نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

استودیو سازنده بازی موبایل Pokemon Go بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری کسب کرد

با کسب بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری، استودیو نیانتیک لبز به طور ویژه در حوزه واقعیت افزودی تحقیق و سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

کمپانی نیانتیک لبز (Niantic Labs) توسعه دهنده‌ی بازی‌های واقعیت افزوده مانند بازی Pokemon Go و بازی Harry Potter: Wizards Unite که به‌تازگی رونمایی شده است، اخیرا بودجه قابل توجه‌ای به دست آورده است. طبق گزارش اعلام شده در سایت وال استریت ژورنال، این توسعه‌ی دهنده‌ی مستقل به‌تازگی سری B دوره مبادرت بودجه سرمایه‌گذاریرا با مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار تکمیل کرده است! این پول ظاهرا صرف کمک به استودیو نیانتیک لبز برای تحقیقات و سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌ی واقعیت افزوده (Augmennted Reality) خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری اسپارک کپیتال (Spark Capital) رهبری این دوره سرمایه‌گذاری را با مبلغ نامشخصی به عهده داشته است؛ از دیگر کمپانی‌های سرمایه‌گذار می‌توان به شرکت Founders Fund، شرکت Meritech، شرکت Javelin Venture Captial، شرکت You & Mr. Jones و کمپانی گیمینگ NetEase اشاره کرد.

مگان کوئین، شریک کلی کمپانی اسپارک کپیتال، به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری این کمپانی به هیئت کارگردانان نیانتیک لبز ملحق خواهد شد. کوئین در این رابطه در حساب توئیتر خود نوشت:

ما باور داریم رهبر نیانتیک لبز و دیگر اعضای این تیم به‌شکل باورنکردنی درحال ساخت کمپانی‌ای مهم در زمینه تقاطعی برای واقعیت افزوده و دنیای واقعی هستند.

نیانتیک لبز زمانی تحت مالکیت کمپانی گوگل قرار داشت اما هم‌اکنون آنها به‌عنوان یک استودیو مستقل شمرده می‌شوند. آنها با کمپانی پوکمون برای ساخت بازی اندروید و بازی آیفون بسیار موفق پوکمون گو کار کرده‌اند و همچنین در حال‌حاضر با کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.) در ساخت بازی Harry Potter: Wizards Unite همکاری می‌کنند. درست مانند بازی پوکمون گو، Harry Potter: Wizards Unite نیز یک اثر بر پایه‌ی مکانیزم‌های واقعیت افزوده است و بازیکن‌ها را به‌منظور انجام اهداف و ماموریت‌های خاص به درون لوکیشن‌های دنیای واقعی خواهد فرستاد. بازی Harry Potter: Wizards Unit برای انتشار در سال ۲۰۱۸ میلادی در نظر گرفته شده است و در حال‌حاضر هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده