نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

فیلم لایو اکشن Voldemort منتشر خواهد شد

سرانجام فیلم لایو اکشن لرد ولدمورت (Lord Voldemort) که به صورت مستقل در دست ساخت است، منتشر خواهد شد.

زمانی که کمپانی فیلمسازی Tryangle اعلام کرد که تصمیم دارد فیلمی لایو اکشن در مورد جوانی شخصیت تام ماروولو ریدل که بیشتر با نام لرد ولدمورت شناخته شده است، بسازد، دو مشکل بودجه بسیار محدود و کمپانی برادران وارنر، در سر راه ساخت این فیلم وجود داشت. این کمپانی تصمیم گرفت از طریق کیک‌استارتر با مشکل اول فیلم Voldemort: Origins of the Heir مقابله کند؛ اما در طول تامین بودجه از طریق این وب‌سایت، برادران وارنر اعلام کرد که این فیلم بدون اطلاع این کمپانی در دست ساخت است. در جولای ۲۰۱۶، کمپین تامین بودجه فیلم Voldemort در کیک‌استارتر تا زمانی که Tryangle در مورد سرنوشت این فیلم تصمیم‌گیری و با برادران وارنر مذاکره کند، به حالت تعلیق درآمد. جیانماریا پزاتو، کارگردان فیلم Voldemort به پالی‌گان گفت:

ما در طی دوران کمپین تامین بودجه و زمان تعلیق آن یک بحث خصوصی و محرمانه با کمپانی برادران وارنر داشتیم. تنها موردی که می‌توان اکنون گفت این است که آن‌ها اجازه دادند ساخت فیلم را ادامه بدهیم و بدیهی است که فیلم به‌صورت رایگان منتشر خواهد شد.

پیش از این، کمپانی Tryangle با مورد و پرونده مشابهی نیز روبه‌رو بوده است. سال گذشته، کمپانی پارامونت پیکچرز و شبکه CBS از این استودیو برای ساخت فیلم آکسانار (Axanar) که یک فیلم غیر رسمی براساس مجموعه پیشتازان فضا (Star Trek) بود، شکایت کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند که Tryangle به شکلی غیر قانونی از لباس‌های شخصیت‌های مهم و خاص، زبان‌های مختلف و تصاویری که حق کپی رایت آن‌ها در دست این دو کمپانی است، استفاده کرده است. با این حال، این دعوای حقوقی نسبتا طولانی سال گذشته با توافقی بین این کمپانی‌ها به پایان رسید. طبق این توافق، این فیلم‌ نباید بیش از ۱۵ دقیقه باشد و اگر به شکل دیجیتالی عرضه شود، زمان آن تا نیم ساعت نیز قابل افزایش است. همچنین در فیلم (که توسط برخی از طرفداران و به شکل مستقل ساخته می‌شود) نباید از لباس‌ها و نام رسمی مجموعه Star Trek استفاده شود. ضمنا این این کمپانی نباید سودی از بابت انتشار این فیلم دریافت کند و این اثر باید کاملا رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شود.

Harry Potter and the Deathly Hallows

دلیل اصلی اینکه پزاتو و استفانو پرستیا، دستیار کارگردان فیلم Voldemort: Origins of the Heir، توانستند حق ساخت این فیلم را به‌دست بیاورند این بود که آن‌ها تصمیم گرفتند که فیلم را بدون دریافت هیچ سودی تولید و در یوتیوب منتشر کنند. پزاتو گفت که آن‌ها می‌خواستند روی داستان فیلم تمرکز کنند. این کارگردان به پالی‌گان گفت که او پس از آنکه دوباره کتاب هری پاتر و شاهزاده دو رگه (Harry Potter and the Half-Blood Prince) را خواند، برای اولین بار سوالات بسیاری در مورد شخصیت ولدمورت برایش به‌وجود آمد که تاکنون به آن‌ها فکر نکرده بود. پزاتو گفت:

ما فکر کردیم که چه چیزی باعث شد تام ریدل تبدیل به ولدمورت شود و در چه سالی این اتفاق رخ داده است و همچنین چه دلیلی باعث شد او به هاگوارتز بازگردد و تلاش کند تا این مدرسه سقوط کند. برخی از سرنخ‌ها در کتاب وجود دارد که تمام آن‌ها به فیلم منتقل نشده است؛ اما همچنان موضوعات بسیاری وجود دارد که هنوز گفته نشده است. ما می‌خواهیم در این فیلم به داستان ظهور ارباب تاریکی، پیش از وقایع هری پاتر و مرگ او بپردازیم.

Voldemort: Origins of the Heir

طبق گفته پرستیا، فیلم Voldemort: Origins of the Heir داستان وارث گریفیندور و گریشا مک لاگن را روایت می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند که از ظهور ولدمورت جلوگیری کنند. لاگن جسد هپزیبا اسمیت را در خانه‌اش پیدا می‌کند و در ابتدا فکر می‌کند که او به‌خاطر سرما مرده است؛ اما در ادامه مشکوک و متوجه می‌شود که اسمیت به قتل رسیده است. او همچنین اعتقاد دارد که تام ریدل به نحوی به این ماجرا ارتباط دارد. با این حال، بسیاری می‌خواهند بدانند که آیا پرستیا و پزاتو برنامه‌ای برای ساخت فیلمی دیگر براساس مجموعه هری پاتر دارند یا خیر. پرستیا در این رابطه گفت:

ما در حال حاضر کاملا روی این فیلم متمرکز هستیم. بنابراین اکنون هیچ برنامه‌ای برای ساخت فیلم دیگری از مجموعه هری پاتر نداریم.

فیلمبرداری و تولید فیلم Voldemort: Origins of the Heir از پاییز سال گذشته آغاز شد. در حال حاضر این فیلم مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند و قرار است طی ماه‌های آینده منتشر شود. هدف پزاتو و پرستیا این است که این فیلم تا پایان سال جاری به دست مخاطبان برسد. همچنین طی روزهای گذشته اولین تریلر فیلم Voldemort: Origins of the Heir منتشر شده است. این تریلر تاکنون بیش از ۲ میلیون بار در یوتیوب و ۳۰ میلیون بار در فیسبوک تماشا شده است. شما در ادامه می‌توانید این تریلر را تماشا کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده