نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

اسامی ۱۰ بازی پرفروش آمریکا در ماه جولای اعلام شد؛ صدرنشینی GTA V

گروه آماری NPD طبق روال همیشه لیست ۱۰ بازی پرفروش ماه جولای را در آمریکا اعلام کرده است که بازی Grand Theft Auto V در صدر آن قرار دارد. با زومجی همراه باشید.

گروه NPD هر ماه آمار فروش بازی‌ها و کنسول‌ها را در کشور آمریکا منتشر می‌کند و حال این گروه گزارش فروش بازی‌ها در ماه جولای را منتشر کرده است؛ بر این اساس، بازی‌های Grand Theft Auto V، Overwatch و Lego Star Wars: The Force Awakens در رتبه‌های اول تا سوم حضور دارند. این در حالی است که ماه گذشته بازی Overwatch در صدر بود و GTA V رتبه دوم را داشت که این ماه به دلیل تخفیف‌های ویژه‌ای که ساخته راک‌استار در فروشگاه‌های مختلف خورده و همچنین عدم احتساب فروش دیجیتالی نسخه پی‌سی شوتر آنلاین بلیزارد، جای این دو بازی عوض شده است. بازی Lego Star Wars هم جایگاه سومی ماه گذشته خود را کماکان حفظ کرده است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که گروه NPD، بازی‌ها را بر‌اساس تعداد فروش رتبه‌بندی نمی‌کند و معیار آن میزان درآمد کسب شده توسط بازی‌ها به دلار است. همچنین تمامی فروش‌های مربوط به نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی‌ها روی تمامی پلتفرم‌ها درنظر گرفته می‌شوند که البته در این بین استثناهایی هم وجود دارند.

در مقایسه با ماه جولای سال گذشته، امسال شاهد افت فروش ۱۵ درصدی در زمینه درآمد سخت‌افزار‌ها، نرم‌افزار‌ها و محصولات جانبی هستیم که بخشی از موضوع به خاطر عدم عرضه بازی بزرگ جدیدی در این ماه است. Monster Hunter Generations به عنوان موفق‌ترین بازی جدید جولای ۲۰۱۶ شناخته می‌شود که فروش آن ۵۲ درصد کم‌تر از Rory McIlroy PGA Tour، موفق‌ترین بازی جدید جولای ۲۰۱۵، است. همچنین درآمد ۱۰ بازی پرفروش ماه جولای ۲۰۱۶، در مقایسه با بازه مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد کم‌تر است.

NPD در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد:

میزان پرداختی کاربران در ماه جولای امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است؛ چرا که میزان فروش بازی‌ها ۱۰ درصد کم‌تر شده و قیمت‌ها نیز ۲۲ درصد کم‌تر شده‌اند. میزان پرداختی کاربران برای کنسول‌های قابل‌حمل ۲۳ درصد افزایش داشته و این در حالی است که میزان پرداختی برای کنسول‌های خانگی افت ۳۷ درصدی داشته است. در مجموع، کاربران ۱۴۱ میلیون دلار پرداختی داشته‌اند که در مقایس با بازی زمانی مشابه در سال گذشته، ۶۱ میلیون دلار کم‌تر است.

در زمینه لوازم جانبی، میزان فروش دلاری محصولات Skylanders و آمیبو‌های نینتندو ۳۴ درصد کم‌تر شده و در عوض محصولات مرتبط با Disney Infinity و Lego Dimnesions به همین میزان افزایش داشته است. این در حالی است که سازندگان Disney Infinity به پشتیبانی خود از این بازی پایان داده‌اند و دیگر امکان اجرای آنلاین آن وجود ندارد.

در زمینه سخت‌افزار‌ها، همان‌طور که پیش‌تر هم در زومجی خواندید، کنسول ایکس‌باکس وان برای اولین بار از ماه اکتبر سال گذشته، توانست فروش بیش‌تری نسبت به پلی‌استیشن 4 داشته باشد. همچنین سم ناجی، تحلیل‌گر NPD، اعلام کرده که فروش مجموع کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت از زمان عرضه تا به امروز توانسته از میزان فروش کلی کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 در بازه زمانی مشابه پیشی بگیرد:

پس از سپری شدن ۳۳ ماه از عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، این دو کنسول توانسته‌اند در مجموع ۴۱ درصد بیشتر از فروش مجموع ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 در بازه زمانی مشابه فروش داشته داشته باشند.

البته علی‌رغم فروش خوب ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، پرفروش‌ترین کنسول جولای نینتندو 3DS اعلام شده که دلیل اصلی آن از طرف کمپانی ژاپنی محبوبیت بسیار بالای Pokemon GO اعلام شده است و دیگر بازی‌های مجموعه پوکمون هم در ماه جولای فروشی عالی داشته‌اند. Pokemon Alpha Sapphire و Omega Ruby در مقایسه با ماه جولای سال گذشته ۸۰ درصد و Pokemon X و Y هم ۲۰۰ درصد فروش بیشتری داشته‌اند.

در پایان می‌توانید لیست ۱۰ بازی پرفروش ماه را مشاهده کنید:

  1. Grand Theft Auto V
  2. Overwatch
  3. Lego Star Wars: The Force Awakens
  4. Monster Hunter Generations
  5. Call of Duty: Black Ops III
  6. Minecraft
  7. NBA 2K16
  8. Doom
  9. Destiny: The Taken King
  10. Tom Clancy's Rainbow Six Siege


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده