// شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

گزارش مالی مایکروسافت؛ کاهش درآمد فروش ایکس باکس و عملکرد موفق بازی ها

کمپانی مایکروسافت گزارش مالی خود در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

در حالی که ۲۷ روز از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی می‌گذرد، کمپانی مایکرو‌سافت در اقدامی گزارش مالی خود در دوره‌ای سه‌ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱۱ دی ۱۳۹۵) را منتشر کرده است که در آن کاهش در‌آمد‌های حاصل از فروش کنسول ایکس‌باکس و حفظ عملکرد موفقیت‌آمیز بازی‌ها و سرویس‌های مختلف، به چشم می‌‌خورد.

این کمپانی در‌آمد‌های کلی خود را چنین اعلام کرده است:

  • در‌آمد: مبلغ ۲۴٫۱ میلیارد دلار بر‌اساسGAAP، مبلغ ۲۶٫۱ میلیارد دلار بدون رعایت GAAP
  • در‌آمد عملیاتی: مبلغ ۶٫۲ میلیارد دلار بر‌اساسGAAP، مبلغ ۸٫۲ میلیارد دلار بدون رعایت GAAP
  • در‌آمد خالص: مبلغ ۵٫۲ میلیارد دلار بر‌اساسGAAP، مبلغ ۶٫۵ میلیارد دلار بدون رعایت GAAP
  • میزان در‌آمد هر سهم: مبلغ ۰٫۶۶ دلار بر‌اساسGAAP، مبلغ ۰٫۸۳ دلار بدون رعایت GAAP

علاوه بر این کمپانی مایکروسافت آمار در‌آمد‌های بخش More Personal Computing شامل چهار بخش ویندوز، بازی‌های ویدیویی، موتور جستجو و دستگاه‌های مختلف، را منتشر کرده است. بر‌طبق جدید‌ترین گزارش مالی این کمپانی بخش بازی‌های ویدیویی ۳.۵۹۵ میلیون دلار در‌آمد داشته که این رقم نسبت به نیمه اول سال مالی ۲۰۱۷ دو‌برابر افزایش یافته است.

کار‌بران فعال شبکه ایکس‌باکس لایو در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ میلیون نفر بوده است که نسبت به نیمه اول سال مالی جاری ۱۵ درصد افزایش را تجربه کرده است. این تعداد از کاربران فعال رکورد جدیدی را در پلتفرم‌های ایکس‌باکس، ویندوز 10 و دستگاه‌های موبایل به ثبت رسانده است.

Microsoft financial result

علی‌رغم رشد کاربران فعال شبکه ایکس‌باکس وان و افزایش در‌آمد بخش‌ بازی‌های ویدیویی نسبت به نیمه اول سال مالی ۲۰۱۷، میزان در‌آمد این بخش به دلیل پایین آمدن در‌آمد حاصل از فروش کنسول ایکس‌باکس که عواملی از جمله کاهش قیمت و کاهش تعداد کنسول‌های به فروش رفته ، نسبت به سال گذشته ۳ درصد (۱ درصد بر‌اساس ارز ثابت) افت داشته است.

عملکرد موفق بخش نرم‌افزار و خدمات تا حدودی توانسته‌ است این میزان از کاهش در‌آمد را جبران کند. در‌آمد این بخش ۱۸ درصد (۲۱ درصد بر‌اساس ارز ثابت) افزایش یافته و در‌آمد حاصل از فروش دیجیتالی در این بازه زمانی به یک میلیارد دلار رسیده است که «رونق بیش از پیش توزیع دیجیتال و  لاین‌آپ قوی از بازی‌ها» در تحقق آن تا‌ثیر‌گذار بوده‌اند.

در پایان این نکته حائز اهمیت است که کاهش میزان فروش کنسول‌ها الزاما مر‌بوط به ایکس‌باکس وان نبوده و کنسول نسل هفتم مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس 360 نیز در آن دخیل بوده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده