نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Inside

بازی Inside، یکی از بهترین آثار پلتفرمر ماجراجوی، بالاخره راه خود را برای انتشار روی موبایل باز کرد. با معرفی این اثر خارق‌العاده همراه زومجی باشید.

استودیو پلی دد (PlayDead) با ساخت و انتشار بازی Limbo در سال ۲۰۱۰ به عقیده‌ی من یکی از بهترین بازی‌های پازل پلتفرمر چندسال اخیر را به ارمغان آورد، اثری که با پرداخت مینیمالیستی به جزئیات و روایت صامت آن‌چنان بازیکن را درگیر عمق فوق‌العاده گیم‌پلی و اتمسفر گیرای خود می‌کرد که نمونه‌ی آن را به‌سختی می‌توان یافت. پس از سال‌ها، استودیو پلی‌دد دنباله‌ی معنوی بازی Limbo را با نام Inside سال گذشته برای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر کرد و همانطور که انتظار می‌رفت این اثر توانست با بازخورد‌های باورنکردنی از سوی منتقدان و بازیکن‌ها مواجه شود؛ بیش از یکسال پس از انتشار بازی Inside روی پلتفرم‌های اشاره شده، استودیو پلی دد بالاخره این اثر فوق‌العاده را برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS نیز منتشر کرد. بازی آیفون و آیپد اینساید یک اثر دو بعدی یا بهتر بگویم دو نیم بعدی در سبک معمایی و سکوبازی است که درست مانند بازی لیمبو، بازیکن در آن کنترل یک پسربچه را به‌عهده خواهد داشت. با شروع لحظات ابتدائی بازی از درون محیط جنگل و فرار به‌سوی جلو، تفاوت‌های اساسی Inside با limbo برای بازیکن اشکار خواهد شد، بازی Inside نسبت به Limbo تم و لحنی بسیار واقع‌گرایانه‌تر خواهد داشت و اینجا دشمنان به‌جای موجودات عجیب و غریب یا عنکبوت‌های غول‌پیکر، سیستم‌های امنیتی پیچیده، سگ‌های وحشی و انسان‌هایی هستند که سلاح در دست دارند. اینکه چرا پسربچه از دست دیگر انسان‌ها فرار می‌کند و یا اینکه حکومت توتالیتر دنیای Inside چرا با کنترل ذهن مردم، آنها را به موجوداتی بی احساس شبیه به زامبی بدل کرده است، سوالاتی هستند که شما طی پیشروی در طول روند ۴-۵ ساعته‌ی گیم‌پلی به جواب تک تک آنها خواهید رسید.

بازی آیفون و آیپد Inside

Inside برای موبایل، همان تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای که می‌شناسیم!

در بخش گیم‌پلی، همانطور که اشاره شد بازی اینساید در ژانر ساخته‌های پلتفرمر با چاشنی سکوبازی دسته‌بندی می‌شود. در روند بازی شما کنترل یک پسربچه‌ی بی‌نام را به‌عهده خواهید داشت که از محیط‌های تاریک و تک‌رنگ (مونوکروماتیک) ۲.۵ بعدی، عبور و کاوش خواهید کرد. تم اصلی محیط‌های بازی برپایه رنگ‌های سیاه و سیفد است و دیگر رنگ‌های روشن تعبیه شده در محیط به‌نوعی هایلایتی از نمای فوق‌العاده‌ی بازی خواهند بود. همانطور که پیش‌تر اشاره شد در خلال گیم‌پلی، بازیکن نقش یک پسربچه را به عهده خواهد داشت که برای پیشروی در طول بازی قابلیت‌هایی نظیر دویدن، شنا کردن، بالارفتن از اجسام و استفاده از ابجکت‌های متفاوت برای فائق آمدن بر موانع موجود در مسیر را خواهد داشت. طی پیشرفت در بازی Inside، بازیکن قابلیت‌های دیگری را مانند کنترل بدن دیگر انسان‌ها برای حل پازل‌های مشخص را به‌دست خواهد آورد. یکی از نقاط بارز بخش گیم‌پلی در بازی Inside مربوط به ویژگی‌های کاوش در محیط می‌شود، به‌نحوی که شما می‌توانید با کنکاش در محیط اطراف، اتاق‌های پنهانی را کشف کنید که شامل گوی‌های درخشان خواهند بود. اگر شما بتوانید تمام گوی‌های درخشان (orb) را در طول روند بازی غیر فعال کنید، قابلیت مشاهده پایان متناوب یا Alternate Ending بازی اینساید را خواهید داشت. 

کاراکتر اصلی داستان از طریق راه‌های مختلف مانند اصابت دارت، سقوط از ارتفاع، خورده شدن توسط سگ‌ها، غرق شدن و... قابلیت کشته شدن را نیز خواهد داشت که این موارد چالش‌های ارائه شده در بخش گیم‌پلی را در کنار پارل‌های چالش‌برانگیز در سطوح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد. درست مانند بازی Limbo، صحنه‌های مربوط به مرگ و میر در بازی اینساید نیز با جزئیات فراوان و نزدیک به واقعیت به‌تصویر کشیده خواهند شد. بازی همچنین از سیستم چک‌پوینت یا ذخیره‌ی خودکار نیز به نحو احسن استفاده می‌کند. در زمینه کنترل، بازی Inside از ویژگی‌های لمسی تلفن‌های هوشمند به شکل فوق‌العاده ساده‌ای بهره می‌برد؛ برای حرکت کاراکتر اصلی بازی تنها کافی است انگشت خود را روی نمایشگر کشیده یا فشار دهید و برای تعامل با اشیا متفاوت موجود در محیط نیز کافی است آنها را لمس کنید. روی هم رفته بخش‌گیم‌پلی در بازی اینساید به‌خوبی برای مکانیزم‌های لمسی تلفن‌های هوشمند بهینه شده است و تجربه‌ای فوق‌العاده مانند نسخه‌های کنسولی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بازی آیفون و آیپد Inside

در بخش بصری، بازی موبایل Inside خارق‌العاده است!

در بخش بصری بازی موبایل Inside خارق‌العاده است! بازی به‌صورت ساید اسکرولینگ دنبال می‌شود و محیط‌ها و اجزای آن با اینکه در نمائی تقریبا دو بعدی جریان خواهند داشت اما با ظرافت خارق‌العاده‌ای به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده‌اند. بافت‌های مربوط به محیط و افکت‌های تصویری نظیر آب، آتش و... در سطح خارق‌العاده‌ای قرار دارند. نورپرداری حجمی یا Volumetric اینساید در بهترین حالت ممکن در خدمت جو بازی قرار دارد و نقش فوق‌العاده‌ای را در خلق اتمسفری گیرا ایفا می‌کند. در کنار موراد اشاره شده شاید بهترین بخش مربوط به ویژگی‌های بصری بازی Inside را بتوان به انیمیشن‌های خارق‌العاده‌ی آن نسبت داد؛ انیمیشن‌های مربوط به شخصیت اصلی و دیگر کاراکترهای موجود و حتی حیوانات به‌شکل باورنکردنی نرم و روان طراحی شده‌اند و هیچ‌گونه لگ یا تاخیری در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود. اینساید علاوه‌بر جلوه‌های بصری فوق‌العاده از موسیقی متن و افکت‌های صوتی بسیار با کیفیت و هماهنگ با جو بازی نیز بهره می‌برد که نقش بسیار با اهمیتی را در القای حس قوطه‌وری در جهان این اثر فوق‌العاده ایفا خواهند کرد. روی‌هم رفته می‌توانید انتظار همان کیفیت فوق‌العاده جنبه‌های بصری و سمعی بازی Inside را از نسخه‌های کنسولی برای ورژن مخصوص گوشی‌های موبایل نیز داشته باشید.

برای دانلود تریلر از طریق وب‌سایت آپارات اقدام کنید

مطالب مرتبط

بازی Inside برای iOS یک اثر رایگان است و بیشتر جنبه‌ی دمو را خواهد داشت. شما می‌توانید با دانلود اینساید، قسمت ابتدائی آن‌را تجربه کنید و برای تجربه کلیت بازی باید مبلغ ۷ دلار را از طریق بخش پرداخت درون برنامه‌ای بپردازید. روی‌هم رفته اگر از آن دست کسانی هستید که هنوز موفق به تجربه‌ی شاهکار پلی‌دد نشده‌اند و موبایل اولین پلتفرم شما برای بازی تلقی می‌شود، بی‌درنگ نسبت به تهیه و دانلود بازی اینساید از طریق مارکت اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود اقدام کنید. Inside از آن دست ساخته‌های شاهکاری هست که هر گیمری تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی آن را نباید از دست دهد. بازی Inside در بررسی وب‌سایت زومجی توانست امتیاز فوق‌العاده ۹.۵ از ۱۰ را کسب کند و نادر امرایی در بخش پایانی نقد خود در رابطه با تجربه‌ی این اثر چنین نوشت:

استودیو پلی‌دد، با بازی اینساید نشان داد که موفقیت لیمبو، اصلا و ابدا اتفاقی نبوده و آنها می‌دانند که چگونه بازی‌ای بسازند که علاوه بر رقم زدن یک تجربه بسیار ناب و خوب، ذهن گیمر را تا مدت‌ها درگیر خود کند. بازی Inside، بدون اغراق یکی از نادرترین و منحصر به فردترین تجربیات من در حدود ۲۳ سال «گیمر بودن» بود. هر چه که هست، این بازی را باید تجربه کنید. نه یک‌بار، بلکه چندین بار تا حداقل بتوانید به یک پاسخ جامع و کامل برای خود برسید زیرا هرگز یک پاسخ قطعی برای داستان بازی پیدا نمی‌کنید.

اینساید را بخرید، بازی کنید، در محیطش غرق شوید، یکی از عجیب‌ترین لحظات تاریخ بازی‌های ویدیوی را تجربه کنید و دوباره دکمه START NEW GAME را فشار دهید و فقط خدا خدا کنید که مجبور نباشیم ۶ سال دیگر برای تجربه اثر بعدی پلی‌دد صبر کنیم!

دانلود بازی آیفون INSIDE

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع برندهای گوشی نظیر  قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده