نویسنده: محمد شیرزاده
// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸

دعوای حقوقی علیه فیلم Star Trek ساخته شده توسط هواداران خاتمه میابد

استودیوی پارامونت پیکچرز چندی پیش پرونده‌ای حقوقی علیه یک فیلم ساخته شده توسط هواداران درباره پیشتازان فضا (Star Trek) تشکیل داد. حال جی جی آبرامز در رویداد هواداران پیشتازان فضا گفت که قرار است پارامونت از شکایت خود صرف نظر کند.

به گزارش io9، جی جی آبرامز به هواداران مجموعه Star Trek گفت جاستین لین، کارگردان فیلم پیشتازان فضا ماورا (Star Trek Beyond)، نسبت به پرونده تشکیل شده توسط پارامونت پیکچرز علیه استودیو آکسانار، سازنده فیلم غیررسمی پیشتازان فضا ناراحت بوده و از این شرکت خواسته تا از شکایت خود صرف نظر کند. آبرامز گفت:

لین به عنوان یک هوادار قدیمی سری پیشتازان فضا از این اتفاق عصبانی بود و استودیو را مجبور به صرف نظر کردن از شکایت خود کرد.

آبرامز همچنین گفت تا چند هفته آینده خاتمه یافتن شکایت بطور رسمی اعلام خواهد شد. ظاهرا استودیوی آکسانار از این موضوع خبر نداشته است. آکسانار بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کرده و از آبرامز و لین بابت جلوگیری از شکایت تشکر کرده است. سازندگان فیلم همچنین گفتند انتظار شنیدن چنین خبری را نداشتند و برای کارهای بعدی می‌بایست با وکلای ‌خود مشورت کنند. استودیو پارامونت در جلسه دادگاهی در ماه مارس (اسفند) به خاطر نقض قوانین کپی رایت از آکسانار شکایت کرده بود. پارامونت از زبان «کلینگان» و گوش‌های دراز «والکان»‌ها به عنوان موارد تخلف یاد کرده است. پارامونت در ۴۸ صفحه تمامی مواردی که از سریال پیشتازان فضا یا فیلم‌های متعلق به پارامونت و یا سی‌بی‌اس که در فیلم آکسانار وجود داشته‌اند را فهرست کرده است.

استودیوی آکسانار مدعی شده ساخته‌اش کاملا قانونی بوده و جنبه تبلیغاتی نداشته است، گرچه باعث شد محصول دیگری از این مجموعه ساخته شود. با این حال ممکن است سوالاتی درباره نحوه پشتیبانی مالی فیلم وجود داشته باشد.

چندی پیش در زومجی صحبت‌های ادریس البا درباره نقشش در پیشتازان فضا ماورا را منتشر کردیم. همچنین چند ماه پیش اولین تریلر این فیلم منتشر شد. علاوه بر این در خبرها داشتیم که کارلو آنچلوتی هم در فیلم جدید پیشتازان فضا حضور خواهد داشت.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده