نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

فیلم های The Amazing Spider-Man فاجعه نبودند

مارک وب،‌ کارگردان دوگانه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man)، در مصاحبه اخیر خود گفت که این دو فیلم فاجعه نبودند.

فیلم The Amazing Spider-Man در سال ۲۰۱۲ به کارگردانی مارک وب منتشر شد. در این فیلم اندرو گارفیلد جانشین توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی شد و توانست نظر طرفداران را به خود جلب کند. این فیلم با وجود آنکه نتوانست موفقیت سه گانه سام ریمی را تکرار کند، اما سونی ساخت دنباله آن را تایید کرد. فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (The Amazing Spider-Man 2) در سال ۲۰۱۴ به روی پرده رفت و با واکنش تند منتقدان روبرو شد و عملکرد ضعیف‌تری نیز نسبت به قسمت اول در گیشه داشت. قسمت اول فروشی معادل ۷۵۷ میلیون دلار و قسمت دوم فروشی معادل ۷۰۸ میلیون دلار در گیشه داشته است.

پس از این اتفاق، سونی ساخت دو دنباله دیگر این فیلم را لغو کرد و کمپانی مارول استودیو حق ساخت فیلم‌های مرد عنکبوتی را دوباره بدست آورد. حال مارک وب که اخیرا فیلم جدیدش با نام استعداد (Gifted) به روی پرده رفته است، مصاحبه‌ای را با وب‌سایت کولیدر انجام داده و از دو فیلم The Amazing Spider-Man دفاع کرده است. او گفت که این دو فیلم بلند پروازانه و پیچیده بودند و با وجود واکنش‌های منفی که از منتقدان و تماشاگران دریافت کرده‌اند،‌ به کاری که در این دو فیلم انجام داده است افتخار می‌کند. او گفت:

من فکر می‌کنم که این چیزی است که برای من بسیار سخت است که در مورد آن تاسف بخورم. موارد زیادی در مورد این دو فیلم وجود دارد که من به آن افتخار کنم. مخصوصا جاه طلبی ویژه‌ای که در فیلم دوم وجود دارد. این ایده که یک ابرقهرمان نمی‌تواند همه را نجات بدهد چیزی است که من واقعا به آن افتخار می‌کنم. من واقعا به این جاه طلبی افتخار می‌کنم، زیرا دارای یک پیام مهم است و من به آن اعتقاد دارم. من به کاری که ما انجام داده‌ایم اعتقاد دارم و واقعا ساخت این فیلم‌ها بسیار سخت بود. مردم کاملا نمی‌دانند که این روش و راه‌هایی که برای ساخت این دو فیلم استفاده کردیم چقدر پیچیده بود و این دو فیلم اصلا فاجعه نیستند.

The Amazing Spider-Man

وب در ادامه گفت که بابت هیچ چیزی متاسف و ناراحت نیست و از تیمی که او را در ساخت این فیلم همراهی کردن، قدردانی کرد. او گفت:

من فکر نمی‌کنم که در مورد آن شرایط و وضعیت تاسف بخورم. من فکر می‌کنم که بسیار خوش شانس بودم که این شانس به من داده شد. من احتمالا نمی‌توانم به عمق خیلی از مسائل وارد بشوم و در این گفتگو در مورد آن صحبت کنم. من واقعا کار و حضور در این فیلم‌ها را دوست داشتم و در تمام این مدت من هیچ رابطه خصمانه‌ای با استودیو نداشتم و تعدادی از این افراد بسیار باهوش بودند. این فیلم‌ها فقط فوق العاده پیچیده هستند. من در بسیاری از جهات افتخار می‌کنم که بخشی از آن بودم و در آن حضور داشتم و در آن وضعیت من قطعا یک قربانی نبودم.

فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) جدیدترین فیلمی است که براساس مجموعه مرد عنکبوتی ساخته و تابستان امسال منتشر خواهد شد. این اثر، اولین فیلمی از مرد عنکبوتی است که توسط مارول استودیو تولید شده و کارگردانی آن بر عهده یان واتس بوده است. تام هالند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، تاین دالی، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Spider-Man: Homecoming حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Spider-Man: Homecoming قرار است در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ۱۳۹۶) به روی پرده‌های سینما برود.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده