// پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳

تغییرات فصل پنجم از چپتر دوم بازی فورتنایت

در جریان فصل پنجم از فورتنایت چپتر ۲، شاهد بازگشت Tilted Tower و همچنین اضافه شدن مندو و بیبی یودا هستیم. 

فورتنایت را می‌توان یکی از پدیده‌های مهم چند سال اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. شاید از دید بعضی‌ها، Fortnite یک نقطه ضعف برای این صنعت به حساب آید، اما نمی‌توان منکر محبوب بودن آن شد. روز سه‌شنبه شب ۱۱ آذر ماه، فصل چهارم از چپتر دوم فورتنایت با یک رویداد به پایان رسید؛ جایی‌که شاهد یک نقطه پایان برای فصلی با حضور کاراکترهای جهان مارول بودیم.

در ادامه و روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه، فصل پنجم رسما کار خود را آغاز کرد. اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر فورتنایت، این بار به‌سراغ کاراکترهای ابرقهرمانی نرفته است و شاهد ظاهری جدید هستیم. البته دراین‌میان کاراکترهای نام‌آشنایی هم حضور دارند که از میان آن‌ها می‌توان‌به مندلورین و بیبی یودا دوست داشتنی اشاره کرد. در ادامه، نگاهی به تغییرات فصل پنجم نظیر نقشه بازی، مکانیسم‌‌های جدید و همچنین محتویات بتل پس خواهیم انداخت.

دانلود ویدیو از آپارات

مندو و بیبی یودا، غافل‌گیر کننده‌ترین اتفاق

هر فصل از فورتنایت، شخصیت‌های جدیدی را ازطریق بتل پس در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. ازطرفی هم‌اکنون فصل دوم سریال مندلورین از شبکه دیزنی پلاس درحال پخش است و اپیک گیمز در جریان یک همکاری، مندلورین را به فورتنایت اضافه کرده است؛ حرکتی غافل‌گیر کننده که موجب شادی بسیاری از کاربران شده است.

همچنین اشاره کنم که مندو و بیبی یودا، از همان ابتدا در دسترس خواهند بود. به‌عبارتی، اگر بتل‌پس فورتنایت را خریداری کنید، مندلورین را به‌عنوان کاراکتر سطح یک دریافت خواهید کرد. همچنین او دو مأموریت هم دارد. کاربران با انجام مأموریت‌های مندلورین، سلاح Amban Sniper Rifle و همچنین جت پک Mandalorian را کسب خواهند کرد. سلاح ذکر شده هم قابلیت این را دارد که در نقش یک تک‌تیرانداز عمل کند و هم اینکه یک سلاح Melee باشد.

مندلورین در بازی فورتنایت

سلاح‌های جدید فصل Zero Point فقط به سلاح مخصوص مندو ختم نمی‌شود، بلکه یک شاتگان جدید به نام Dragon’s Breath هم به بازی اضافه شده است. این شاتگان را می‌توان یکی از قدرتمند‌ترین سلاح‌های بازی دانست که هر شلیک آن و برخورد هر چهار تیر به‌صورت کامل به سایر بازیکنان، می‌تواند آسیب جدی را وارد کند. (میزان آسیب‌رسانی بالای ۱۷۰). در ادامه، بازیکنان می‌توانند از چهار سلاح Mythical شدو ترکر، نایت هاوک، بوم و داب استفاده کنند.

محیط Colossal Coliseum  بازی فورتنایت

تغییرات نقشه بازی و اضافه شدن محیط‌های جدید

در فصل چهارم به واسطه‌ی اضافه شدن کاراکترهای مارول، شاهد اضافه شدن دو محیط Doom’s Domain و Stark Industries بودیم. این در حالی است که در Zero Point، این دو محیط از بازی حذف شده است. حال کاربران شاهد محیط‌های جدیدی نظیر Colossal Coliseum هستیم که یک زمین نبرد گلادیاتوری است.

نقشه فصل پنجم فورتنایت چپتر ۲

بااین‌حال برای کاربران قدیمی، Salty Tower یک محیط جذاب و خاطره‌انگیز به حساب می‌آید. به‌عبارتی Salty Tower را می‌توان نسخه جدید Tilted Tower دوست داشتنی دانست که در فصل‌های اخیر از بازی حذف شده بود. همچنین از دیگر محیط‌های جدید بازی هم می‌توان‌به Butter Barn و Hunter’s Haven اشاره کرد.

پاداش‌ها و کسب طلا در بازی

در فصل پنجم، شاهد اضافه شدن یک نوار به نام Gold Bar هستیم. بازیکنان با جمع‌آوری طلا می‌توانند سلاح‌های خود را ارتقا داده یا اسلحه‌های جدیدی را خریداری کنند. همچنین می‌توانید در طول هر بازی به‌واسطه‌ی افزایش این نوار، برای خود محافظ (بادیگارد) استخدام کنید که ویژگی جالبی است.

نحوه نمایش و ارتباط با کاراکترها در فورتنایت

بازیکنان با انجام Bountyها، مأموریت‌ها، کشتن دشمنان و پیدا کردن جعبه‌های مخفی جهان بازی می‌توانند نوار گلد خود را افزایش دهند. Bounty و مأموریت‌ها را هم می‌توان چالش‌های کوچک‌تری نسبت به چالش‌های اصلی و هفتگی بازی دانست. البته اضافه شدن این موارد، با ساختار بازی هم‌خوانی بسیار خوبی دارد، زیرا شاهد فصلی هستیم که مأمور جونز تمامی جایزه‌بگیران را دور یکدیگر جمع کرده است تا آینده جزیره را شکل دهند.

بااین‌تفاسیر نظر شما کاربران زومجی در مورد فصل پنجم از فورتنایت چپتر 2 چیست؟ دراین‌میان بد نیست به اضافه شدن کریتوس هم اشاره‌ای داشته باشیم. بااینکه هنوز موردی به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما احتمال می‌رود در آینده شاهد اضافه شدن او به‌عنوان یکی از کاراکترهای فصل پنجم و سیزن‌پس فورتنایت به بازی باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده