نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

نسخه آزمایشی مدل بی‌سیم HTC Vive امسال رونمایی می‌شود

کمپانی ولو قصد دارد تا امسال از نمونه آزمایشی مدل بی‌سیم هدست واقعیت مجازی HTC Vive رونمایی کند. با زومجی همراه باشید.

هدست HTC Vive یکی از مشهور‌ترین و بهترین هدست‌های واقعیت مجازی است که چندی پیش عرضه شد و در زومجی هم آن را مورد بررسی قرار دادیم. اما یکی از مشکلاتی که نادر امرایی هم در بررسی خود به آن اشاره کرد، وجود سیم‌های زیاد در این هدست است که هم دست و پا گیر بوده و هم راه‌اندازی آن را بسیار دشوار می‌کنند. با این حال اخیرا مشخص شده که کمپانی ولو، در حال همکاری با یک کمپانی به نام Quark VR است تا نمونه بی‌سیم این هدست را تولید کند. ولو قصد دارد تا پاییز امسال از این هدست رونمایی کند.

مدل بی‌سیم، از حیث فنی دقیقا مشابه با مدل فعلی است و فقط یک گیرنده به خود هدست اضافه شده و یک فرستنده هم همراه آن عرضه می‌شود که کاربر می‌تواند آن را در جیب خود قرار دهد و به این ترتیب عمل ارسال سیگنال بین پی‌سی و هدست انجام می‌گیرد.

کمپانی ولو و Quark VR اعلام کرده‌اند که فرایند ساخت این مدل بی‌سیم از تقریبا ۵ ماه پیش آغاز شده است. جورج جورجیف، یکی از بنیان‌گذاران Quark VR، در این مورد گفت:

اینکه بتوانیم با مدل بی‌سیم هم دقیقا تجربه‌ای مشابه با مدل سیمی ارائه دهیم و در عین حال شاهد تاخیر هم نباشیم، کار بسیار سخت و چالش‌برانگیزی بود. ولی پس از مدت‌ها تلاش،‌ کم کم به مرحله‌ای رسیدیم که بتوانیم نمونه آزمایشی این هدست را رونمایی کنیم.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده