‌کشد. اولین مورد وجود موانع در سکوها است. بعضی از سکوها حالت فنری دارند که کمک حال شما هستند؛ اما بعضی دیگر سکوهایی هستند که شما را به پایین می‌اندازند یا اینکه نمی‌گذارند به سکوی بالاتر بروید. از این رو در طول بازی کردن باید حسابی حواس خود را جمع کنید و موانع بالاتر را بررسی کنید. مورد دوم وجود یک ماده‌ی مذب است. زمانی که بازی را آغاز می‌کنید و به سمت بالا می‌پرید، یک ماده‌ی مذاب سطح زمین را فرا می‌گیرد و به آرامی بالا می‌آید. حال یک ترس خاص در بازیکن حول اینکه از سکو‌ها به داخل ماده‌ی مذاب سقوط کنند، به وجود می‌آید.

تیم سازنده به واسطه‌ی حالت رقابتی PvP و نبردهای رنکد، سعی کرده است Jump Arena را جذاب نگه دارد

یکی دیگر از مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی اندروید و آیفون Jump Arena، سیستم کومبو بازی است. در نگاه اول بازیکنان فکر می‌کنند با یک سیستم آسیب رساندن طرف هستند، اما کومبو به شما کمک می‌کند مسافت‌های زیادی را در کمترین زمان ممکن طی کنید. با پرش‌های درست و سریع می‌توانید عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارید؛ در نتیجه به رقم کومبوی شما افزوده می‌شود (برای مثال کومبوی 15x). حال پس از رسیدن به سطح‌های مختلف، کومبوها به صورت خودکار خود را فعال می‌کنند و بازیکن را با یک جهش به سمت بالا می‌فرستند. بازی اندروید و ايفون Jump Arena دارای ۶ شخصیت مختلف است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. نکته‌ی جالب Jump Arena این است که هر ۶ شخصیت از همان ابتدا در دسترس هستند و نیازی نیست برای آن‌ها پول خرج کنید. این در حالی است که برای دست یابی به محیط‌های جدیدتر، باید از پول داخل بازی استفاده کنید. حال دو راه برای بازیکنان Jump Arena وجود دارد. اولین راه استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و خرید سکه است و دومین راه، صبور بودن و جمع کردن سکه با بازی کردن است. همچنین یک سیستم ارتقای شخصیت هم برای بازیکنان Jump Arena در نظر گرفته شده است که می‌توانند شخصیت‌های بازی را در بخش‌های مختلفی ارتقا دهند. از آنجایی که Jump Arena یک بازی موبایل آنلاین است، سازنده از دو حالت مختلف استفاده کرده است. اولین حالت مسابقات معمولی هستند که از طریق سیستم Matchmaking بازی، مشغول رقابت با یکی دیگر از بازیکنان Jump Arena می‌شوید. این در حالی است که سیستم حالت رنک‌بندی (Ranked) بازی موبایل Jump Arena متفاوت است. در این حالت سطح‌های مختلفی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که پس از گذشت چند ساعت، میزان عملکرد بازیکنان سنجیده می‌شود و نفرات برتر به سطح بالاتر فرستاده می‌شوند. حال شما باید با انجام بازی‌های مختلف (در اینجا بازی‌ها به صورت یک نفره انجام می‌شوند) رکورد سایر بازیکنان سطح خود را بشکنید و در رتبه‌ی بهتری قرار بگیرید.

سیستم Matchmaking بازی نیز به شکلی طراحی شده است که بازیکنان به راحتی بتوانند با یکدیگر بازی کنند و جدا از پیدا شدن سریع حریف، مشکل پینگ و قطعی هم وجود ندارد. در انتها بازی اندروید و آیفون Jump Arena به واسطه‌ی مکانیزم‌های گیم‌پلی و استفاده از المان‌های سبک پلتفرمر، توانسته است تجربه‌ای ناب و لذت بخش را در دسترس مخاطبان پلتفرم موبایل قرار بدهد. اگر به دنبال یک بازی رقابتی خلاقانه هستید، Jump Arena بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Jump Arena


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده