// یکشنبه, ۳ اسفند ۹۳ ساعت ۱۵:۰۰

دیوید گُلدفارب طراح ارشد بازی Battlefield 3 که چندی پیش از استودیو دایس جدا شده است، اعتقاد دارد که پروسه ساخت و توسعه بازی‌هایی با بودجه بالا باعث محدودیت خلاقیت می‌شود. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
کُلدفارب در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیم‌اینداستری گفت:
من فکر می‌کنم که معادله بین ریسک و سود باعث شده تا شرکت‌هایی که توان خرج کردن مقدار زیادی سرمایه برای بازاریابی محصول خود دارند و به یک سری موفق تکیه‌کرده‌اند، به همین راحتی این سرمایه‌گذاری را رها نخواهند کرد. اما برای افرادی که به چنین سرمایه‌ای دسترسی ندارند، قرار گرفتن در این مدار موفقیت نیز بسیار مشکل است. بازی‌های طراز اول (AAA) معادل یک درصد هستند و با توجه به ماهیتی که دارند، نمی‌توانند مفاهیم و چیزهای جدیدی را ارائه کنند.
این نخستین باری نیست که گُلدفارب درباره ساخت بازی‌های طراز اول اظهارنظر می‌کند. او تابستان سال گذشته نیز پس از ترک استودیو اُورکیل و پروژه ساخت بازی PayDay گفته بود که به همین دلایل دیگر روی بازی‌های طراز اول کار نخواهد کرد. سازندگان دیگری نیز در مورد بازی‌های طراز اول و پروسه ساخت و توسعه آن‌ها اظهارنظر کردند. سال گذشته، مدیر بخش نوآوری بازی Just Cause 3 از استودیو آوالانچ، ساخت بازی‌های طرازاول را ناسالم و بدون سود قلمداد کرده بود. حتی خالق سری Metal Gear Solid یعنی هیدئو کوجیما نیز دراین‌باره گفته بود که حفظ خلاقیت در ساخت‌بازی‌هایی در مقیاس بزرگ مشکل است.
من فکر می‌کنم که یک فضای خالی میان بازی‌های طرازاول با بودجه ۱۰۰-۲۰۰ میلیون‌دلاری و بازی‌های مستقل یک میلیون دلاری وجود دارد؛ فضایی که هنوز به صورت کامل کشف نشده است. برای من این فضا، یک میدان غنی است که می‌توانم کارهای شگفت‌انگیزی در آن انجام دهم.
اوایل هفته گذشته، گُلدفارب استودیو چهارنفره و مستقل خود با نام The Outsiders را معرفی کرد. استودیویی که در شهر استکهلم سوئد واقع شده و اولین محصول آن، یک بازی نقش‌آفرینی بدون عنوان است که برای عرضه روی کامپیوترهای شخصی و احتمالا سایر پلتفرم‌ها برنامه‌ریزی شده است. منبع: Gamespot
کاراکتر باقی مانده