نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Altered Beast

یکی دیگر از پنج بازی منتشر شده برای اندروید و آیفون توسط سرویس SEGA Forever، اثر کلاسیک Altered Beast است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

در معرفی بازی Comix Zone و بازی Sonic the Hedgehog، به سرویس SEGA Forever اشاره کردیم؛ سرویسی که کمپانی سگا از طریق آن در موج اول، پنج عدد از بهترین بازی‌های کلاسیک خود را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرد. بازی کلاسیک و خاطره‌انگیز Altered Beast یکی دیگر از پنج بازی اشاره‌شده است که در ادامه معرفی کاملی از آن خواهیم داشت.

بازی Altered Beast در سبک نبرد‌های تن‌به‌تن (Beat 'em up) توسط کمپانی سگا در سال ۱۹۸۸ ساخته و برای پلتفرم‌های مختلفی اعم از MS-DOS، کمودور ۶۴، سگا سیستم ۱۶ و ... منتشر شد. Altered Beast شما را به یونان باستان می‌برد؛ جایی که یک افسر حرفه‌ای ارتش روم به وسیله‌ی قدرت خدای خدایان، زئوس، از دنیای مرگ بازمی‌گردد تا ماموریتی را که به او محول می‌شود انجام دهد.

در Altered Beast، شما در نقش یک جنگجوی مرده، از مرگ بازمی‌گردید تا ماموریتی را انجام دهید

پلات داستانی بازی اندروید و آیفون Altered Beast، همان‌طور که اشاره شد، از جایی آغاز می‌شود که یک جنگجوی یونانی کشته‌شده در نبرد، به‌وسیله زئوس از مرگ بازمی‌گردد تا در ماموریتی دختر زئوس، خدای زیبایی (آتنا)، را از چنگ خدایی شیطانی به نام نف (Neff) در عالم اموات نجات دهد. برای اینکه شخصیت اول داستان توانایی رویارویی با دشمنان وحشتناک و موقعیت‌های خطرناک را داشته باشد، از طرف زئوس توانایی خاصی به او داده می‌شود. از طریق این قدرت، شخصیت اصلی بازی می‌تواند با به‌دست آوردن سه گوی روح در هر مرحله به یک دورگه‌ی گرگ، اژدها، ببر و چند مورد دیگر تبدیل شود. شما در طول این سفر باید از محیط‌های وهم‌آلود متفاوت بگذرید و با دشمنان اهریمنی ترسناک متفاوتی مبارزه کنید تا به هدف اصلی خود و نجات آتنا دست پیدا کنید. داستان بازی از طریق تصاویری که توسط گرافیک آن به نمایش در می‌آیند روایت می‌شود و در این راه هیچ‌گونه دیالوگی بین مراحل وجود نخواهد داشت. پایان بازی نیز در نوع خود بسیار جالب است و قطعا شما را سورپرایز خواهد کرد. 

گیم‌پلی Altered Beast با استفاده از تبدیل شخصیت اصلی به موجودات ترکیبی متفاوت و قابلیت‌های گوناگون مربوط به آنها، از تنوع بسیار خوبی برخوردار است

Altered Beast یک بازی بر اساس مبارزات تن‌به‌تن در حالت ساید-اسکرولینگ با کمی هم چاشنی سکوبازی و پلتفرمینگ است. بازیکن در حالت نرمال، توانایی مشت و لگد زدن و همچنین پرش را خواهد داشت. شما در طول بازی و کنترل شخصیت اصلی باید از پنج مرحله متفاوت عبور و با دشمنان ارواح-مانند بسیاری مبارزه کنید.

اولین هدف شما در طول مراحل به‌دست آوردن اورب‌ یا گوی‌های سفید رنگ است. همان‌طور که اشاره شد، این گوی‌های روح توانایی تبدیل کردن کاراکتر اصلی بازی به یک گرگینه یا موجودات دیگر را خواهند داشت. شما برای به‌دست آوردن آنها باید گرگ‌های سفیدی را که به سمت شما هجوم می‌آورند نابود کنید و گوی روح خارج‌شده از آنها را به‌دست آورید. با کسب تک تک این اورب‌ها شاهد تبدیل پله پله شخصیت اصلی به یک دورگه‌ گرگ خواهید بود. البته تبدیل شدن به دورگه‌ی انسان و گرگ تنها قابلیت کاراکتر اصلی نخواهد بود؛ بلکه شما با پیشروی در طول مراحل به موجودات عجیب دیگری نیز مانند اژدهای الکتریکی، ببر آتشین، گرگ طلایی، خرس و حالت اولیه گرگینه، تبدیل خواهید شد که هرکدام دارای ویژگی و قابلیت‌های خاص خود هستند.

هدف اصلی شما در طول هر مرحله به‌دست آوردن گوی‌های روح و تبدیل شدن به یک دورگه است؛ چرا که اولا قدرت انسانی کاراکتر در مقابل نوع ترکیبی آن در حد بسیار ضعیفی است و حسابی شما را کلافه می‌کند و دوما برای رویاروی با غول‌های آخر هر مرحله (Boss Battle) شما باید هرچه سریع‌تر به یک دورگه تبدیل شوید. البته بدون تبدیل شدن به یک جانور دورگه هم توانایی مواجهه با غول‌ها را در هر مرحله خواهید داشت؛ اما این مورد با پیشروی بسیار بیشتر در طول مرحله مورد نظر و چالش‌برانگیز بودن آن، قطعا بازیکن را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. در نهایت، بخش گیم‌پلی بازی Altered Beast با استفاده از تبدیل شخصیت اصلی به موجودات ترکیبی متفاوت و قابلیت‌های گوناگون آنها در کنار مبارزه با ارواح ترسناک و غول‌های چالش‌برانگیز عظیم الجثه، از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و مطمئنا بازیکن را از ابتدا تا انتها به خوبی همراهی خواهد کرد.

بازی موبایل Altered Beast

گرافیک و طراحی بصری در Altered Beast، به عنوان یکی از ساخته‌های اولیه کمپانی سگا، انصافا نسبت به زمان انتشار آن، در سطح بسیار خوبی قرار داشته است. از دیزاین مناسب محیط و مراحل گرفته تا شخصیت اصلی و دشمنان، همه به خوبی در بازی پیاده‌سازی شده‌اند. البته نقطه قوت اصلی طراحی بصری در Altered Beast مربوط به طراحی غول‌ها می‌شود. غول‌ها با اینکه بعضا بسیار بزرگ هستند و بخش عظیمی از نمایشگر را به خود اختصاص می‌دهند، اما بازهم جزئیات مربوط به طراحی ‌آنها در آن سطح، ستودنی است. در زمینه موسیقی و صداگذاری نیز Altered Beast بسیار خوب عمل کرده است. استفاده از تم موسیقی متن حماسی در هر مرحله کاملا با جو آن هماهنگ است و احساس خوب همراه با ترشح آدرنالین را به خوبی به شما منتقل خواهد کرد. در بخش افکت‌های صوتی هم بازی وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام داده است؛ از صداهای مربوط به مرگ و میر دشمنان و کاراکتر اصلی گرفته تا صداهای مشت و لگد و غیره در سطح مناسبی قرار دارند. به صورت کلی، بخش بصری و صداگذاری در Altered Beast شاید در نگاه اول خیلی قدیمی و تاریخ مصرف گذشته به نظر آید، اما اگر از طرفداران تجربه‌ بازی‌های قدیمی باشید و به ریزه‌کاری‌های استفاده‌شده در خلق جزئیات بصری بازی واقف شوید، قطعا در این زمینه مشکلی با Altered Beast نخواهید داشت.

در نهایت، Altered Beast یکی از بازی‌های خوش‌ساخت بسیار قدیمی است که برای طرفداران این سبک قطعا تجربه خوشایندی خواهد بود. بازی فوق‌العاده چالش‌برانگیز است و پیشروی در طول مراحل و رویارویی با غول‌ها در پایان هرکدام قطعا شما را با مشکلاتی جدی مواجه می‌کند؛ اما همین چالش‌های جدی از نظر من یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و انگیزه شما را برای پیشروی و تبدیل شدن به موجودی ترکیبی با قدرت‌های به مراتب بالاتر، دوچندان خواهد کرد. شما هم‌اکنون می‌توانید از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور این اثر خوش‌ساخت را به صورت رایگان برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Altered Beast

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده