نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

ابراز تمایل سگا به ساخت بازسازی دو نسخه اول Shenmue

سگا اخیرا از تمایل خود به ساخت نسخه‌های بازسازی شده بازی‌های Shenmue و Shenmue 2 خبر داده است. با زومجی همراه باشید.

یورگن پُست، مدیر اجرایی شعبه اروپای سگا، اخیرا اعلام کرده که این کمپانی تمایل زیادی به بازسازی بازی‌های Shenmue و Shenmue 2 دارد. وی همچنین گفت که ساخت این نسخه‌ها کار ساده‌ای نیست و مشکلات زیادی پیش روی سگا قرار دارند:

ما متوجه هستیم که مردم دوست دارند یک سری از محصولات دوباره بازسازی شوند و معمولا Shenmue و Shenmue 2 جزو بازی‌هایی هستند که افراد زیادی دوست دارند نسخه بازسازی‌شده آن‌ها عرضه شود. Shenmue یک IP قدیمی و بسیار محبوب نه فقط برای گیمر‌ها، که برای خود کمپانی سگا هم است و ما همواره در تلاش هستیم تا امکان بازسازی آن را فراهم کنیم. همچنین افراد زیادی هم هستند که در صورت ساخته شدن نسخه بازسازی‌شده این بازی، قطعا اقدام به تجربه آن خواهند کرد.

با وجود چنین علاقه‌ای، بازسازی یک بازی کنسول دریم‌کست کار بسیار دشواری است و این یکی از مشکلات پیش‌روی سگا است:

مشکل این است که Shenmue یک بازی بزرگ و وسیع و بسیار قدیمی است و اگر بخواهیم آن را در همان وسعت برای پلتفرم‌های فعلی توسعه دهیم، نیاز به کار زیادی است. به‌علاوه، بحث اخذ لایسنس هم یک مشکل دیگر است؛ چرا که ما چند وقت پیش دیگر مجوز استفاده از این سری را تمدید نکردیم و حال باید دوباره به امضای قرارداد‌های مختلف اقدام کنیم. ولی در کل، با اینکه ساخت بازسازی این بازی‌ها بسیار دشوار است، ولی برای سگا بسیار پراهمیت است و ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.

نسخه سوم Shenmue توسط خالق آن یعنی یو سوزوکی در دست ساخت است. این بازی در جریان نمایشگاه E3 2015 معرفی شد و بودجه موردنیاز خود را از طریق کمپین کیک‌استارتر جذب کرد. بودجه جمع‌آوری شده توسط این بازی ۶/۳ میلیون دلار بود که بیشترین مبلغ جمع‌اوری شده برای یک بازی در کیک‌استارتر است. Shenmue 3 سال آینده برای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده