نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

انتشار ۶ هزار بازی روی استیم در سال 2017

اخیرا یکی از تحلیل‌گران صنعت بازی اعلام کرده که استیم، در سال جاری میزبان ۶ هزار بازی جدید شده است. 

استیم بدون شک یکی از مهم‌ترین و بهترین فروشگاه‌های دیجیتالی بازی است که پلتفرم اصلی کاربران پی‌سی برای خرید و تجربه بازی‌ها هم به شمار می‌رود. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، دنیل احمد، تحلیل‌گر بازی‌های ویدیویی، اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ تا به امروز ۶ هزار بازی جدید روی استیم منتشر شده است. این عدد، رقمی فوق‌العاده به شمار می‌رود چرا که ۶ هزار بازی، معادل مجموع بازی‌هایی است که در یک بازه ۱۰ ساله بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ به این پلتفرم اضافه شده بود! 

علاوه بر این، سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ بازی روی Steam منتشر شده بود که رقم فعلی، به مراتب بیش‌تر از آن است و این در حالی است که هنوز به پایان سال ۲۰۱۷ هم نرسیده‌ایم و این تعداد قطعا در پایان سال، بیش‌تر هم خواهد شد. متن پیامی که دنیل احمد در این راستا در توییتر خود منتشر کرده، به شرح زیر است:

در حالی که هنوز در اوایل ماه نوامبر هستیم و سال به پایان نرسیده، شاهد انتشار ۶ هزار بازی روی استیم طی سال جاری بوده‌ایم. این رقم تقریبا معادل با تمام بازی‌هایی است که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ روی این پلتفرم منتشر شده بودند!

یکی از دلایل افزایش تعداد بازی‌های استیم، سرویس Steam Direct عنوان شده که با هدف حمایت از بازی‌سازان تازه‌کار معرفی شد و جای سیستم قبلی Steam Greenlight را گرفت. طبق اعلام احمد، در سال جاری هزار بازی از طریق این سرویس روی استیم منتشر شده‌اند. علاوه بر این، افزایش تعداد بازی‌ها به معنی افزایش درآمد ولو است؛ چرا که این شرکت از تمام بازی‌هایی که روی استیم فروخته می‌شوند سهمی دریافت می‌کند و برای هر بازی سرویس Steam Direct نیز ۱۰۰ دلار به این کمپانی می‌رسد. 

نظر خود را در مورد آمار ارائه‌شده با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده