نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

نینتندو: در نمایشگاه E3 خبری از رونمایی کنسول NX نخواهد بود

نینتندو قصد ندارد در نمایشگاه E3 2015 کنسول بعدی خود که با نام NX شناخته می‌شود را رونمایی کند یا اطلاعاتی درباره‌ی آن ارائه نماید. این خبر را ساتورو ایواتا، رییس کمپانی نینتندو اعلام کرد.

در جلسه‌ای که اخیرا بین مسئولین نینتندو و سرمایه‌گذاران این شرکت برگزار شد، از ایواتا سوالات مختلفی درباره‌ی جزییات کنسول NX پرسیده شد (مثلا یکی از سرمایه‌گذار پرسید که آیا حرف N در نام این کنسول به اسم نینتندو اشاره دارد؟)، اما ایواتا اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای معرفی NX تا قبل از ۲۰۱۶ وجود ندارد. او گفت:

ما قصد نداریم تا سال ۲۰۱۶ درباره‌ی جزییات NX صحبت کنیم. این یک مفهوم کاملا جدید خواهد بود؛ این یک جانشین ساده برای Wii U یا 3DS نیست.

ایواتا همچنین تاکید کرد که در E3 امسال درباره‌ی بازی‌های گوشی‌های هوشمند و همچنین تکنولوژی جدید این شرکت که QOL یا کیفیت زندگی نامیده می‌شود نیز صحبتی نخواهد شد. ایواتا گفت:

از آنجا که ما می‌دانیم E3 رویدادی برای دستگاه‌های مخصوص بازی است، قصد نداریم در این نمایشگاه درباره‌ی گوشی‌های هوشمند یا کیفیت زندگی حرف بزنیم.

ایواتا در این جلسه یک بار دیگر اعلام کرد که نینتندو می‌خواهد تعهدش به کنسول‌های خانگی و بازی‌های بزرگ را به همه‌ی مخاطبانش نشان دهد، به همین دلیل پس از اعلام همکاری با DeNA برای ساخت بازی‌های موبایلی، بلافاصله خبر آغاز ساخت NX را منتشر کرده است. ایواتا در زمان معرفی NX گفته بود:

برای اثبات این موضوع که نینتندو همچنان انگیزه‌ی خود را در تجارت سیستم‌های اختصاصی بازی حفظ می‌کند، اجازه بدهید که اعلام کنم نینتندو هم‌اکنون در حال ساخت یک پلتفرم اختصاصی بازی، با طراحی مفهومی کاملا جدید تحت نام NX است. هنوز خیلی زود است که جزییات این پروژه را اعلام کنیم. امیدواریم که سال آینده اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن با شما داشته باشیم.

در خبرها داشتیم که در گزارش مالی اخیر نینتندو، تاریخ انتشار بازی The Legend of Zelda Wii U که یکی از موردانتظارترین بازی‌های این کمپانی محسوب می‌شود، نامشخص ذکر شده است. این بازی ابتدا قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۵ عرضه شود، اما در ماه مارس اعلام شد که انتشار بازی با تاخیر مواجه خواهد شد.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده