نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

واکنش منتقدان به فصل دوم سریال Stranger Things - اتفاقات ناآشنا

فصل دوم سریال Stranger Things با نمرات خوبی که از منتقدان دریافت کرده نشان می‌دهد که دست کمی از فصل اول ندارد. با زومجی و مروری بر نمره‌های فصل جدید این سریال همراه باشید.

تقریبا یک سال و نیم پیش در تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۱۶ (۲۵ تیر ۱۳۹۵) بود که پخش فصل اول سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) در شبکه نت فلیکس به طور رسمی آغاز شد. این مجموعه تلویزیونی ترسناک در همان ابتدای پخش خود توانست نمرات خوبی را به دست آورد، اما به مرور زمان و با نزدیک‌تر شدن به قسمت پایانی، تعداد بینندگان هم بالا رفت و به طبع امتیازاتی که به فصل اول اتفاقات ناآشنا داده می‌شد هم بسیار افزایش یافت؛ تا حدی که توانست امتیاز ۷۶ از ۱۰۰ را از سایت Metacritic و ۹۶ درصد را از سایت Rotten Tomatoes از آن خود کند. فصل اول این سریال با همان هشت قسمت خود طوری در فکر و دل بینندگان جا گرفت که هیچکس نمی‌توانست تا آغاز فصل دوم آن صبر کند. حال این یک سال و نیم با سرعت برق و باد گذشت و اولین قسمت فصل دوم سریال اتفاقات ناآشنا با نام Chapter One: MADMAX در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به روی آنتن شبکه نت‌فلیکس رفت. حال نوبت آن رسیده که نگاهی به بازخوردهای آن بیندازیم و ببینیم که عملکرد این فصل تا به این لحظه از نظر منتقدان به چه صورت بوده است. تا پایان این مقاله با زومجی و مروری بر نمره‌های فصل دوم سریال Stranger Things همراه باشید.

در پایان فصل اول سریال Stranger Things مشاهده کردیم که الون توانست هیولای دموگورگان را شکست دهد و نابود کند، اما تصور می‌شد که در این صحنه او نیز کشته شده است. اگرچه سازندگان سریال مدت کوتاهی بعد تایید کردند که الون در فصل دوم این سریال باز خواهد گشت، اما در یکی از صحنه‌های پایانی فصل اول سریال اتفاقات ناآشنا، رئیس پلیس هاپر، یک ایگو را در داخل یک جعبه گذاشت که طرفداران اعتقاد داشتند که او این ایگو را برای الون گذاشته است.

ملی بابی براون، وینونا رایدر، دیوید هاربر، گاتن ماتارازو، کیلب مک‌لاگلین، نوآ اشنپ، چارلی هیتون، ناتالیا دایر، فین ولفهارد، جو کری، دیکر مونتگمری، سدی سنک، شان آستین، پل رایزر، لینی برتلسن و برت جلمن از جمله بازیگرانی هستند که در فصل دوم سریال Stranger Things حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کار ساخت و تولید فصل دوم این سریال نیز بر عهده مت و راس دافر، خالقان این سریال، بوده است.

از آنجا که تقریبا چند روزی از پخش قسمت اول فصل دوم این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار می‌گذرد، سایتهای بینالمللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیازهای خود را برای این فیلم منتشر کردهاند. بر این اساس، جدیدترین فصل سریال اتفاقات ناآشنا توانسته میانگین نمرات بالای ۷۸ را به نام خود ثبت کند. در ادامه مروری بر نقد فصل دوم سریال Stranger Things از دید سایتهای معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن میتوانید خلاصهی رسمی‌ داستان این فصل را هم بخوانید:

داستان فصل جدید، اتفاقات یک سال پس از بازگشت ویل از دنیای وارونه را حکایت می‌کند. در حالی که به نظر می‌رسد همه چیز عادی شده و به روال معمول خود بازگشته، متوجه می‌شویم که اینطور نیست و برعکس چیزی که همه تصور می‌کنند، تاریکی کمین کرده و تمام شهر هاوکینز را تهدید می‌کند. شهروندان شهر هاوکینز در ایالت ایندیانا در حال فراموش کردن بلاهای وحشتناکی که دموگورگان بر سر آنها آورده و اسرار آزمایشگاه هاوکینز که به نظر می‌رسد رها شده است، هستند. اما ویل بایرز برخلاف حقیقتی که همه تصور می‌کنند، هیچ‌گاه کاملا دنیای وارونه را ترک نکرده است و بازگشت او به این دنیای ترسناک را به دفعات متعدد مشاهده می‌کنیم. او در این دنیا یک موجود بسیار بزرگ و ترسناک را مشاهده می‌کند که اگر از این دنیا خارج شود هیچکس در شهر هاوکینز در امان نخواهد بود.

Stranger Things

دیوید ویگند | سانفرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

به نظر من واقعا نبوغ و خلاقیت سطح بالایی در پشت سریال اتفاقات ناآشنا وجود دارد. اگرچه خیلی از فیلمسازان به‌شدت تلاش می‌کنند کاری را که برادران دافر در حال انجام آن هستند تقلید کنند، اما در میانه کار می‌فهمند که این کار بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. این دو برادر توانستند بازی را به فصل دوم هم بکشانند. برادران دافر فصل دوم این مجموعه را بدون اینکه آن حس و حال دهه ۸۰ خودش را توسط یک گروه بچه که سوار دوچرخه خود در وسط یک ماجراجویی در ایالت ایندیانا قرار گرفتند از دست بدهد، ترسناک‌تر از قبل ساخته‌اند.

مارک ای. پرلگارد | بوستون هرالد

۸۳ از ۱۰۰

دنباله سریال پرطرفدار نتفلکیس کار خود را آغاز کرد و به طرز شگفت‌انگیزی همانند فصل اول خود توانست طرفداران را تا حد خیلی زیادی خوشحال و راضی کند.

تاد وندرورف | Vox.com

۸۰ از ۱۰۰

سریال Stranger Things هنوز در تله فیلم Home Alone 2 (تنها در خانه 2) گیر نیفتاده است. اما به نظر من هیجان‌انگیزترین صحنه‌هایی که در فصل دوم این سریال وجود داشت مربوط به زمان‌هایی بود که شخصیت‌ها در حال تغییر و تحول هستند و ما می‌بینیم که علاوه بر آنها، دنیای اطرافشان هم در حال تغییر کردن است.

جان اندرسون | وال استریت ژورنال

۸۰ از ۱۰۰

شخصیت‌ها به طرز باورنکردنی و ماهرانه‌ای خلق شده‌اند و بسیار قوی و سخت در برابر مشکلات می‌ایستند.

مت روش | مجله تی‌وی گاید

۸۰ از ۱۰۰

فصل دوم سریال Stranger Things در نوع خود یک انفجار است.

متیو گیلبرت | بوستون گلوب

۸۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت همین پنج قسمت ابتدایی این فصل خیلی خیلی بهتر از بیشتر بخش‌های کل فصل اول است؛ خیلی احساسی‌تر و قابل انعطاف‌تر بوده و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه‌ها داشته است.

لورین علی | لس آنجلس تایمز

۸۰ از ۱۰۰

سه قسمت ابتدایی فصل دوم خیلی هیجان‌انگیز بود و مشخص نبود که در یک دقیقه بعد چه اتفاقی قرار است رخ دهد. به لطف نویسندگی واضح‌تر و بهتر، مرموز و سرگرم‌کننده بودن داستان که در فصل اول هم وجود داشت خیلی بهتر شده است. داستان‌سرایی این فصل بسیار بهتر و پویا‌تر شده و حس شوخ‌طبعی و بامزگی‌ای که شخصیت‌ها در فصل ابتدایی داشتند هم از بین نرفته است. همچنین این سریال گروهی از بازیگران نوجوان دارد که در طی این یک سال و نیم همزمان با بزرگ‌تر شدن، از لحاظ بازیگری هم پخته‌تر شده‌اند.

Stranger Things

هنک استوور | واشنگتن پست

۸۰ از ۱۰۰

سریال Stranger Things 2 به مراتب خیلی بهتر و رضایت‌بخش‌تر از فصل ابتدایی خود است.

جن چینی | مجله نیویورک

۸۰ از ۱۰۰

با اینکه در دو یا سه قسمت از این فصل به خط‌های داستانی متفاوت پرداخته می‌شود، اما می‌توان گفت که سریال اتفاقات ناآشنا 2 خیلی هیجان‌انگیز و دنباله‌ای کاملا رضایت‌بخش است و با داستان فوق‌العاده‌ای که دارد، روی نقاط احساسی عمیق‌تری دست می‌گذارد که در ما در فصل قبل خیلی به ندرت این مورد را دیدیم و شاید اصلا همچین چیزی را در فصل اول ندیدیم.

دن فلنبرگ | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

سریال Stranger Things 2 خیلی خوب بود و اگر نگران برآورده نشدن انتظاراتتان هستید، بدانید که این فصل تا حد خیلی خیلی زیادی رضایت‌بخش است. برادران دافر به طور خود آگاهانه درون چند تله می‌افتند و آن تجلی حال و هوای دهه هشتاد را به‌خوبی در فصل دوم تداعی می‌کنند. کاراکترهای فیلم در کنار میتولوژی سریال بدون اینکه عجیب و غیرعادی به نظر برسند و باعث نابود شدن اجتناب‌ناپذیر سریال شوند، به‌خوبی قابل باور و پذیرش هستند.

مورین رایان | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

خبر خوب در مورد فصل دوم سریال این است که بازیگران اصلی سریال همچنان به قوت و استعداد خود باقی می‌مانند و اثر کلی خود را روی سریال گذا‌شته‌اند و زمانی که داستان سریال به دور هیجان‌انگیزتر خود در نیمه فصل می‌رسد، خیلی از آن جادوهای گذشته فصل پیشین‌، خود را نشان می‌دهند.

الیسون کین | کولایدر

۸۰ از ۱۰۰

درست همانند فصل اول این مجموعه، فصل دوم هم اینگونه نیست که همه چیز کامل و بی‌نقص باشد، اما می‌توان گفت که افکت‌هایی که در آن به کار رفته یکی از چیزهایی است که همانند قبل جالب و سرگرم‌‌کننده است. فصل دوم این مجموعه، احساسی و کاملا رضایت‌بخش است و مهم‌تر از همه باعث می‌شود که ما تا حد خیلی زیادی برای سرنوشت بیگانه و غریبه‌هایی که به تیم شخصیت‌های اصلی داستان اضافه می‌شوند اهمیت قائل شویم.

برایان تلریکو | RogerEbert.com

۷۵ از ۱۰۰

پسر، فصل دوم هم درست همانند فصل اول کار خود را به‌خوبی انجام داد و از همان ابتدا پایه‌ها را درست نهاد و تا انتها درست پیش رفت. انتهای فصل عالی و فوق‌العاده است و محبوب‌ترین کاراکترهای سریال را در شرایطی قرار می‌دهد که شخصیتشان بیشتر از قبل رشد کند و هدف جدیدی را برای خود در نظر بگیرند.

درن فرانیک | اینترتینمنت ویکلی

۵۰ از ۱۰۰

تیم بازیگری این سریال پر از هنرمندان بااستعداد با عملکرد لذت‌بخش است، اما به نظر من مشکل این است که شخصیت‌ها در مسیرهای مختلفی پخش شده‌اند و برخی از آنها واقعا خسته‌کننده هستند.

Stranger Things Season 2 Meta Score


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده