// شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

نظریه جنجالی هواداران فیلم Mad Max: مد مکس در این فیلم واقعی نیست

مدت کوتاهی پس از اکران Mad Max: Fury Road، نظریه ای جنجالی توسط طرفداران در فضای مجازی پخش شد. بر طبق این نظریه مکس با بازی تام هاردی در واقع مکس روکاتانسکی با بازی مل گیبسون در سه فیلم قبلی نیست. در ادامه با زومجی همراه باشید.
در این نظریه مکس با بازی هاردی در فیلم Fury Road همان The Feral Kid از فیلم Mad Max 2: The Road Warrior فرض شده که هم اکنون به فردی بالغ بدل شده و توانسته کت چرمی مکس و V8 Interceptor او را بدست بیاورد. مطمئنا شهواد و مدارکی برای اثبات این ادعا وجود دارد:
  • روکاتانستی به The Feral Kid جعبه موسیقی می دهد که به جعبه موسیقی مکس با بازی هاردی شباهت دارد (این جعبه توسط یکی از همسران Immortan Joe در War Rig پیدا می شود)
  • مکس با بازی هاردی تا انتها از هویت خودش چیزی نمی‌گوید و حتی در زمان به زبان آوردن هویتش کمی عجیب رفتار می کند. "مکس. اسم من مکسِ. این اسم منِ." از طرز بیان این کلمات می‌توان اینگونه برداشت کرد که برای اولین بار است آن‌ها را به زبان می‌آورد.
  • مکس در بخش اعظم فیلم Fury Road شخصیتی صامت است که اندک کلماتی را ادا  و در اغلب مواقع با صداهای گوناگون ارتباط برقرار می‌کند.
وب‌سایت ای‌جی‌ان این نظریه را به گوش میلر رسانده و پاسخ خالق و کارگردان Mad Max بدین شرح است:
این فوق العاده است... متاسفانه این نظریه حقیقت ندارد اما ایده عالی است. دلیل حقیقت نداشتن این است که در پایان Mad Max 2 مشخص می‌شود راوی داستان در واقعFeral Kid در سنین کهنسالی است، و این جمله را می گوید "اکنون تنها در ذهن من زنده است."
در این مرحله تئوری  ابتکاری مبنی بر روایت ماجرای Feral Kid برای رسیدن به ریاست قبیله و تبدیل شدن او به راوی Mad Max 2 در فیلم Fury Road برای میلر بازگو شد.
واقعا جالب است. به زبان آوردن این جمله توسط کسی که این داستان‌ها را خلق کرده کمی عجیب است. موضوع جالب توجه این است که تمامی این موارد تمثیل هستند و داستان به اشکال مختلف در ذهن و دید بیننده شکل می‌گیرد. همواره مواردی ثابت و تکراری وجود دارد: همیشه سلسله‌ای از سلطه با رهبری مستبد و ظالم مانند Immortal Joe وجود دارد. همیشه بر سر منابع جنگ و مبارزه وجود دارد. همیشه اقلیت بر اکثریت برتری و تسلط دارد و مواردی از این دست. شما داستان را براساس دید خودتان از دنیا تفسیر می‌کنید. مشابه همین کار را با آهنگ‌ها انجام می‌دهیم. در دنیای شعر، داستان مشهوری در مورد فردی وجود دارد که متوجه شده فردی مرکوری و اعضای گروهش مشغول ساخت چه نوع آهنگی با راپسودی بوهمی هستند. او در این مورد نظریه داشت و فردی مرکوری در پاسخ می‌گوید: "اگر تو اینگونه می‌بینی، عزیزم - پس حقیقت دارد." و من اعتقاد دارم که نظریه طرفدار Fury Road تفسیری منطقی است، اما نه در ذهن من.
مسلما شواهدی زیادی برای رد کردن این نظریه وجود دارد، اما دانستن نظر میلر هم در نوع خود جالب بود. با توجه به تایید ساخت دو فیلم دیگر براساس دنیای Mad Max مطرح شدن نظریه‌های جدید و با مدارک بیشتر چندان دور از انتظار نیست. اگر شما هم نظریه جالبی دارید، آن را با ما درمیان بگذارید. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده