// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹

ماریو و سایر بازی‌ های کنسول NES برای هولولنز نیز خواهند آمد

با وجود پورت شدن سری بازی‌های ماریو و کنسول NE، بنظر می‌رسد مایکروسافت نیز قصد دارد این بازی‌ها را برای هدست واقعیت مجازی خود پورت کند. با زومجی همراه باشید.

بنظر می‌رسد مایکروسافت، سازنده هدست واقعیت مجازی هولولنز، قصد دارد تا با پورت کردن یک سری از بازی‌های قدیمی کنسول NES و از همه مهم‌تر بازی Mario برای این هدست واقعیت مجازی، نحوه عملکرد این هدست با این دسته از بازی‌ها را بسنجد. قطعا در صورت موفقیت شاهد بازی‌های کلاسیک بیشتری برای هولولنز خواهیم بود.

اندرو پیترسون، یکی از توسعه دهندگان این هدست، زمان زیادی است که وقت خود را صرف طراحی یک امولاتور  بنام N3S برای اجرای بازی‌های کنسول NES بر روی هولولنز کرده است. نحوه عملکرد برنامه طراحی شده وی بدین صورت است که بازی‌های دو بعدی قدیمی ابتدا به صورت سه بعدی رندر و سپس بر روی هدست واقعیت مجازی مایکروسافت اجرا می‌شوند. همچنین یکی دیگر از بازی‌هایی که امکان دارد برای هولونز پورت شود، بازی Donkey Kong خواهد بود. همچنین پیترسون اعلام کرده که اجرا و پورت کردن بازی‌ها در حالت واقعیت افزوده اصلا کار راحتی نیست و برای وی بسیار چالش برانگیز بوده است.

در ادامه گفته شده که هدست واقعیت مجازی هولولنز بدلیل سرعت اجرای پایینی که دارد شاید نتواند خیلی از بازی‌ها را با فریم ریت مناسبی اجرا کند. با این جال پیترسون در حال کار بر روی برنامه این هدست و بهینه سازی بیشتر آن است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده